Gå til innhold

Vits å kjøpe 6800 Ultra ?

petter_707

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nVIDIA eller ATI? svar: nVIDIA  seff!!

det er bare en idiotisk holdning!

man burde ikke kjøpe grafikk kort etter hvilke produsent, men hvilke som har det beste kortet innenfor den summen man er villig til å bruke. å innen 4000,- er ikke 6800u det beste valget!

Sa en eier av et ATI-kort.............

Lenke til kommentar

Men siden det er trådstarter som mener dette, og heller har lyst på nVidia enn ATI - så bør han få lov til det.. Uten at andre skal kverulere på hva han synes er kult/bra.

Det samme gjelder for øvrig andre veien og... Men nå spurte han ikke etter ATi kort, kun nVidia - og da går det vel an å holde tråden til det?? Med mindre trådstarter endrer mening da seff...

BTW. jeg ser ikkeno galt i å opplyse om det er sånn ca. hipp som happ om man velger ATI eller nVidia... Jeg mener bare at man skal respektere trådstarters ønske.

mvh

Escariot

edit: quoten falt ut, og jeg gidder ikke sette den inn igjen.. men det var altså en quote av headcleaver sitt innlegg..

Endret av escariot
Lenke til kommentar

Jojo, greit nok at han sier han foretrekker nvidia. Men tråden heter vitterlig "Vits i å kjøpe 6800 Ultra", og da er det også vitterlig på sin plass at folk sier sin mening om akkurat det.

Tror forsåvidt at trådstarter er ute etter å få det beste kortet han får tak i for sine 4000 kroner, og da bør folk få si det som er sant.

For som sagt, for 4000 kroner er ikke 6800 ultra det beste valget. I mine øyne er det ikke vits i å kjøpe et 6800 ultra kort fremfor et x800xt pe uansett prisklasse eller hva som helst, men det er en riktignok en annen sak.

Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt 6800GT fremfor 6800Ultra.

I følge prisguiden kan du spare noen hundrelapper på et 6800GT. Men du hadde spart enda mer på å vente på Club3D kortet da. :yes:

Eller så kunne du lånt/leid et kort av noen du kjenner, for så å kjøpe Club3D kortet når det er på lager igjen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jojo, greit nok at han sier han foretrekker nvidia. Men tråden heter vitterlig "Vits i å kjøpe 6800 Ultra", og da er det også vitterlig på sin plass at folk sier sin mening om akkurat det.

Tror forsåvidt at trådstarter er ute etter å få det beste kortet han får tak i for sine 4000 kroner, og da bør folk få si det som er sant.

For som sagt, for 4000 kroner er ikke 6800 ultra det beste valget. I mine øyne er det ikke vits i å kjøpe et 6800 ultra kort fremfor et x800xt pe uansett prisklasse eller hva som helst, men det er en riktignok en annen sak.

Jeg leser den, og synes forsåvidt også at overskriften er litt misvisende. Jeg tror han mente hvorvidt det var vits å legge til ekstra kroner for å få et 6800U istedenfor et 6800GT.

Opplysningsplikten er også viktig, men trådstarters ønsker mener jeg også skal legges til grunn. Jeg hadde egentlig brydd meg katta om hva jeg hadde tatt. Grunnen til at jeg sitter på 6800U var at det var det eneste som var inne i de gode gamle dager (ikke så lenge etter de kom i salg)..

mvh

Escariot

Lenke til kommentar

man burde ikke kjøpe grafikk kort etter hvilke produsent, men hvilke som har det beste kortet innenfor den summen man er villig til å bruke. å innen 4000,- er ikke 6800u det beste valget!

ja, men snart en eier av et 6800gt kort, hvis mpx får ræva i gir å sender! ikke tøff deg før du veit litt om hvem du snakker med du :thumbup:

samme hvilke produsent man kjøper fra, det er ikke det som betyr noe. skjønner ikke at folk ikke forstår det.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Jeg må uten tvil si meg enig i at man bør være åpen for begge produsentene, men nå ser det ut som om trådstarter allerede har "valgt" kort og da skal vi respektere det, som escariot sier.

Jeg mener at du skal vante til GT kortet kommer inn på lager, skal man bruke 3000-4000 på noe, så bør det være akkurat det man vil ha, og ikke det nest beste. Men hvis du er villig til å betale 800,- for ett litt bedre kort, ville jeg ha gjort det. Du må nesten vite selv hva du trenger og ikke trenger.

Hvis du er redd for at kortet ikke holder mål, så tar du jo helt klart feil... Begge kortene er supre gamerkort, uten tvil. Eller så er det jo en mulighet å overklokke til ultra senere (når kortet ikke "drar" alt lenger).

Jeg kan informere deg om at jeg syns du burde vurdere ATI sin serie, som jeg er veldig fornayd med.

Lenke til kommentar

Etter min mening så ville jeg holdt meg langt unna ATI sine 800 kort. Har et selv som har vært en eneste stor skuffelse. Nvidia har jeg alltid vært strålende fornøyd med.

Dette er dog kun et subjektivt syn grunner erfaringer. Velg det som ser ut til å være det beste for deg :)

Lenke til kommentar

ja, men snart en eier av et 6800gt kort, hvis mpx får ræva i gir å sender! ikke tøff deg før du veit litt om hvem du snakker med du :thumbup:

samme hvilke produsent man kjøper fra, det er ikke det som betyr noe. skjønner ikke at folk ikke forstår det.

Med unntak av MSI! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hva med Radeon x800xl

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306372&cks=PRL

koster 2.750,- hos komplett.

Fikk bedre resultater enn 6800 GT, i Half Life 2.

Gjorde det litt dårlig i Doom 3, men halt greit.

Skal du spille HL 2 så anbefales x800XL

Grunnen til det er jo at det var ATI som sammarbeidet med Valve og folket for å få til den grafikken som ble lagd og til DOOM III var det nVIDIA, men jeg tror ikke det skal være så stor forskjell

Lenke til kommentar

Er d like bra som ULTRA da? :ermm:

Ja! Gainwards 6800GT Golden Sample

kjører 400/1100(ultrahastighet) med programet Expert tool.

Har kortet selv, er godt fornøyd. Det eneste er vel at prisen muligens er litt stiv..

Jo jo, men hvis du har et 6800U kan du klokke det ENDA høyere :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...