enden Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Rask spillskjerm fra NEC Skjermer på 19 tommer med lav responstid dukker opp som paddehatter for tiden. Nå er det NEC som har hengt seg på karusellen med en "gaming"-skjerm i den nye 70-serien. Les artikkelen her Lenke til kommentar
rottert Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Denne har jeg ventet lenge på. Ser fram til test. Får håpe den har skikkelig kvalitet nec er kjent for og ikke bare imponerende responstid. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvilke paneltype sitter i denne? Antar at det ikke er S-IPS som i 1970NX. Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 1970GX har TN panel om ikke mine kilder er totalt ute på viddene i dag Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg tror nok dine kilder er rimelig oppdaterte Sozinho, da det meg bekjent ikke finnes så raske IPS-paneler. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Gleder meg til test av denne, er det mye positivt er det mulig jeg kjøper denne. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Fett, når kan du teste skjermen Jørgen? Lenke til kommentar
SirDanceAlot Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 La oss håpe det ikke blir samme skuffelsen som Benq937s+ Lenke til kommentar
chil Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 får jo 20 tommere fra dell for samme prisen... Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Fett, når kan du teste skjermen Jørgen? Det er uvisst når det kommer et eksemplar til denne kroken av verden, men jeg har selvfølgelig ytret mine ønsker om å få leke meg med den Lenke til kommentar
mr_menace Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hadde jeg bare vært rik... rå skjerm men bankkontoen tømmes fortere enn den fylles . jaja. får håpe jeg vinner i lotto en gang Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 *host* dyr *host* ... men er sikkert knall denne, venter på test. Lenke til kommentar
J0ll1 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 La oss håpe det ikke blir samme skuffelsen som Benq937s+ Etter testen på HW, kan jeg ikke se hva som er så suffende med denne.. ( ? ) Hva mener du er så galt med denne? (vurderer kjøp av denne rimlig snart, og hadde vært fint med en tilbake melding) Lenke til kommentar
SirDanceAlot Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) La oss håpe det ikke blir samme skuffelsen som Benq937s+ Etter testen på HW, kan jeg ikke se hva som er så suffende med denne.. ( ? ) Hva mener du er så galt med denne? (vurderer kjøp av denne rimlig snart, og hadde vært fint med en tilbake melding) Den første erfaringen som ble lagt inn i prisguiden på BenQ937s+, var av meg. Men for alldel, det er en bra skjerm som sparker godt fra seg, men til mitt bruk kom den til kort dessverre. Endret 2. februar 2005 av SirDanceAlot Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 ahhhh...du er en slik som kaster skjermene i veggen og tisser på den siden? Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 La oss håpe det ikke blir samme skuffelsen som Benq937s+ Etter testen på HW, kan jeg ikke se hva som er så suffende med denne.. ( ? ) Hva mener du er så galt med denne? (vurderer kjøp av denne rimlig snart, og hadde vært fint med en tilbake melding) Den er aldri testet her. Du tenker på forløperen FP937s (uten + ) Jeg har rettet opp et par detaljer i spesifiksjonene i artikkelen: Lysstyrken er på 400 cd/m2, ikke 300, som det stod først Innsynsvinklen er motsatt av det som stod først. Det riktige er altså 170/155 grader horisontalt/vertikalt Beklager disse feilene, det går litt fort noen ganger Lenke til kommentar
Juke Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Får se hvordan denne gjør det i faktiske tester da, med tanke på etterslep altså. Vil tippe man kan se etterslepet uansett, da jeg antar responstiden på 8ms kun gjelder overgangen mellom svart og hvitt, mens det i følge Eizo's uttalelser som regel er slik at responstiden er langt høyere mellom f.eks. to gråtoner enn mellom svart og hvitt. Mistenker derfor at denne skjermen har synlig etterslep på tross av at det oppgis imponerende 8ms responstid, men jeg HÅPER jo selvsagt at jeg tar feil sånn sett. Uansett - link til Eizo's uttalelser angående dette emnet finner dere her (pdf format). Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Får se hvordan denne gjør det i faktiske tester da, med tanke på etterslep altså. Vil tippe man kan se etterslepet uansett, da jeg antar responstiden på 8ms kun gjelder overgangen mellom svart og hvitt, mens det i følge Eizo's uttalelser som regel er slik at responstiden er langt høyere mellom f.eks. to gråtoner enn mellom svart og hvitt. Eizo har helt rett, men det som ikke nevnes i det dokumentet er hvordan ulike paneltyper har sine typiske reaksjonsmønstre i gråtonene. Figur B er typisk for TN-paneler, med høyere responstid på gråtoner. I den andre enden av skalaen finner vi IPS-paneler, som er nesten uniforme på dette området, om enn med høyere responstid mellen svart og hvitt. For å komplisere det ytterligere er det slik at etterslep også kan oppstå under bildeprosseseringen i skjermen. Dette er grunnen til at vi flere ganger har påpekt at man ikke må se seg blinde på spesifikasjoner, og spesielt ikke responstid. Edit; ett eller annet sted hadde jeg en gang et dokument som viste fram forskjellen på tre ulike paneler - ett av hver type. Nå kan de selvfølgelig ikke brukes som mal på alle paneler av samme type, men de var fine for å illustrere forskjellen i responstid over gråskalaen. Dessverre finner jeg ikke igjen dette dokumentet Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Kommer det en 17tommer version av denne? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Men fortsatt 5:4 format, ser det ut til. Det er så vidt akseptabelt for spilling, selv om mange spill ikke støtter det. Men til film er det bare teit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå