gekko123 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hei! Jeg lurer på å kjøpe bærbar PC fra USA eller England. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Er det mulig å skifte tastatur på PC'ene? Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Tips: Reklemasjonsrett er ikke like god i utlandet som den er i Norge. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Husk også garantien da. Hva om noe skjer? skal du da sende den til USA og vente ørten år? Nå er vel prisene generelt på datautstyr i Norge presset ganske hardt hvis du leter litt. Husk også at i USA bruker dem 110V og ikke 220V som i Norge, så da trenger du omformer/adapter i tillegg. Edit : Så konklusjonen er vel, blir det billigere / evn. smartere? Nei vil jeg si. Endret 1. februar 2005 av lavizh Lenke til kommentar
mndctrl Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 De fleste strømadaptere tar alt fra 110-240V, så problemet ligger nok heller i at kontakten ikke passer i veggen. Men det ordner du billig på Lefdal. Jeg vil allikevel fraråde å kjøpe i utlandet da fraktprisen fort blir høy, samt ventetiden blir utålelig hvis noe skulle gå galt... Norske bedrifter må nok også sende maskinen din til utlandet dersom noe går galt, men da gir de fleste selskaper deg en ny maskin mens de selv tar problemet me å få byttet den ødelagte. Lenke til kommentar
butare Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Bor i USA. Strøm på maskiner er ikke noe problem. Uansett får du konvertere for 50 USD. Når det det gjelder garanti har de rett de som sier at det er dårligere stilt her borte. Når det er sagt så ville jeg uansett vurdert et kjøp hadde jeg vært hjemme. Store summer å spare. Det med toll etc. får andre svare på. Kjøpte forresten et hjemmekinoanlegg her borte (Bose Lifestyle II series) betalte 11000 for det. Sist jeg sjekket kostet dette 35000 i Oslo! Endret 2. februar 2005 av butare Lenke til kommentar
gekko123 Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Er det noen som vet hva momsen er på PC'er i England og USA? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Et kjapt besøk innom komplett.co.uk virker det som om VAT (i England) er ca 17,5%... Hvis du kjøper ACER så få du en garanti som dekker hele Europa, så du skulle lett kunne lever pcen inn til reperasjon hos Acer Norge. IBM har hatt lignende garantier, men vet ikke hvordan det er nå... Lenke til kommentar
Indern Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Er det noen som vet hva momsen er på PC'er i England og USA? Vet om flere som har bestillt maskiner fra USA, men som oftest er det greiest med Apple eller lignende brands. Vet om folk som har kjøpt ibook som koster rundt 9000 her i Norge for rundt 6000 i statene. Har ikke møtt noen problemer ved reperasjoner. Har selv bestillt maskin fra USA, men det er et mindre nesten ukjent merke her i europa. Men jeg vet at jeg ikke kan få den reparert her i norge, så vi får håpe på om noe ryker så er det ting jeg selv kan bytte ut. Men dette er maskiner som har blitt fraktet hit av folk somtil daglig bor der borte, eller folk som har vært på ferie. Skal du ha det sendt hit til Norge kan du regne med frakt + 25% mva i tilleg til det maskinen koster. Lenke til kommentar
Muntiadok Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Husk å kjøpe med en 3-års verdensdekkende garanti så har du garanti ut levetiden på pc'en. Tillegget blir 25% moms+frakt. Sendes den med DHL eller liknende går det tross alt ganske fort.. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Husk å kjøpe med en 3-års verdensdekkende garanti så har du garanti ut levetiden på pc'en. .... og prisen blir like høy som i norge! Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Husk å kjøpe med en 3-års verdensdekkende garanti så har du garanti ut levetiden på pc'en. .... og prisen blir like høy som i norge! Tja, det avhengiger jo litt... Skal kjøpe denne Aceren i Østerrike på tirsdag, og har da tenkt å kjøpe forlenget garanti. Den (utvidete garantien) koster enten 149€ eller 199 €, som er ca. det samme (etter å ha trukket fra 20% i avgifter) som om jeg hadde kjøpt den i Norge. Men selve pcen er fortsatt billigere (så lenge jeg ikke må fortolle den til norskt nivå)... Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Så hvor mye sparer du på å kjøpe dette i Østerrike? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Så hvor mye sparer du på å kjøpe dette i Østerrike? Modellen er ikke til salgs annet enn i Tyskland og Østerrike, så det er litt vanskelig å si... Men hvis jeg skulle laget en lignende (litt mindre hdd bl.a.) 1557GLS fra netshop ville denne kostet ca. 12900,- og jeg må ut med ca 10 000,- etter å ha trukket fra avgiftene... Så jeg sparer et sted mellom 2 og 3 000...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå