Tone Fritzman Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei, Vi fikk et skikkelig slemt virus på PC'en vår som "lammet" alle programmer på C:. Fikk kun tilgang til harddisken og Internet Explorer... Lagret det som var at verdi på disketter/cd. Fikk tips om å slette hele harddisken for så å installere Windows på ny. På maskinen er/var det Windows XP Home. Jeg prøvde å boote fra CD men det ville tydeligvis ikke maskinen. Fant en side på Micrsoft.com der man kunne laste ned en boot disk/setup disk for Windows XP. Gjorde så dette (6 disketter) fra PC en min på jobb (nb: den har OS Windows 2000). Bootet så hjemme-pc'en min fra diskettene - alt gikk fint, helt til jeg fikk bekjed om å sette inn CD'en med Windows XP Home. Da ville ikke PC'en lese den... den kom bare med ny kommando om å sette in CD. Så måtte avbryte prosessen, og var da like langt.... Eller ett steg tilbake... For nå kommer jeg ikke inn i Windows engang. Under oppstart henger PC'en mens det står "Verifying DMI Pool Data"..... Er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan forsøke for å få maskinen opp å gå igjen? Litt surt å måtte ut med kr 8-9.000,- hvis PC'en faktisk fungerer... Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvorfor gikk det ikke å boote fra cd-rom? Har du satt opp i bios at den skal boote fra cd? Dersom det er en vanlig ide cd-rom du har og ikke scsii så burde det ikke være noe problem. I verste fall, så få noen du kjenner med data til å sette disken din inni sin pc og installere windows på den måte, som en siste løsning. X. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei,Vi fikk et skikkelig slemt virus på PC'en vår som "lammet" alle programmer på C:. Fikk kun tilgang til harddisken og Internet Explorer... Lagret det som var at verdi på disketter/cd. Fikk tips om å slette hele harddisken for så å installere Windows på ny. På maskinen er/var det Windows XP Home. Jeg prøvde å boote fra CD men det ville tydeligvis ikke maskinen. Fant en side på Micrsoft.com der man kunne laste ned en boot disk/setup disk for Windows XP. Gjorde så dette (6 disketter) fra PC en min på jobb (nb: den har OS Windows 2000). Bootet så hjemme-pc'en min fra diskettene - alt gikk fint, helt til jeg fikk bekjed om å sette inn CD'en med Windows XP Home. Da ville ikke PC'en lese den... den kom bare med ny kommando om å sette in CD. Så måtte avbryte prosessen, og var da like langt.... Eller ett steg tilbake... For nå kommer jeg ikke inn i Windows engang. Under oppstart henger PC'en mens det står "Verifying DMI Pool Data"..... Er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan forsøke for å få maskinen opp å gå igjen? Litt surt å måtte ut med kr 8-9.000,- hvis PC'en faktisk fungerer... finner du cd rommen i bios da? om du gjør det sett den som første boot device.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Ref "Verifying DMI Pool Data": http://www.duxcw.com/faq/computer/dmi.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå