Islanbadsj Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Kunne jo vært sticky denne da Synes den passer mye bedre under case-mods Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis du får problemer med magnetfeltet er det bare å pakke trådene inn i alu-folie. Det skjermer vel magnetfeltet? Det blir ikke større influens på kablene rundt selv om man lager en "rund" kabel av det. Det eneste som har noe å si for influens er spenning, frekvens, avstand og til en viss grad strømmen. Spenning, frekvens og strøm er alltid den samme, men avstanden blir jo mindre mellom lederne i IDE-kabelen. Avstanden mellom IDE-kabelen og de andre kablene blir ikke forskjellig. Legger du aluminiumsfolie mellom alle lederne i kabelen vil det hjelpe. Legger du aluminiumsfolie rundt kabelen vil det bli værre, fordi feltet sperres inne... Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Var det jeg mente ja. Men det var litt dårlig forklart. Lenke til kommentar
perstian Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 ble skrevet "trådene".. jeg skjønte hvertfall hva han mente. Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 hva med å brette ide kablene i 45 og 90 graders vinkler, og så feste de til kabinettet. ser faktisk bedre ut en det høres, men det blir ikke super fint akkurat ved kontaktene, men kontaktene kan jo alltids flyttes:) Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg jore det me d mine kabler, ser supert ut nå Lenke til kommentar
eXX0n Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg gjorde det der selv for noen dager siden... det tok litt tid, men det var verdt det... det ble faktisk ganske fint.... og det derre med magnetfelt styret... jeg har ikke merket noe enda.....mnmn... Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Gjorde det der i fjor vår en gang, bare at jeg skilte hver eneste ledning og tredde på sleeves. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Gjort noe av det samme selv, bare at jeg rev og brukte tape.. ble ikke så pent Lenke til kommentar
Flex Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Har laget noen slike kabler opp gjennom tiden, og har ikke merket noe problem med dem. De første ble laget i 1998 (muligens Norges første runde IDE-kabler ) og fungerte fint i mange år før jeg gikk over til ATA66-kabler. Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Så fint ut! Har gjort det der selv, men bare på floppy kabelen. Det er helt klart en grunn til at IDE kabler blir laget slik de er, og det har nok med elektromagnetisme og forstyrrelser å gjøre. Jeg vet ikke hva som eventuellt kan ta skade av den lille "modden" der, men jeg vet i hvertfall at jeg blir å holde meg unna S-ATA neste Lenke til kommentar
Launch Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 S-ATA Kabler er jo bare det mest geniale som er lagd til nå Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 De hadde vært mer geniale hvis de hadde hatt en bedre festemetode. De faller litt for lett av, synest jeg Lenke til kommentar
Launch Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Superlim hehe Hmm nei de sitter kanskje litt løst, kanskje en runde tape hadde holdt dem bedre på plass. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Superlim hehe Hmm nei de sitter kanskje litt løst, kanskje en runde tape hadde holdt dem bedre på plass. Hva med å ha kabelstrømer utenpå? da ser det MYE penere ut har ingen fungsjon bortsett fra utseende da Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Det er helt klart en grunn til at IDE kabler blir laget slik de er, og det har nok med elektromagnetisme og forstyrrelser å gjøre. jeg tipper det har med produksjon og pris å gjøre.. Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Superlim hehe Hmm nei de sitter kanskje litt løst, kanskje en runde tape hadde holdt dem bedre på plass. Hva med å ha kabelstrømer utenpå? da ser det MYE penere ut har ingen fungsjon bortsett fra utseende da Hvorfor skulle en kabelstrømpe holde en seria-ata kabel bedre fast til harddisken? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Har blå UV SATA kabel, så jeg tror ikke det hadde sett bedre ut med kabelstrømper. Det skulle gått å klipse den på, og trykke inn en liten knapp for å få den av igjen. Lenke til kommentar
nree Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Har blå UV SATA kabel, så jeg tror ikke det hadde sett bedre ut med kabelstrømper. Det skulle gått å klipse den på, og trykke inn en liten knapp for å få den av igjen. Er det ikkje sån da? lenge siden jeg rørte inni pc'n min nå Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 De er akuratt de standard IDE kablene som følger med shuttle maskinene jo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå