Gå til innhold

Hvor rask linje krever wow?


Anbefalte innlegg

hvro rask linje krever world of warcraft? jeg har en ganske redusert linje siden bredbåndselskapet som jeg ikke skal nevne navn på (kremt, firstmile) skulle etablere bredbånd på byggefeltet jeg bor på, en ting de ikke hadde sjekka ut var at de ikke lå fiber her. derfor er linja mi ganske redusert.

 

 

ligger som oftest på 230 kbps.

 

vil dette holde?

 

:ermm:

 

edit: trykkleif

Endret av celebos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kødder du eller? Hvis du har 2Mb linje, som er 2000 kb/s, er dette mye mer enn nok. Har hørt at det går an å spille med 32 kb, men 64 kb (ISDN) går hvertfall.

 

edit: skill mellom kB/s og kb/s (bytes og bits). Når du sier ligger vanligvis på 230kb/s regner jeg med at det er bytes du mener, ettersom det er det de fleste dl programmer måler hastighet i.

Endret av Munch
Lenke til kommentar

Statistikk viser at wow i løpet av en time har på det meste (hos meg):

 

6 mbyte data nedlastet, 375kbyte sendt ut

 

Som regel ligger det på 2-4 mbyte i timen inn og 150-300 kbyte ut.

 

Med 5kbyte/sek linje (hvem har vel ikke det i dag) - vil du klare dytte unna rundt 18000 kbyte i timen, eller 17,57 mbyte.

 

En vanlig dialup fungerer greit.

Latency i WoW er ikke direkte avgjørende.

Lenke til kommentar
Statistikk viser at wow i løpet av en time har på det meste (hos meg):

 

6 mbyte data nedlastet, 375kbyte sendt ut

 

Som regel ligger det på 2-4 mbyte i timen inn og 150-300 kbyte ut.

 

Med 5kbyte/sek linje (hvem har vel ikke det i dag) - vil du klare dytte unna rundt 18000 kbyte i timen, eller 17,57 mbyte.

 

En vanlig dialup fungerer greit.

Latency i WoW er ikke direkte avgjørende.

Nå har det jo også litt å si hvor du ER. Om du er i en tett befolka by, så vil du oppleve litt lag... Mens i en skog hvor du er helt alene så vil alt gå supersmooth.

Lenke til kommentar
hvro rask linje krever world of warcraft? jeg har en ganske redusert linje siden bredbåndselskapet som jeg ikke skal nevne navn på (kremt, firstmile) skulle etablere bredbånd på byggefeltet jeg bor  på, en ting de ikke hadde sjekka ut var at de ikke lå fiber her. derfor er linja mi ganske redusert.

 

 

ligger som oftest på 230 kbps.

 

vil dette holde?

 

:ermm:

 

edit: trykkleif

Etter egen er erfaring har systemkravet mye mer å si enn linjekravet. Har du et ganske utdatert system, så spiller det ikke noe rolle hvor rask linja di er. Da vil du "lagge" uansett. Har en kompis med top-notch system og et urgammelt modem. Alt er smooth som bare det. Faktisk mye bedere enn meg som har et litt eldre system og SHDSL.

Endret av Bulle123
Lenke til kommentar

Sitter på ei student linja som de siste ukene har blitt voldtatt i vinkel og har fått kjenne åssen WoW er i alle mulige ping verdier. Helt fram til 1000ms så merker du ikke stort, ved 2sekunder må du vente litt på at skills skal fyre seg av og at npcs skal reagere og ved mer enn 2000ms kan du bare glemme å spille. Verste jeg har opplevd er 15sekunders ping. Da frista det å smelle den rustne gamle børse tvers gjennom kontoret til admin hora her oppe og true han på livet med å hunte ned dem som leecha livet av linja ;) Ordner seg lell.

 

Men med privatlinje kunne du sikkert spillt med et gammelt modem uten problemer.

Lenke til kommentar
Statistikk viser at wow i løpet av en time har på det meste (hos meg):

 

6 mbyte data nedlastet, 375kbyte sendt ut

 

Som regel ligger det på 2-4 mbyte i timen inn og 150-300 kbyte ut.

 

Med 5kbyte/sek linje (hvem har vel ikke det i dag) - vil du klare dytte unna rundt 18000 kbyte i timen, eller 17,57 mbyte.

 

En vanlig dialup fungerer greit.

Latency i WoW er ikke direkte avgjørende.

Nå har det jo også litt å si hvor du ER. Om du er i en tett befolka by, så vil du oppleve litt lag... Mens i en skog hvor du er helt alene så vil alt gå supersmooth.

Det er derfor du har et sprik som er over 300%.

 

Statistikken jeg referer til er NetLimiter-logger som daterer seg tilbake til 27. oktober 2004. 2-6mbyte/time er en veldig god pekepinn på båndbreddebehov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...