Gå til innhold

Nytt skjermkort, hovedkort og CPU

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg trenger det som står i topicen :thumbup:

edit:

Helst ikke mer enn 5000,-

Det hadde vært topp om det holdt en stund også!

edit 2.0:

Den skal brukes til spilling, lekser, photoshop osv...

mvh Simon

Endret av gc_beast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E nForce4 SLI, 4xSATA2, Dual-GbLAN, ATX

1450kr

AMD 64 winchester 3200 boxed, 1600kr

MSI GeForce 6600GT 128MB DDR PCI-E PCI Express, NX6600GT-TD128E, Retail 1700kr

Total : ca 4700kr (du finner dette sikkert billigere, og du trenger ikke være så nøye på skjermkort produsent)

Lenke til kommentar

Asus A8N-SLI Hovedkort S939 SLI, PCI-E nForce4 1269,-

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED 1350,-

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail 2750,-

Sum: 5369,-

Litt over budsjett, hentet prisene på komplett, men du finner sikkert rimeligere. Med dette systemet har du i allefall et skikkelig skjermkort.

Lenke til kommentar

Jeg har også vært på oppdateringsjakt i det siste, og brukt lang tid på å se over diverse nettbutikker osv. Mitt forslag er dette:

6600GT, sli fra mpx, koster 1549nok

DFI lanpart nf4 hovedkort, det kan med to mm elektrisk lakk gjøres om til sli... 1395 hos netshop. Vært å vente på. Det asus deluxkortet kan foresten bråke litt etter det jeg har forstått, men det kan fikses på med en vifteløs zalman kjøler til 69nok.

Amd64 3000, denne holder lenge og kan med litt forsiktig og enkel klokking yte like så godt som 3200 og høyere, 1290nok hos netshop.

Du bør ikke glemme at det kan hende du trenger noen overganger (20/24pin) om du senere vil benytte s-ata hd`er med det jeg antar er en gammel strømforsyning.

Og om du har en eldre ram kan det hende den holder systemet ditt litt tilbake; til dette forslget bruk event. 3200 ram. Corsair value til 1490 gir deg bra valuta for pengene.

Uten ram og porto: 4275nok

Med ram, uten porto:5765nok

Og forøvrig kan vinninga gå opp i porto rakst om du bestiller fra flere forskjellige nettbutikker. Dessuten er det noen kroner å spare på å betale med kort.

Lykker til :)

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...