GTS Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Eg lurer på om eg hadde vært god i gitar hvis eg hadde hatt et etternavn som slutter på i..... Det der føyer seg til listen over merkelige likheter mellom Vai, Satriani og Petrucci. Alle tre er fra Long Island, og alle tre er såvidt meg bekjent av italienske opprinnelse. Alle tre har har hatt/har Ibanez som sponsor, med egen signatur-gitar. For å sitere Ibanez; "It must be somehting in the Long Island watersupply" Merkelige greier det der... Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Siden dere diskuterer favorittbandet mitt får jeg vel slenge meg på. Har vært fan siden sommeren 2000, da en venn av meg ga meg en discman og sa "hør på dette". Bandet var Liquid Tension Experiment, og låta het When the Water Breaks. Jeg hadde aldri hørt noe liknende og ble helt i hundre. Litt seinere fikk jeg høre om det "egentlige" bandet, Dream Theater, og begynte å snuse opp backkatalogen. Det er vanskelig å si hvorfor jeg liker dem. I bunn og grunn dreier det seg vel om at jeg liker melodiene og låtstrukturene. Jeg har full forståelse for at noen ikke takler å høre på sanger, eller komposisjoner er vel kanskje mer passende ord, som strekker seg mot halvtimen. Selv syns jeg ikke det finnes noe bedre enn å slukke lyset, ta på seg hodetelefonene og bare lytte. I så måte er musikken perfekt, det er uhyre mange detaljer og finurligheter å få med seg. Jeg har sett dem live to ganger, 2002 og 2004. Jeg skal garantert se dem neste gang de kommer til Norge også. Pass på å få med dere den nye plata som kommer om noen måneder. Tittel er foreløpig ukjent, men plata er allerede levert til miksing. Gleder seg, ja. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 *Vurdere å flytte til Long Island, og skaffe Ibanez som sponsor* Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Morsomt å se at det ikke bare er meg som liker Dream Theater. Skulle bare mangle da. Menne, hvordan oversetter man "Dream Theater" direkte til norsk? Drømmenes teater? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Egentlig så er det umulig å oversette med 100% nøyaktighet over til at annet språk av den enkle grunn at språkene er forskjelige og har forskjelige egenskaper. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Navnet er jo tatt etter eit nedlagt teater i California, så det blir vel noko slikt. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Takker for svar. Godt det finnes folk som er støere i engelsk enn meg. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Fant tråden jeg egentlig hadde tenkt å starte selv DT er mitt favoritt band, men oppdaget dem ikke før rett etter jul, da jeg fikk Train of Thaught og Metropolis pt 2 i julegave. Etter dette kjøpte jeg dvd'en til Pt 2 og ble helt trollbundet av den syke teknikken. Spesielt Mike Portnoy la jeg merke til. Haha, bra å se han på Erotomania, når han slår seg i hode to ganger i takten, så spiller han to takter, så driller han med trommestikken i to takter, gjentar seg et par ganger. Han er så syk! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Nå blir det cd og konsert og...verden blir ikke bedre! Lenke til kommentar
T.L Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Ahh, da er billetter til Dream Theatre bestillt. Tror september blir en innholdsrik måned. Jeg blir 18, får lappen, skal til London og Sør-Afrika, skal på DT og kanskje også Opeth. Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Som det var sagt i en annen tråd, det skulle blitt et lite hw.no treff der Jeg og noen venner hadde tenkt å få oss ned dit Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Images and words er definitift det beste albummet til DT! Awake & scenes from a memory er også veldig bra album Det nyaste albummet "train of tought" var i mine auge dårlig i forhold til dei tidlegare albumma.. Etter at John Petrucci gjekk over fra ibanez til music man har musikken blitt dårlegare:/ Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Tror ikke det har noe med gitarbytte og gjøre. Jeg synes ikke det var dårliger, men det var hardere enn de forrige albumene. Gleder meg som F til det nye albumet! Lenke til kommentar
Skateee Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Kort og godt: Gled dere til Octavarium! Kjipe er vell at lengste sang varer i 6.01 min, Endret 24. mai 2005 av Skateee Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kort og godt: Gled dere til Octavarium! Kjipe er vell at lengste sang varer i 6.01 min, Så du har lasta ned "leaken" du også? Er en fake-leak ute og går, med åtte spor tatt fra soloalbumet til Labrie. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Gleder meg til det nye albumet! Synd jeg ikke kan dra på konserten.... Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Teller dagene her nå, jeg har klart å holde meg i skinnet og latt vær å laste ned leaks (FYSJ! Spoilere er ikke gøy). Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Har dere hørt James Labries Elements Of Persuasion? Veldig bra album, det er ikke noen fra DT der, ihvertfall ikke som jeg vet om, men veldig bra. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Er det noen som vet når "Octavarium" slippes? Jeg har spurt i flere cd butikker men ingen som har fått den inn enda. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Kom kanskje litt dårlig fram hva jeg mente med å skrive "leak" i anførselstegn. Det jeg mente er at en ekte leak ikke har kommet ut. MacManus: cdon sier 8. juni. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå