Clint Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det har i alle fall ikke blitt noe bedre hos meg, mai 05. Noen andre som har andre som har "fått det bedre"? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Har samme problemet selv, har Bredband.no(bbb) linje,og får ræva ut hastighet mot NGT kunder. Passerer så godt som aldri 200Kb/sec uansett hvor rask linje ngt kunden har. Utrolig irriterende dette her. Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Kjapp oppdatering før jeg tar kvelden... tptest.bostream.com -> Sverige - Danmark - Norge = TREGT tptest.bredband.net (bbb.se) -> Sverige - Norge = RASKT Så kommer rosinen.... Forsøkte laste ned direkte fra en kompis i Sverige som har "vanlig" bbb.se linje (måtte se de nyeste familiefilmene hans) og gjett hva.. jeg får full hastighet fra han... og hans linje går IKKE direkte fra Sverige til Norge via NIX... men... hold dere fast... VIA DANMARK ! Konklusjon: Bredbandsbolaget kjører testservere direkte til Norge via NIX og router kundene sine via Danmark (for å spare båndbredde og penger ellerno) Allikevel får jeg full hastighet fra bbb.se selv om det går via Danmark, mens Bostream gir meg 1/10 av det jeg skal ha som også routes samme vei.. Nå gir jeg snart opp.. 3718986[/snapback] Dette er feil, det er ikke BBB.se som router sine kunder via danmark, det er kun i NGT sit tillfelle. Jeg har både internett fra LOS , og Song Networks her. Via LOS, så går trafikken inn til oslo og NIX , så fra NIX over til banetele, som så sender videre til Ella (LOS). Via Songnetworks, går trafikken inn på Nix1, og peeres videre til Songnetworks, og hjem til meg. Det er IKKE bbb , det er NGT. de bør få ut fingen og ta en dialog med BBB.se , for begge peerer jo på NIX. http://www.uio.no/nix/nix-ops.html Nextgentel har to iper i NIX1 , og en i NIX2 (3 porter totalt) , så dems peering bw bør igrunn være mer en grei nok Bredbandsbolaget har 193.156.90.46 på NIX1. Det er offentlig tilgjengelig informasjon, søk , og lær Er forøvrig og en annen tråd her, der NGT brev er postet, der det står om dems routing via GBLX. Synes og det er merkelig at det går så "tregt" . Har selv overført litt mellom ftp servere i danmark til bbb.se , med 7-8 MB/sec ,noe som ikke kan anses som dårlig akkurat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå