Mikkemann Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei! Jeg har et lite problem. Jeg lager en hjemmeside(Blå linje) som inneholder 2 frames (A og B). JEg bruker denne scripten for å få en knapp til å forandre inholdet i de to framene: <script language="JavaScript"> <!----hide function change2() { parent.venstre.location="test.htm"; parent.hoyre.location="test2.htm"; } //------> </SCRIPT> -------------------------------------------------------------- <tr><td><A HREF="javascript:change2()">Change 2 Frames</A> </td></tr> Dette virker fint på EN knapp, men hvordan får jeg det til å virke på de 7 resterende knappene?? Jeg er ganske noob når det gjelder JavaScript, og får ikke denne skripten til å gjøre annet enn at alle knappene kun kan få framene til å vise det samme. Please hjel! På forhånd takk Michael Lenke til kommentar
DevN Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis jeg har forstått deg riktig, kan det gjøres ganske enkelt (med mindre jeg er jævlig trøtt nå, pga dette kan det være noen feiler i koden). Har ikke testet kodene, men tror de skal funke. Alternativ 1: En funksjon med "switch". <html> <head> <script type="text/javascript"> function change2(knapp) { switch (knapp) { case 1: parent.venstre.location="test.htm"; parent.hoyre.location="test2.htm"; break case 2: parent.venstre.location="en_annen_test.htm"; parent.hoyre.location="en_annen_test2.htm"; break default: document.write("Das siden does ikke exist.") } } // Og så videre ... </script> </head> <body> <a href="change2(1)">Knapp 1</a><br /> <a href="change2(2)">Knapp 2</a><br /> <!-- Og så videre ... --> </body> </html> Alternativ 2: En funksjon pr knapp. <html> <head> <script type="text/javascript"> function knapp1() { parent.venstre.location="test.htm"; parent.hoyre.location="test2.htm"; } function knapp2() { parent.venstre.location="en_annen_test.htm"; parent.hoyre.location="en_annen_test2.htm"; } // Og så videre ... </script> </head> <body> <a href="knapp1()">Knapp 1</a><br /> <a href="knapp2()">Knapp 2</a><br /> <!-- Og så videre ... --> </body> </html> Jeg ville gått for første, hvis jeg skulle velge mellom de to metodene. Jeg går ut fra at du skjønner hvordan de fungerer, siden jeg har tatt et fullstendig eksempel. Lenke til kommentar
Mikkemann Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 TAKKER! Det funka kjempebra! Jeg gikk for den første metoden med switch. Du kan ikke tro hvor lenge jeg har lett etter dette på nettet og ikke funnet noe. kanskje bare fordi jeg ikke så etter det riktige. All ære til deg i alle fall! Michael Lenke til kommentar
DevN Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Takker, bare spør igjen hvis det er noe mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå