Herr Brun Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Jeg vet at dette er vanvittig bump, men jeg giddet ikke starte ny traa naar denne fantes... Ville diskutere DT Okay, da har jeg lastet ned "A change of Seasons" og kan vel ikke helt se hva dere syntes er så bra med de... Jeg har jo bare lastet ned en sang av de, så grunnlag for å si at de er dårlige er det jo kanskje ikke, men hvor er all den teknikken dere pratet om? Kan nok ikke se helt det store med disse folka... 4258072[/snapback] Noen som er enig her? Jeg er i alle fall virkelig ikke enig. Har du hoert taktene som spilles? Gitaren til Petrucci rundt 12 minutter? Slutten? Trommingen? Er utrolig teknisk vanskelig. Klarer du aa spille et av instrumentene her, saa skal du faa en hundrings. Metallica? Dette er helt ulikt metallica ffs! Sammenligne Lars Ulrich og Mike Portnoy, James Hetfield og James LaBrie samt Kirk Hammet og John Petrucci? Dummeste jeg har hoert ----------------- Noen som liker det foerste albumet deres? Likte det ikke foerst, men har hoert igjennom det et par ganger naa og det er virkelig bra! Vokalen er uvant, men ganske toeff. Liker dog LaBrie bedre. Hva er deres favorittsang? Fra alle albumene altsaa, ikke bare when Dream and Day Unite. Voices og The Mirror har delt foersteplass her, men den som er nermest mitt hjerte er nok a Change of Seasons. Ikke den jeg hoerer mest paa naa for tiden dog. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Yay Vil diskutere mer DT! Noen som har et NYTT bilde av bandet? Det seneste jeg har er liksom scenes from n.y dvd'en, og der ser alle veldig shabby ut, uten kanskje Portnoy, som nok er den med mest sans for mote osv i bandet Petrucci ligner seriøst på en uteligger på den dvd'en :O 5232601[/snapback] Synes hele gjengen ser ganske fete ut paa den dvden jeg. Men det er vel bare aa soeke paa Dream Theater pictures paa google, eller vente paa en ny livedvd? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Såleis så gutta ut i 2005, hvertfall. Petrucci blir bare mer og mer "modell" ass..hehe..har sett han med rødt hår og solbriller. Tøffen! Endret 28. februar 2006 av jlarsen83 Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Bra dere bumpa denne Jeg trodde faktisk jeg hadde fått tak i den "ekte" Octavarium plata, men da jeg hørte på en jeg fant i butikken var alt helt annerledes, så jeg hadde bare de faka sangene :/ Kjøpte det ordentlige albumet da, må si de er veldig annerledes på det, Mike bruker mye mer "normale" hi-hat>snare grooves på dem og spiller ikke så komplisert. Er den beste vokalen jeg har hørt av LaBrie på noen av albumene dems. These Walls er nydelig Lenke til kommentar
CSM Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Tittellåten er genial, faktisk en av de bedre DT låtene synes jeg Tar seg bare mer og mer opp, når klimaks og kommer litt ned igjen.. deilig Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 ja, det fløyte greiene er sinnsykt fint Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg har brukt en del over 1000 kroner paa plater de siste to maanedene, saa octavarium er noedt til aa vente... Men den kommer nok, garantert. I mellomtiden saa koser jeg meg med de andre albumene (begynner aa ha de fleste naa). Liste (etter inkjoepsdato): Metropolis pt. 2: Scenes From a Memory Live Scenes From New York Images and Words Awake Falling Into Infinity Six Degrees of Inner Turbulence Samt Mike Portnoy - Prime Cuts og Livedvden fra New York. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 du må nesten kjøpe Train of Thought+Live at Budokan, beste cd+dvd'en de har gitt ut imo. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 du må nesten kjøpe Train of Thought+Live at Budokan, beste cd+dvd'en de har gitt ut imo. 5690820[/snapback] Jeg skal det, jeg skal det. Er vanskelig aa ikke bruke tusenlapp etter tusenlapp naar jeg handler cder, spesielt naar jeg har dekning paa bankkontoen . Desverre maa jeg bruke hodet og ikke hjertet, saa jeg faar kose meg med de jeg har. Har du hoert Mike Portnoy - Prime Cuts? Er laater han har spilt med alle andre enn Dream Theater. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hmm....nei, har aldri hørt om den heller =/ Er det en dvd? Med bare trommesporet da el? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Er du litt grei, så dropper du "Prime Cuts". Portnoy er skikkelig uvenn med selskapet som gir den ut, tror ikke han ble verken spurt om låtvalg eller får så mye som ei krone av salget fra skiva. Det var litt styr rundt dette på hjemmesiden hans da plata kom, men jeg finner det ikke igjen.. Lenke til kommentar
Tronnelol Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 ja, det fløyte greiene er sinnsykt fint 5683378[/snapback] Nå er det ikke akkurat no fløyte der, er det det... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Bra dere bumpa denne Jeg trodde faktisk jeg hadde fått tak i den "ekte" Octavarium plata, men da jeg hørte på en jeg fant i butikken var alt helt annerledes, så jeg hadde bare de faka sangene :/ Kjøpte det ordentlige albumet da, må si de er veldig annerledes på det, Mike bruker mye mer "normale" hi-hat>snare grooves på dem og spiller ikke så komplisert. Er den beste vokalen jeg har hørt av LaBrie på noen av albumene dems. These Walls er nydelig 5680670[/snapback] Det fake albumet er solo albumet til James Labrie - Elements Of Persuasion. Syntes det ikke virka helt dream theater, så lurte litt. Syntes det er bedre en octavarium da men.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Er du litt grei, så dropper du "Prime Cuts". Portnoy er skikkelig uvenn med selskapet som gir den ut, tror ikke han ble verken spurt om låtvalg eller får så mye som ei krone av salget fra skiva. Det var litt styr rundt dette på hjemmesiden hans da plata kom, men jeg finner det ikke igjen.. 5694031[/snapback] Huffda. Det visste jeg ikke. Hvordan kan de gi ut cd med hans navn uten hans tillatelse uten at han faar noe igjen? Det er i alle fall en samling laater hvor han spiller, som ikke er Dream Theater. Er ikke bare trommesporet nei... Helt ok plate, ikke noe supert egentlig. Jeg maatte bare kjoepe den fordi det stod Mike Portnoy paa den Dessuten var det mye musikk jeg ikke hadde der. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Selskapet (Magna Carta) har jo hatt en kontrakt med Portnoy engang, men om den er brutt eller ikke, det vet jeg ikke. Ikke er jeg advokat heller, så dette er virkelig ikke mitt bord. Poenget er uansett at Portnoy ikke er så glad for den utgivelsen. For all del, jeg forstår deg! Sikkert mye ålreit der! Portnoy er jo med på en sinnssyk mengde plater, greit å få noe av det bedre samlet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Vel, dette er ikke det beste i mine oeyne. Det beste Mike gjoer er det han gjoer med Dream Theater Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Har du hørt det han gjorde med Transatlantic? SYND det prosjektet ble lagt ned! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Har du hørt det han gjorde med Transatlantic? SYND det prosjektet ble lagt ned! 5695653[/snapback] Har hoert noe ja. Tromminga er fet, men det mangler rett og slett et eller annet. Det lille ekstra, liksom. Dream Theater-soundet er vel det lille ekstra Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Veit ikke om det er fløyte akkurat, men det er noe fløyte lignende før vokalen starter. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) For meg bryr jeg meg ikke om hvordan folka i Dream Theater ser ut, bare de spiller like fantastisk musikk men jeg skulle likt å hatt litt mer av gamle Dream Theater, uten disse moderne lydene, bare flott spilling liksom! Ahh da hadde da jeg nådd mitt Klimaks The ones who helped to set the sun og A fortune in Lies er nok de to beste sangene, men nesten alle sangene deres er flotte, bortsett fra Octavarium, den blir bare FOR moderne, og ikke Dream Theater stil omtrent, jeg skjønner ikke hva som er så bra med denne songen, men men, alle har sin smak Falling Into Infinity er et nydelig album, med mange skikkelige stemnings låter, men det slår søren ikke When Day and Dream Unite, beste album NOENSINNE, fra noe band , viss noen noen noen noen gang klarer å lage et album som er mer perfekt enn dette må de gi beskjed til meg slik at jeg kan høre det, for den stemningen jeg får når jeg hører de sangene er bare så fantastisk, jeg har hørt sangene 100 ganger hver og jeg er forstatt ikke lei, og kommer nok ikke til å bli det heller. Men selfølgelig, jeg hører på andre sanger Endret 3. mars 2006 av Litejk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå