s0ppen Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvilket minne passer til Shuttle SN95G5? jeg har selv: 2x - Corsair XMS3200XL DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-2-2-5, 400MHz Jeg har lest masse om at denne shuttlen er "kresen" på minnet, og jeg har selv problemer med at pcen ikke er som den skal. Jeg får diverse feilmeldinger i windows rett som det er, og bluescreens. Når jeg skal installere SP2 kommer det også feilmelding. Jeg har prøvd med en og en brikke, og i begge slot'sa. ingen forskjell. jeg har også prøvd å stille på volten uten hell Kan det være at minnet jeg har valgt ikke er kompatibelt med systemet mitt ? mvh s0ppilu Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det minnet _skal_ være kompatibelt med systemet ditt. Men det kan jo selvsagt være noe galt med minnebrikkene, eller noe helt annet. Du kan jo prøve å kjøre memtest86 og se om du finner noen feil. www.memtest86.com Lenke til kommentar
s0ppen Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 hmm, jau... prøver det jeg men tror jeg har kommet fram til at det er omtrent bare når jeg skal gjøre noe med SP2, installere den eller noe slikt at pcen klikker.. men ikke helt sikker Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det kan jo kanskje være windows, er ikke alltid like trygt det. Lenke til kommentar
s0ppen Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 hmm, jau kan være det... men har prøvd med en annen windows cd uten at det hjalp noe + jeg har brukt denne 100 ganger før, så tviler kan ikke være noe volt greier som er for lav? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 skulle kunne kjøre med de spesifikasjonene som minnet er oppgitt å kjøre på med standard volt, og denne skal hovedkortet merke selv... Men du kan jo selvfølgelig prøve å sette volten så høyt som mulig (ikke høyere enn 3V), og se om det hjelper... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå