EivindO Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg er ute etter et eksternt (USB) evt PCMCIA Lydkort med mulighet for 2 separate uttak (kanaler med forskjellige lydkilder). Eventuelt et ekstra lydkort med en enkel kanal (har jo et innebygd fra før). Formålet er å benytte Traktor/evt annen DJ software og kjøre to separate "lyder" ut på hver kanal ut til min eksterne mixer... Problemet er at jeg har en litt sliten bærbar og jeg har sett at disse eksterne kortene koster en del og har høye maskinvare krav. Noen som har ideér? Bør ikke koste for mye, er også ute etter brukt... Lydkortet bør også ha støtte for ASIO, da dette skal brukes med tanke på lav forsinkelse i lyden... Spec's: Intel Pentium III 500Mhz 256 KB Cache 192MB SD100 RAM 20GB HDD 1 ( 1 ) x PC Card - type III (2 x type I / II) (Ess Maestro II internt lydkort) Digital Audio (16-bit), 3D Audio Kan noen hjelpe meg meg dette? Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 to muligheter for PCMCIA Lydkort echo og rme usb har du mye å velge i se www.sound1.no for echo, og på www.rme.com usb - se f.eks www.procom.no mye gromme saker Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Digigram VxPocket 440 er også en mulighet og et veldig bra kort, men det koster. Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 takker for svar! Har tenkt litt på echo dj kortet, men det koster... det må da finnes eventuelle gamle/billigere varianter der ute? Ellers har jeg kommet over denne veldig enkle varianten, vet ikke om den er noe å satse på... den er visstnok uten ASIO støtte... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120910&view=detailed Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 med f.eks. mixmeister pro kan du kjøre lyd ut på hvilken som helst kanal såfremt kortet har mer enn en fysisk UTgang (eksempelvis hvilket som helst 4.1 eller 5.1 kort) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 med f.eks. mixmeister pro kan du kjøre lyd ut på hvilken som helst kanal såfremt kortet har mer enn en fysisk UTgang (eksempelvis hvilket som helst 4.1 eller 5.1 kort) ... og poenget med denne tråden er å finne et slikt kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå