Gå til innhold

IPAQ H6340 er den bra?

Blackster

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har fått tilbud om å kjøpe denne, jeg har lest noen tester men det er få av dem som sier at denne er verdt pengene.

jeg skal erstatte filofaxen med denne, ser på WIFI og Mobil som bonus på denne.

har ikke hatt PDA før, så er ganske blank på hva som er bra og hva som er dårlig.

er det noe jeg burde kanskje vente med til at det kommer noe med EDGE??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har ikke denne selv, men noen kjente som har benyttet den i en stund nå. Den bærer preg av å være den første telefon-pda som HP har laget. De har hatt endel problemer med den, spesielt når de legger inn egen programvare, plutselig er telefonidelen borte / ute av funksjon. De har sagt at de ikke vil eller kan anbefale denne til andre ennå. Forhåpentligvis kommer det en forbedret versjon snart.

Qtek har noen interessante modeller i sin 9090 og S100 (tror jeg). Sistnevnte tror jeg også har Wifi-mulighet via et SDIO kort.

Lenke til kommentar

takk for rask svar, jeg har fått et veldig godt tilbud på denne Ipaqen, den skal egentlig mest brukes som filofax, og kanskje litt surfing på nett. og litt telefoni gjennom jobben.

reiser en del derfor greit å få sjekket mail og andre ting, jeg kan bruke mobilen til dette oxo, men jeg ville bare ha den for enkelhetens skyld.

jeg kan tenke meg at det har vært bugs på denne, men det er jo noe som kan fikses med oppdateringer, og siden den har vært ute i markedet en god stund nå så er vel de siste oppgradert???

Lenke til kommentar

Har hatt ipaq 6340 i nesten 2 måneder nu. Har ikke lagd merke til noen bugs. Det kunne,selvfølgeølig , ha vært en bedre prosessor på denne, men hvis du ikke skal se filmer på den, så er den helt perfekt. Anbefales!!!

Lenke til kommentar

IKKE KJØP!!!! BETA produkt :thumbdown:

Vent til firmware oppgraderinger.

Jeg har hatt den i 4 mnd og vært inne på service 2 ganger uten at de fant feil. Ustabilt WLAN, Bluetooth og tastatur. Mange bugs i software. Må software resetten den ganske ofte... :( Trøblete MMS. HP support sier at en firmware oppgradering er på vei, men vet ikke når den kommer. Mao må jeg leve med ett produkt som ikke fungerer inntil videre... :(

Hadde den fungerte ville jeg anbefalt den på det varmeste, men dessverre gjør den ikke det.

Pluss: bedre tastatur en Q-tek

Minus: litt treg prosessor.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd. Har da kjøpt 6365 men jeg tror det er samme ulla.

Kan absolutt anbefales STERKT. Knallgod pda, min er ialfall stabil på wi-fi, bluetooth, tlf og anndre ting som er knall. minuset er jo tastaturet, men jeg har ikke hatt et så veldig savn. Skriver for det meste på skjermen.

Her er de to modellene (6340 og 6365)

Ipaq

Endret av audun1
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe en HP 6365 da den vil dekke mitt behov og vel så det.Trenger en aldri så liten overbevisning til:

Siden det sitter en "noe treg" prosessor i den,vil den fungere skikkelig med TomTom Navigator 3.0?

Denne maskinen burde hatt integrert gps. :hmm:

Lenke til kommentar

Ja det stemmer at den har en litt treig prosessor, men den er SEIG.

Du får ikke denne ipaq'en til å klikke så fort som andre ipaq'er.

Jeg er strålende fornøyd med den den er bare helt rå.

Jeg bruker den til og spille musikk og hente filer over nettet fra pc'ene som jeg har. Jeg bruker også eksternt skrivebord "Tråløst" fra ipaq'en til min bærbare med windows xp pro. Selfølgelig er skjermen litt liten for eksternt skrivebord, men det går.

Den er genialt god å snakke i, god lyd, lett å navigere i tlf'en.

UTROLIG vibrering i den, det er jo reine bomba med den vibratoren :!:

Utrolig rekkevide på W-lan' en. Jeg sitter faktisk 2 etasjer over ruteren med ipaq'en og det ligger varmekabler + at veggene er sement.

Like god rekkevide som på pc'en rett å slett, W-lan'en er utrolig god.

Bluetooth har jeg ikke testet så jeg kan ikke utale meg på det hehe.

GSM'en kan jeg jo ta da. Jeg hadde en siemens me45 før jeg byttet til ipaq'en. Den var noe av det beste innen dekning jeg noen gang har hatt ("å jeg har hatt noen stykker :cool: "), men ipaq'en knuser den mobilen.

Tom tom navigasjon har jeg ikke prøvd så jeg kan ikke si noe der, men det kan sikkert noen andre. :thumbup:

Håper dette ga deg noe å tygge på.

Hilsen Lykkelig bruker av ipaq 6365

Kjøpt på idedata.no (GOD kundebehandling)

Lenke til kommentar

Hei

Har hatt HP Ipaq h6340 i tre månder nå og kan beskrive hva jeg fått til og ikke.

TOMTOM 3 : Fikk i går, virker fortreffelig - NB egen plate for 63xx modellene

MMS : har ikke fått til enda. ( prøv oppsett for qteq 9090 alt. oppsett )

Snu skjermen : Må bruke dotPoket

Internett : Funker fint uten om nett radio og Mobil tv ( hos nrk)

WiFi : funker fint - husk å slå av GPRS før du starter

Mail : OK - outlook- avtalebok etc

SMS : helt topp ! (husk å laste inn norske tegn oppsett)

ActiveSync.: OK

Notes Sync.: Har ikke fått til enda.

Qwety tastatur eller hvadetnåheter : Ikke særlig bra

Telefon uten bluetooth eller kablet øre plugg : OK

Telefon med bluetooth eller kablet øre plugg : Ekko i motakers øre - pach på vei i følge HP

Med litt tålmodighet virker de fleste programmer - men har ikke prioritert slik som MMS etc. da det ikke er i bruk hos meg .

Det kommer en ny i 63xx serien i løpet av våren som også har GPS innebygd.

Samlet sett er det en grei PDA telefon - man må regne med at det er småproblemer med alt man bruker, ofte grunnet veldig mange standarder på PDA.

Lykke til

Lenke til kommentar

Da er det kommet en BIOS oppdatering til H6340 i hvert fall.

Den skal løse litt problemer med MMS, Bluetooth og ekko i head sett.

For meg ble ekko for min samtale partner borte, men jeg får fortsatt ikke lov til å sende MMS. MMS mottak går utmerket, men det gjorde allerede før jeg gjorde BIOS oppgraderingen.

OBS, OBS: ALT på telefonen slettes ved oppgradering, så ta ut minne brikken før du gjør det. Back up er sikkert heller ikke dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...