Gå til innhold

Ny skjerm eller skjermkort? Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei

Etter å ha hengt meg fulstendig opp i at jeg skal ha et 6800GT, tenkte jeg plutselig: Jeg har jo et "ok" skjermkort, men jeg sitter på en 19" DELL CRT-skjerm.

Jeg kan jo i stedet for skjermkortet kjøpe meg en Nec 17". Men hva trenger jeg mest?

Pc'en brukes som en allround-pc, dvs. 50% spill (mest CS og HL2) og ca 50% surfing skriving osv.

Hva ville dere valgt i min situasjon?

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, en Nec skjerm (regner med du refererer til 1770NX) er jo sabla god, og super å surfe med og spille med. Har du et ok skjermkort, og mener alt går glatt med det, er valget enkelt: da kjøper du skjerm. Merker du etterslep osv, trenger du nytt skjermkort (eventuelt ny cpu, mer minne :p )

Lenke til kommentar

Hvis du har en GOD crt skjerm å du ikke har plassmangel, så ser jeg ikke vitsen i å kjøpe en lcd iom. at maskinen blir brukt endel til spilling. Det er ikke å komme utenom at en crt skjerm fortsatt er bedre til spilling enn en (god) lcd skjerm.

EDIT; leif

Endret av eln
Lenke til kommentar

Men hvor god er en DELL skjerm? (vet ikke hva den heter, har sendt utallige mailer til DELL og bedt om spesifikasjoner men har aldri fått svar :thumbdown:)

Jeg må jo si at det frister mer med et skjermkort, men når jeg tenker meg om er det jo sjkermen jeg ser på hele dagen.

Men kom med inspill. Pøs på! :thumbup:

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

- hz kjører den i de forskjellige oppløsningene?

- flatron?

Selv valgte jeg å kjøpe meg en god CRT istede for en lcd skjerm. Har du en av "kuppeltypen" som kjører 85hz i 1024x er det nok påtide å bytte skjermen framfor skjermkortet :)

Lenke til kommentar

Skejrmen klarer 85Hz på 1280*1024. Ellers er det en FLAT bildeflate (ikke flat skjerm).

Tror den er ok, men jeg er slett ikke sikker. (har ikke prøvd noen andre enn de på skolen. Med det oppsettet de maskinene har (mmx 120MHz, 1,5gb harddisk og hele 32mb ram) kan dere jo bare gjette hvor råttne de skjermene er da)

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...