Tho®¿ Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei jeg har en attåt PC. ( Bilde linker nederst) og på den er det en lcd skjerm med en rar kontakt på. Og denne vil jeg koble på den ordentelige pcen min. Men saken er bare hvordan? Her er pcen... Her er pcen bakfra.. bakifra.... LCD_CONN LCD_CONN LCD_CONN LCD_CONN LCD_CONN LCD_CONN LCD_CONN Selve Pluggen Og fra andre siden. Uten plugg uten her også Ble sikkert j***lig mange bilder, men bedre med for mange enn for få! håper noen klarer dette.. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Min første tanke er at du må finne frem loddebolten, et koblingsskjema og en liten ekstra ledning ifra en gammel lcd skjerm.. Tror du må bare lodde på en ny ledning på den gamle skjermen din.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Slike spørsmål dukker opp ganske ofte. Og svaret er ganske enkelt, det lar seg ikke gjøre. En vanlig PC har ikke de signalene som en slik skjerm trenger. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Slike spørsmål dukker opp ganske ofte. Og svaret er ganske enkelt, det lar seg ikke gjøre. En vanlig PC har ikke de signalene som en slik skjerm trenger. Hva mener du med dette? Hvilke signaler sender en slik skjerm som er spesielt for denne? Vil tro at det bare er en on-board gfx kort på den maskina som sender direkte til skjermen. Jeg vil tro det er mulig, men vis det bare er et adapter du er ute etter så blir nok det vanskelig.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Signaler som sendes ut fra standard skjermkort: VGA (analogt) eller DVI (digitalt). Signalene internt i en laptop er ingen av disse, men antagelig LVDS. Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Er nokk en slik onboard sak. Lodde skillz er ikke no prob. går 2. året på Elektro, jobber i elektronikk butikk til dagelig. Skaffet meg en sånn vga plugg i dag... Men ingen bedre forslag? Og hva skulle liksom være så spesielt med den?? Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Signaler som sendes ut fra standard skjermkort: VGA (analogt) eller DVI (digitalt). Signalene internt i en laptop er ingen av disse, men antagelig LVDS. Det er ingen laptop!!! "vanlig pc Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 "Vanlig PC" er vel nokså misvisende. Den er bygd på samme måte som en laptop. Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 så du mener det ikke er NOE håp?? ... hadde håpet på noe større enn 20*4 lcd display da.... eventuelt en converter av noe slag? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Converter finnes nok, men det blir ikke enkelt å finne rett type. Dessuten blir det meget dyrt, for dette selges lite av i "løs vekt". Det blir garantert billigere å kjøpe ny vanlig skjerm. Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei. Det ser ut som du har video chip fra sis se link http://www.sis.com/products/chipsets/videobridge/301c.htm Det står litt om den her. Har du sett etter hvilken produsent det er på lcd panelet? Jeg trur at du har video singal ut fra den kontakten. Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 hmm sånn video chip ja. Men angående slik produsent av lcd panelet. Jeg skal se etter når jeg kommer hjem i dag. Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 hmm skal vi se... kameraet streiket.... skal vi se... det som er der, er en etikett hvor det står 2179 - 86G FK03G4X liten etikett i nærheten av den LCD_CONN saken,... Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Finner ikke noe med det nr. Står det på baksiden av lcd panelet eller på chasi?. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå