Gå til innhold

DDR 2700 & DDR 3200

Presley

Anbefalte innlegg

Hei kjære guruer!

Fra før så har jeg én 512mb brikke 2700 ddr ram i pc'n min.

Nå har jeg bestilt meg to stk geil 512mb 3200 ddr.

Jeg vet at ramen min aldri blir kjappere enn det svakeste leddet, men vil jeg i realiteten merke noen forskjell? Enten så kommer jeg jo til å kjøre 1GB med 3200, eller 1,5GB med 2700.. Hva ville dere gjort?

Jeg har 4 ram-plasser på hovedkortet, og mener å huske at i instruksjonsboka til hk'et så sto det noe om plassering av rambrikker, er dét noe jeg må ta hensyn til nå?

Takk for meg så langt.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt an på hvilken type hardware man har, du som har...oops, det hadde du visst glemt :blush:

Det er mange faktorer som spiller inn. Kan godt tenkes at din 2700 ram klarer 3200 hastighet, men det spørs jo om det lønner seg hvis systemet ditt støtter dual channel osv

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Eg ville kjørt med 1Gb 3200. Det kjem jo an på kva du bruker PCen til, men eg tviler på du merker så stor forskjell på 1GB og 1,5GB. Med mindre du speler Massive Multiplayer online samtidig med masse programmer.

Når det er sagt så merka eg personlig lite forskjell på 2700 og 3200. Om du kan gje vekk eller selge den 2700-brikka til ein bekjent så ville eg gjordt det.

Lenke til kommentar

Glemte visst det, hehe..

Men ja, hovedkortet støtter dual. cpu'n er ikke så kjapp da, det er foreløbig en celeron 2,8. Men blir en P4 3.2 GHz 800mhzFSB om en mnds tid eller noe.

Vil maskina kunne kjøre dual på de to like brikkene, og single-modus på den enkle. Eller er det kun dual "all the way", så det ikke går å mikse modus?

Blir ikke brukt til så mye harde oppgaver denne pc'n, men står ofte 8-10 programmer å surrer samtidig, noe office-ting, bildebehandling og litt småtteri.

Har da alltids noen en kan gi vekk minne til :p Men tror jeg skal ta vare på tingene denne gangen, og sette opp en server med tiden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...