perwilli Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Hallo! Trenger sårt hjelp angående min HD! Jeg har 2 stykk stasjonære harddisker en på 80 Gb og en på 200 Gb (Begge Maxtor), problemet er nå at 200 Gb forsvant fra "My computer". Hendelsesforløp: 1. Koblet til ekstern HD 200 Gb (Seagate Barracuda) 2. Overførte en rekke mindre filer fra Stasjonær til ekstern HD. 3. Midt i overføringen fikk jeg feilmelding om at en av filene ikke kunne flyttes over grunnet en feil med filen el. (husker ikke helt) 4. Jeg prøver å overføre de samme filene igjen 5. Pc'en låser seg 6. Jeg restarter Pc'en og 200 Gb stasjonære er borte fra "my Computer" Jeg ser disken i diskmanagement, her står den som ikke initialisert og med 200 Gb ledig plass.. Problemet er at denne var nesten helt full av datafiler som jeg gjerne skulle hatt tilbake.. Har forsøkt, som jeg alltid gjør når noe går galt med pc'en, å gjennopprette til et tidligere tidspunkt, men dette fungerte ei! Disken er fortsatt ikke initialisert.. Har lest litt rundt på nettet og funnet ut at den eksterne harddisken skulle stått som master, men det skulle vel ikke påvirke funksjonen til den stasjonære, eller? PLEASE HJELP!!!! Wild Endret 2. februar 2005 av perwilli Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Master og Slave kan påvirke andre disker også. Eg har opplevd å putte inn ein ny harddisk og at den som sto i frå før av forsvant. Prøv å triks med Master\Slave og kanskje prøve forskjellige USB-portar (sett at det ikkje er FW) Lenke til kommentar
perwilli Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Takk for raskt svar!!! Det viktigste for meg er å få tilbake data fra den stasjonære disken. Så midlertidig er den eksterne HD koblet vekk.. Så problemet med den får jeg ta senere (Det at jeg nevnte den var kun til opplysninger for hva som kunne skjedd med den andre, altså den stasjonære) Wild Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Er det 200GB som er ekstern og 80GB som er intern? Og du får ikkje 80GB til å virke, eller 200GB? Lenke til kommentar
perwilli Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Det er 2 stykk interne en maxtor 80 Gb, en maxtor 200 Gb I tillegg har jeg en 200 Gb ekstern seagate barracuda i kabinett fra eMagic.. Wild Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Står de riktig på kablene, og er jumperne riktig satt? (Lang ende på IDE kabel til HK, og master til andre enden, slave på "midt"-uttak.) Edit: Og er de sånn registrert i BIOS? Endret 2. februar 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
maitruckz Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 For meg så høres det ut som det er "typisk" maxtor disk problem. Broder'n hadde 2 stk 200GB maxtor disker. og med begge diskene skjedde det samme. Som om noen hadde triksa med partisjon tabellen ell.no :-/ Ikke at noen hadde gjort det, men borte ble nå partisjonene. Lenke til kommentar
perwilli Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Alt har jo fungert tidligere, problemet med disken skjedde først når jeg koblet til den eksterne disken! Derfor vil jeg tro at problemet ikke er med jumpersettings eller kablene.. men dette kan jeg sjekke når jeg kommer hjem til pc'en! Jeg har ikke partisjonert opp disken.. hele 200 gB ligger på en partisjon Wild Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 prøv et recovery program.. finnes mange av de, som da vil lete opp alt som er på disken og gjenopprette de. for problemet er ikke at den ikke blir registrert, men at alt er liksom "borte". blitt det hos meg på min maxtor og. brukte et program som hette recover my files. eller noe, funka bra.. fikke ihvertfal tilbake filene mine.. Lenke til kommentar
los_bordos Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Et par ting jeg ville teste før jeg kjører recovery. Hvis du satte opp disken i diskmanagement. Prøv å gå dit og fjern og legg til stasjonsbokstaven (høyreklikk på disken). Det kan være at problemet ikke ligger på disken men måten denne ble mountet i windows.. Verdt et forsøk :-) Lenke til kommentar
HenkiB Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis de andre tipsene ikke funker, så kom jeg over et ok recovery program da noe tilsvarende skjedde med meg for en mnd. siden. Sjekk her: http://www.softwarepatch.com/software/filerecovery.html Kanskje ikke det beste eller mest avanserte, men det gjorde jobben for meg og ikke minst at det er Freeware. Lenke til kommentar
tommyp Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei du hadde det samme problemet som du beskriver her, det som var problemet var eMagic boksen. ta ut disken, og sett den i maskinen. måtte få ny boks i fra komplett. Lenke til kommentar
perwilli Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 hadde det samme problemet som du beskriver her, det som var problemet var eMagic boksen. ta ut disken, og sett den i maskinen. Men på den eksterne disken er det foreløbig 0 data på, den er nylig formatert via usb porten. Problemet er å få kontakt med den stasjonære disken! prøv et recovery program.. finnes mange av de, som da vil lete opp alt som er på disken og gjenopprette de. Men hvis disken ikke er initialiser og ikke vises i "my computer" får jeg vel ikke kontakt med den, eller? Og da kan man heller ikke kjøre recoveryprogram? Hvis du satte opp disken i diskmanagement. Prøv å gå dit og fjern og legg til stasjonsbokstaven (høyreklikk på disken). Det kan være at problemet ikke ligger på disken men måten denne ble mountet i windows.. Skal prøve dette når jeg kommer hjem.. for hva har jeg vel å tape? Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Vel, det er jo ikke verre enn at du henter dataene tilbake fra sikkerhetskopien din Lenke til kommentar
perwilli Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Hvilken sikkerhetskopi.. og hvor finner jeg den? Uansett hjelper ikke dette meg til å få HD til å fungere igjen.. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg kan ikke med min beste vilje skjønne at man ikke kjører RAID 1 speiling på disker med så mye som intil 200 GB innhold. Det viser seg nå ... dessverre ... at desse store diskene er ømfintlig for ma. garantifeil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå