iNtensimilla Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg har et Q-Tec V-MD 350W White kabinett, jeg har tatt den orginale sidedøren og skjært ut en rektangel og satt inn plexi glass... Jeg har 1 neon lys og 1 UV rør, de er ganske varme, så jeg har lyst til å borre høl i plexi glasset, sånn at jeg kan sette vifte der.. Er det noen som vet om det er lett å borre hull i plexi glass? Kan den sprekke opp?? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Tror nok det skal gå greit å bore i plexiglass, tror jeg har gjort det før. Men er ikke heeeelt sikker. Men, lurt å vente og se andres erfaringer. Lykke til! Btw, tror nok det lønner seg å holde en høy hastighet på boret/hullsaga eller hva du skal bruke. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Kan du ikke bare skrive vanlig? Ja. plexiglass kan lett sprekke opp, så vær forsiktig.. Hvordan har du tenkt til å gjøre det, da? edit: Som |/|etallica sier så lønner det seg å ha høy fart på drillen når du driver på. Ellers har det en tendens til å smelte litt Endret 2. februar 2005 av clvn Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Trodde høy hastighet førte til smelting. Burde begynne med et lite bor og så øke gradvis. Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Når jeg har borret hull i plexi`n, så har jeg bare brukt den samme dimmensjonen som skruene og det har funket fint alle gangene. Tror ikke det har så mye å si om du begynner med liten å går over til stor Endret 2. februar 2005 av RayBay Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 du må være forsiktig... bruk et fint borr til metall, ellers kan det nok sprekke ganske lett... har selv erfaringer med dette... hvilken tykkelse er det på plexiglasset? Lykke til:D Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Tykkelsen på plexiglass har masse å si mtp. sjangsen for at det sprekker. i 8mm plexi borret jeg med 20mm trebor(!) helt i kanten uten at det sprakk Da borret jeg først med et lite 3mm bor. Ikke bor inne på rommet ditt fordi det lukter noe jævli dritt av smeltet plexi Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Trikset er å "skrape" pleksiglasset, ikke gni det. Da smelter det ikke. Så jeg anbefaler lav hastighet, skarp borr og konstant, men ikke altfor høyt, trykk. Viktig ting er også at borret ikke får bevege seg i andre retninger, det beste for dette er selvfølgelig bordbormaskin hvor du skrur detaljen fast og kan bruke trykk mye mer nøyaktig enn med vanlig elektrisk drill. Lenke til kommentar
albions Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Når jeg har borret hull i plexi`n, så har jeg bare brukt den samme dimmensjonen som skruene og det har funket fint alle gangene. Tror ikke det har så mye å si om du begynner med liten å går over til stor Hmm.. er selv elektrikker, å borrer og sager ofte i slike plexi glass plater for å sette dei framfor strømførende skinner i store tavler i diverse bygg. Har aldrig opplevd at ei av platene har sprukket. Plexi glass er meget kraftig. Og det er lur å borre eit lite hull før du borrer eit f.eks 10mm da ein 10mm borr ikkje får skikkelig grep med ein gang. borrer du først eit lite hull får den større borren bedre grep. Det er også lurt å ta det litt rolig og ikkje flat out Endret 2. februar 2005 av albions Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå