eivindbirkeland Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg har vurdert sterkt å kjøpe en bærbar maskin... Har kikket på Dells Inspiron 8200 fordi den kan konfigureres akkurat som jeg ønsker. Tenkte å beholde "standard" CPU (P4 1.6), og trø inn 512MB ram, et litt kjekkere grafikkort osv. Så har jeg begynt å tenke på; kommer prisene til å falle vesentlig etter sommeren? (Forsåvidt et spørsmål ingen kjenner svaret på, men kvalifiserte gjett er velkomne :smile:) Jeg tenker da på om f.eks. minneprisene er høye nå, og at man kan regne med at de faller, om CPU priser er høye nå, og at man kan regne med at de faller osv. Noen som har peiling på slikt? Mvh. Eivind. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Dell??? Inspiron??? LYKKE TIL ! har hatt 2 Inspiron, og har lært av mine feil. Nå kjøper jeg bare IBM til meg selv og firmaet. IBM har ihvertfall garanti som funker, og maskiner som ikke faller fra hverandre. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Prisen på RAM er på sitt laveste på lenge nå, så jeg ville ikke gamblet på at den kuttes mye mer... Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 14:50, josteinsen skrev:Dell??? Inspiron???LYKKE TIL !har hatt 2 Inspiron, og har lært av mine feil. Nå kjøper jeg bare IBM til meg selv og firmaet.IBM har ihvertfall garanti som funker, og maskiner som ikke faller fra hverandre. Ok?? Jeg har da fått den oppfattelsen at Dell er ok maskiner? IBM har jeg ikke så veldig sans for, bl.a. fordi jeg ikke fikser den der muse-pinnen midt ute på tastaturet... Quote: Den 2002-06-18 15:01, Spirograf skrev:Prisen på RAM er på sitt laveste på lenge nå, så jeg ville ikke gamblet på at den kuttes mye mer... Hadde en liten mistanke om det, ja... Takker. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Du bør ta en kikk på Toshiba, de har også mange bra billige bærbare om dagen. Jeg kjøpte en 1800-314 for et par uker siden og er veldig fornøyd. Det er 1.1ghz 392 mb minne og 15 gb disk. Jeg fant denne på noe som heter brukttorget på Toshiba sine sider. Dette er enten demo-modeller eller som min var.. skade på esken så de ikke sendes til butikk. De slo av så det monna!!! Ga 7.700 + mva. Det var med 128 mb minne da. Kjøpte en 256 brikke ved siden av. Fikk selvfølgelig også 1 års garanti. KUPP! Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 17:11, klorin skrev:Du bør ta en kikk på Toshiba, de har også mange bra billige bærbare om dagen. Jeg kjøpte en 1800-314 for et par uker siden og er veldig fornøyd. Det er 1.1ghz 392 mb minne og 15 gb disk.Jeg fant denne på noe som heter brukttorget på Toshiba sine sider. Dette er enten demo-modeller eller som min var.. skade på esken så de ikke sendes til butikk. De slo av så det monna!!! Ga 7.700 + mva. Det var med 128 mb minne da. Kjøpte en 256 brikke ved siden av. Fikk selvfølgelig også 1 års garanti. KUPP! De har to modeller inne nå, virker det som, og det ser ikke dumt ut, nei... Dessverre er der mer enn ram som må oppgraderes hvis jeg skal kjøpe en av dem, og da tror jeg "vinningen vil gå opp i spinningen"... :sad: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 sikker på at den dell'en ikke leveres med MOBILE p4? Blir kort batteritid med en desktop-cpu.... Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 19:45, blanc skrev:sikker på at den dell'en ikke leveres med MOBILE p4? Blir kort batteritid med en desktop-cpu.... Du har helt rett - det er jeg som uttrykker meg dårlig. :smile: Med "standard", mente jeg den prosessoren Dell har satt som "default" valg. [ Denne Melding var redigert av: eivindbirkeland på 2002-06-18 20:46 ] Lenke til kommentar
geokri Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 har folk sett at dell kjører 5000,- i rabatt på 8200! Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 07:49, geokri skrev:har folk sett at dell kjører 5000,- i rabatt på 8200! Jeg mener jeg har lest et sted på sidene at de gir 10% (men det gir da ikke 5000?), og så får du de der 800 i rabatt for kjøp online... Hvor har du sett at de kjører 5000 i rabatt? Eivind. Lenke til kommentar
nadz79 Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Invisteringsavgiften blir tatt vekk fom. oktober. Dette innebærer at alle varer synker i pris med 7 %. Og ettersom Intel nå har redusert prisene sine kan vi vente å se resultat av dette om 2-3 måneder. Minneprisene er på sitt laveste i år og jeg tror de vil holde seg der en stund til. Min anbefaling er å vente til etter sommeren hvis du har mulighet. Grunnen til at bla. dell gir avslag på 5000 er at hele markedet har gått i stå i avvente på fradraget av investeringsvgiften. Dette betyr at dell nå leverer dårlige resultater og skal prøve å kompensere... Jeg venter til oktober! Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 08:19, nadz79 skrev:Invisteringsavgiften blir tatt vekk fom. oktober. Dette innebærer at alle varer synker i pris med 7 %. Og ettersom Intel nå har redusert prisene sine kan vi vente å se resultat av dette om 2-3 måneder. Minneprisene er på sitt laveste i år og jeg tror de vil holde seg der en stund til. Min anbefaling er å vente til etter sommeren hvis du har mulighet. Grunnen til at bla. dell gir avslag på 5000 er at hele markedet har gått i stå i avvente på fradraget av investeringsvgiften. Dette betyr at dell nå leverer dårlige resultater og skal prøve å kompensere...Jeg venter til oktober! Ok?? Interessant... Dessverre skulle jeg hatt maskinen nå i sommer, og 5000 er da også et avslag. :smile: Hvor står der at de kjører med dette avslaget/rabatten? Lenke til kommentar
nadz79 Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/...sing_friday.htm 5000 i avslag på 8200. Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Takker, nadz79. Tenker jeg skal handle maskin før fredag, nå... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå