Gå til innhold

Problemer med Cryptographic Services Windows 2000

Anbefalte innlegg

Jeg skulle fikse en PC her om dagen som hadde en del problemer. Maskinen kjører Windows 2000 Prof. engelsk. Det var bl.a. ikke mulig å legge inn ny DirectX, og da jeg skulle legge inn SP4 på maskinen så fungerte ikke det heller. Grunnen til dette fant jeg etterhvert ut at var at "Cryptographic Services" ikke kjørte på maskinen. Det umuliggjore installasjon av en rekke systemrelatert software.

Etter litt søking på nettet fant jeg en rekke tips om hvordan jeg skulle skru på denne servicen, men problemet er bare det at "Cryptographic Services" ikke fantes i lista over servicer på denne maskinen i det hele tatt, og da jeg forsøkte å starte den manuelt med "net start cryptSvc" fikk jeg bare beskjed om at servicen ikke eksisterte. Jeg prøvde å unregistrere og registrere en rekke dll'er i følge en liste jeg fant på nettet, men noen av dllene failet dessverre og det hjalp ikke mye. Dll-filen til servicen finnes i C:\Windows\system32\cryptsvc.dll , uten at det ser ut til å spille noen særlig rolle.

Spørsmålet mitt er da om noen har erfaring med dette, evt. en metode å få "installert" denne servicen på nytt uten en reinstall av operativsystemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...