gunnaringe Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg har nå XP Homeversjon, som i motsetning til Proversjonen initielt ikke støtter Remote Desktop som host (kan ikke koble til maskinen) Har noen noe erfaring om det er noen mulighet til å bruke homeversjonen som host? Er dette mulig ved tredjepartsprogram? Dette hadde vært svært nyttig for meg... Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Du kan selvfølgelig bruke et tredjepartsprogram som server og klient, f.eks. VNC: http://www.realvnc.com/what.html Jeg er rimelig sikker på at det ikke finnes noe tredjepartsprogramvare som muliggjør remote desktop (med MS sin klient) på en home maskin. Lenke til kommentar
gunnaringe Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Jeg tenkte hovedsakelig å fjernstyre PC-en fra skolen (NTNU), hvor jeg ikke har rettigheter til å installere programvare. Hadde derfor vært greit om jeg kunne benytte remote desktops klientprogramvare. Likevel, takk for tipset Skal se om jeg kan benytte meg av programmet. -- Har prøvd VNC nå. Klientprogrammet ser ut til å kjøre direkte fra en liten exe-fil uten å må installeres. Alt det fine man ikke vet om her i verden... Fint noen vet det Dette er akkurat hva jeg trenger! Tusen hjertelig takk! Endret 2. februar 2005 av gunnaringe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå