Zethyr Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Attention, peasants! Har aldri hatt noe spes. forhold til Dream Theater og bestemte meg nettopp for å gjøre noe med det. Hvilke album/sanger bør jeg sjekke ut? argh.. jeg begynte på ei liste her, men fant ut at det ble ca. 1/3 av sangene de har gitt ut, så... kan f.eks. kjøpe tre album og høre på: images and words, scenes from a memory, train of thought. Da bør du være underholdt en stund. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 kan f.eks. kjøpe tre album og høre på: images and words, scenes from a memory, train of thought.Da bør du være underholdt en stund. Brumbrum. Jeppjepp. Sjølv om SFAM og IAW holder i masser i begynnelsen. =) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Hvis du ikke er så vant med prog-musikk så er kanksje Train of Thought god å begynne med.... den er ikke fult så progga og "uvanlig" som de andre.... men likevel ganske ok. Endret 3. mars 2005 av TLZ Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg vil beskrive meg selv som prog-fanatiker, og stort sett alt jeg høre på er prog, men jeg klarer ikke DT. Synes det blir for sterilt/kjønnsløst Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Images And Words er konge ihvertfall. Har Train Of Thought også, men har ikke fått hørt så mye på den. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg vil beskrive meg selv som prog-fanatiker, og stort sett alt jeg høre på er prog, men jeg klarer ikke DT. Synes det blir for sterilt/kjønnsløst Huh? Kjønnsløst? Det er utrolig mye jeg igrunn ikke vet om Dream Theater. Kan noen fortelle meg hvor mange som har kommet og gått i gruppa? Altså, har dt hatt forskjellige vokalister? Eller andre musikere? Har egentlig ikke hatt inntrykk av det. Lenke til kommentar
FiSkEN FliPP Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg startet nesten akkurat og høre på Dream Theater. Hørte bare litt på det en dag så begynte jeg og like det. Så liker jeg det bare bedre og bedre. Genial musikk. Og gitaren er såå deeilig. Yndlings cd: Scenes From a Memory Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg liker deler av den atypiske Falling Into Infinity, som alle DT album hopper jeg over noen spor (som f.eks AOR ballader), men disse sangene er virkelig gode: New Millennium Peruvian Skies Hell's Kitchen Trial of Tears TAAB: Kanskje du liker denne halvtimen av DT? Referanser til både King Crimson og Rush, mer fokus på gode sanger istedenfor tekniske krumspring og selvsagt utrolig Stick tapping. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 TAAB: Kanskje du liker denne halvtimen av DT? Referanser til både King Crimson og Rush, mer fokus på gode sanger istedenfor tekniske krumspring og selvsagt utrolig Stick tapping. Skal prøve Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Kan noen fortelle meg hvor mange som har kommet og gått i gruppa? Link til DT sin bio. Kort fortalt... Current line-up:James LaBrie -- vocal John Petrucci -- guitar John Myung ---- bass Jordan Rudess - keyboards Mike Portnoy --- drums (see also O.S.I.) Former members: Charlie Dominici - vocals Kevin Moore - keyboards (see also Fates Warning, O.S.I.) Derek Sherinian - keyboards (see also Alice Cooper, Yngwie Malmsteen) Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg fikk DT - Live at budokan til jul å etter det har jeg bare digga DT.. Selv spiller jeg trommer så MP er bare helt konge! I begynnelsen syns jeg ikke James Labrie var noe "tess" men etterhvert som noen andre sa så har den bare vokst inn ja... Men han er mye bedre studio enn live da.. Og tror jeg kan kalle meg fan ja... Yndlings sang : Instrumedley @ dvd'en som å se en 11min lang solo fra Mike Portnoy ellers har jeg images and words plata nå og den er bare feit! Jeg personlig liker best det melodiske der da, liker ikke det de synger om osv.. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Personlig synes jeg noe av futten gikk ut av DT etter Kevin Moore slutta. Skal man ha noe hardtslående med Kevin Moore utenom DT, er Office Of Strategic Influence å anbefale. Hehe.. Viste du at Jordan Rudess kom innpå Juliard når han var 9(!!) år? Eneste jeg har hørt med Kevin Moore er Images and words plata.. Også har jeg live at budokan dvd'en med Jordan Rudess, har ikke sammenligna så mye, men jeg syns JR er mye kulere.. Har ikke så mye peiling på piano så skal vell egentlig ikke si så mye om det tekniske... menmen.. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Det første jeg hørte av DT er Scenes From A Memory-skiva. Jeg kjøpte den uhørt etter tips fra en bekjent, og fikk et mildt sagt svært godt førsteinntrykk av DT. Den plata tror jeg er den beste jeg noensinne har hørt. Det er hvertfall den skiva som stadig vekk skriker etter å spilles om og om igjen. Jeg blir ikke lei. Det jeg liker med bandet er selvfølgelig at de har så vanvittig bra låter. Nå syns jeg ikke alt er like bra, men stort sett har de bare kremlåter. Og jeg liker veldig godt den tekniske biten. Musikken er svært utfordrende å spille. Det faktum at Jordan Rudess er keyboardist i bandet er grunn nok i seg selv til å høre på dem. Ingen annen keyboardist i metalsjangeren spiller bedre og har bedre teknikk og kunnskap om forskjellige stilarter enn han. Rett og slett et vidunderbarn. Menmen, han starta jo på Juliard som 9-åring, så hva annet kan man forvente? Det jeg ikke liker så godt er at de blir noe kjedelig live. Vokalmessig er de ikke særlig bra live, det trekker ned en del. Og jeg syns trommesoloene til Portnoy blir veldig repeterende. Han spiller mye kulere i låtene. Bare synd at hver eneste 16-del MÅ fylles med noe hele tiden. Litt luft innimellom bør det være. Edit: Leif var innom. Endret 3. februar 2005 av SirMaximus Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Det første jeg hørte av DT er Scenes From A Memory-skiva. Jeg kjøpte den uhørt etter tips fra en bekjent, og fikk et mildt sagt svært godt førsteinntrykk av DT. Den plata tror jeg er den beste jeg noensinne har hørt. Det er hvertfall den skiva som stadig vekk skriker etter å spilles om og om igjen. Jeg blir ikke lei. Det jeg liker med bandet er selvfølgelig at de har så vanvittig bra låter. Nå syns jeg ikke alt er like bra, men stort sett har de bare kremlåter. Og jeg liker veldig godt den tekniske biten. Musikken er svært utfordrende å spille. Det faktum at Jordan Rudess er keyboardist i bandet er grunn nok i seg selv til å høre på dem. Ingen annen keyboardist i metalsjangeren spiller bedre og har bedre teknikk og kunnskap om forskjellige stilarter enn han. Rett og slett et vidunderbarn. Menmen, han starta jo på Juliard som 9-åring, så hva annet kan man forvente? Det jeg ikke liker så godt er at de blir noe kjedelig live. Vokalmessig er de ikke særlig bra live, det trekker ned en del. Og jeg syns trommesoloene til Portnoy blir veldig repeterende. Han spiller mye kulere i låtene. Bare synd at hver eneste 16-del MÅ fylles med noe hele tiden. Litt luft innimellom bør det være. Edit: Leif var innom. Bare lurte, men du sier at de er kjedelig live, har du sett dem live eller? Jeg har ikke peiling på hvordan dem er live bortsett fra dvd'en jeg har.. Så det var bare et spm, å ikke noe annet Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Planet X passer spillestilen til Moore mye bedre, og det var vel også den største grunnen til at han valgte å konsentrere seg om det bandet (som han selv dannet). Derek Sherinian? Oops, hehe, sorry my bad Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Bare lurte, men du sier at de er kjedelig live, har du sett dem live eller? Jeg har ikke peiling på hvordan dem er live bortsett fra dvd'en jeg har.. Så det var bare et spm, å ikke noe annet DT er veldig bra live sjølv om LaBrie har tapt seg enormt sidan han ødela stemma si på Awake-turneen. Ikkje akkurat dei største på sceneshow, men alikevel så er musikken like knall live som på plate. Endret 3. februar 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Hvordan har LaBrie ødelagt stemmen sin? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hvordan har LaBrie ødelagt stemmen sin? Ikke gøy.... Si oss hvordan... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Awaketurneen var vel i '94, han hadde spysjuke elns. og stemmebanda hans vart heilt såre og utslitte, men han gikk på scena uansett. Det var sansynligvis det som tok knekken på stemma hans. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 åh... Så det er derfor folk mener LaBrie er det svakeste leddet i DT. Men, men, jeg synes han er flink fordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå