Gå til innhold

Vits å kjøpe 6800 Ultra ?

petter_707

Anbefalte innlegg

Jeg skal på et lan party i siste helga i februar og jeg må ha et skjermkort.

Så fant jeg dette http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38704

Det er den beste prisen jeg har sett på et GT kort.

Men så ser jeg at de ikke har det på lager + at det er ubekreftet om det kommer inn til den datoen som er satt. Og vi vet jo at det bruker som regel ikke å komme på lager til en dato som er ubekreftet.

Så da for jeg på leting etter et annet alternativ.

Så oppdager jeg at alle andre GT kort er en 500,- dyrere!

Men så oppdager jeg at et ULTRA kort, nemlig dette http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=43816

er et veldig billig ULTRA kort i forholt til vanlig pris på GT kortene.

Er det lurt av meg å velge det ULTRA kortet til 3999,- ??? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags LAN er det snakk om? Quake III: Arena? :!:

6800 Ultra er for morgendagens (og dagen etter det...) 3D-spill. Men noen skal jo absolutt spille alle spill i 1600x1200/8xAA/16xAF, og da hjelper det jo å ha et 6800 Ultra...

Spar de 1000,- kronene, eller bruk dem på ostepop og øl på LAN´et ditt.

Lenke til kommentar

Istedet for å kjøpe det Gainward GS kortet så hadde jeg heller kjøpt BFG 6800 Ultra kortet som trådstarter innledet med (link 2).. Det kostet jo ikke mer enn 3990,-

Dessuten mener jeg å huske at når jeg kjøpte meg kort, så var det kortet + XFX kortet de som ble handlet (eller iallefall omtalt) i utenlanske fora. Tviler på at det er noe dårlig valg..

mvh

Escariot

Lenke til kommentar
6800 Ultra er for morgendagens (og dagen etter det...) 3D-spill. Men noen skal jo absolutt spille alle spill i 1600x1200/8xAA/16xAF, og da hjelper det jo å ha et 6800 Ultra...

Det koster å være kar :green:

Det er forsåvidt et billig kort til Ultra å være, og det ser ut som et nVidia-referansekort. Later til at det selges overclocket fra fabrikk (merk OC i navnet). Ser core går på 425MHz, mot (hvis jeg ikke husker feil) 400MHz på referansemodellene.

Jeg har XFX sitt Ultra-kort selv, og det er nok også et referansekort fra nVidia (ser helt likt ut, men klistremerket på kjøleren er annerledes). XFX-kortet kjører forøvrig også på 425MHz core uten at det selges som OC, men det skal sies at de ekstra 25MHz'ene iallfall ikke har noe negativt å si for temperaturen.

Hvorfor i all verden jeg betalte 300 kroner mer for XFX sitt enn BFG sitt er en annen sak :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...