RBW Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Vifteløs HTPC fra Tranquil Tranquil har i samarbeid med VIA lansert Tranquil PC Media Center 2005. Det kanskje meste interessante med denne datamaskinen er at den er helt vifteløs. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Stilig konsept, men selve boksen så litt stygg ut.... Hva pokker har en lilla boks i ustandard størrelse under TV'n å gjøre? btw: skirveleif i artikkelen: "Heatpipene ender opp i noen kraftige kjøleribber som er monternt helt ytterst på kabinettet. " Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvor kraftig er denne VIA 1.2GHz CPU'en sammenligned med f.eks Pentium 4? Tror kanskje den er litt i svakeste laget. Jeg liker Hush Technologies sine bokser mye bedre. Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Tviler på at en slik pc kan være noe for de med store krav slik som Øyvind Dahle. Syns også Hush sin er bedre, den har jo også kommet i en p4-versjon. Cubit itx-systemene er også stilige. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvorfor lager de alltid slike bokser for horisontal plassering og ikke for vertikal plassering? Det må jo være mye mer effektivt å ha kjøleribber på to sidekanter som er ca 30x40cm i stedet for to sidekanter som er ca 10x30cm som her. (Kjøleribber på topp og bunn vil ikke være effektivt i det hele tatt så det er uansett utelukket.) Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Ser ogå ut som om Hush kommer med AMD 64... http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=953 Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Nei, de VIA-prosessorene er ikke akkurat noen råkjørere. En normal Intel eller AMD prosessor løper lett i ring rundt disse VIA-prosessorene, ytelsesmessig. Jeg har en 1GHz VIA C3 prosessor, og den er akkurat kraftig nok til å dekode de fleste divx-filmene jeg har. Men hvis det er en film med litt høyere bitrate eller flere lydkanaler, så er ikke prosessoren kraftig nok lenger. Kanskje 1,3GHz akkurat hadde vært nok til å klare disse nevnte filmene som har litt bedre kvalitet? Men den er i hvert fall ikke kraftig nok til å kjøre høyere oppløsning (HDTV, f.eks.), så jeg tror ikke dette er en god investering for fremtiden... Jeg tror det er bedre å satse på Pentium-M heller, slik som Øyvind Dahle gjorde i sin HTPC-løsning. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Min VIA-løsning kostet 3000,- den er dog ikke vifteløs, tvert imot. men til sammenligning så kostet ikke oedahle sin løsning så betraktelig mer, og ytelsen til hans oppsett var uten tvil MYE bedre. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Syns også Hush sin er bedre, den har jo også kommet i en p4-versjon. Cubit itx-systemene er også stilige. Enig, men jeg synes både Hush, Shuttle m.fl. gjør et dårlig valg når de satser på P4 for det finnes knapt en dårligere egnet prosessor til dette bruket. VIA, Transmeta og mobile prosessorer fra AMD og Intel hadde vært mye bedre valg, men det tar altfor lang tid før disse produsentene oppdager det selv dessverre. Ser ogå ut som om Hush kommer med AMD 64...http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=953 Det var på høy tid, Athlon 64 med Cool'n'Quiet-støtte passer perfekt til slike systemer etter min mening. Synd at disse systemene ikke selges her til lands (?). Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 CNET Networks har en bra artikkel som jeg vil anta vil være av stor interesse for leserne av denne tråden: Computing's silent revolution Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Syns også Hush sin er bedre, den har jo også kommet i en p4-versjon. Cubit itx-systemene er også stilige. Enig, men jeg synes både Hush, Shuttle m.fl. gjør et dårlig valg når de satser på P4 for det finnes knapt en dårligere egnet prosessor til dette bruket. VIA, Transmeta og mobile prosessorer fra AMD og Intel hadde vært mye bedre valg, men det tar altfor lang tid før disse produsentene oppdager det selv dessverre. Ser ogå ut som om Hush kommer med AMD 64...http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=953 Det var på høy tid, Athlon 64 med Cool'n'Quiet-støtte passer perfekt til slike systemer etter min mening. Synd at disse systemene ikke selges her til lands (?). Det er bare å bestille fra Sverige / Tyskland det. Har akkurat mailet Hush og de regner med at AMD-64 systemet er tilgjengelig om et par uker. Lenke til kommentar
Wildthing Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 9000 for denne (stygge) løsningen synes jeg var alt for mye. Tenk hvilken htpc man kan bygge selv for sånne penger^^ Lenke til kommentar
Osse Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Vel støyfire løsninger er da suverene, og uten å gå over til passiv kjøling er det vanskelig å komme ned mot et akseptabelt støynivå, vel artic cooling er da et godt kompromiss. Med det mener jeg både kabinettene,cpu kjølerne,vga kjølerne og kabinettviftene som er de beste jeg har prøvd, overgår selv papst der. Endret 3. februar 2005 av Osse Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Her er et lekkert (men svindyrt) kabinett for de som ønsker å bygge en stille PC: http://www.atechfabrication.com/products/heatsync_6000.htm Lenke til kommentar
Osse Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Var da en flott løsning det der, får bare håpe det blir et slikt volum av de så prisen blir akseptabel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå