Per Ulv Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Hei folkens! Jeg har en relativt ny PC som plutselig ikke vil starte i det hele tatt. Når jeg trykker på av/på-knappen på kabinettet får maskina strøm i noen få sekunder før den stopper helt. Om strømkabelen har vært plugget ut en tid kan jeg få maskina til å gå i opptil 10 sekunder før den stopper opp. Den kommer da ikke i gang med noen boot-prosess eller noe slikt, og hovedkortet ser ikke ut til å starte på POST (ingen tallkoder på displayet, kun ff eller 00). Er det noen som har peiling på hva dette problemet kan skyldes? Jeg tror det er kan være PSUen som er død, men med soft-power og alt det der kan det vel også være hovedkortet? Spec: ----- EPoX EP-8KHA+ AMD Athlon XP 1600+ 2x256MB DDR PC2100 RAM Seagate Barracuda IV 60GB Creative SB Audigy eX Club3D ATI Radeon 8500 LE Chieftec Dragon Minitower Tekram DC-395U SCSI-kontroller Plextor CD-RW SCSI Pioneer DVD 305S SCSI Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 12:47, Per Ulv skrev:(ingen tallkoder på displayet, kun ff eller 00) kan du forklare dette litt nærmere? Lenke til kommentar
Per Ulv Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 15:47, aurstad skrev: Quote: Den 2002-06-18 12:47, Per Ulv skrev: (ingen tallkoder på displayet, kun ff eller 00) kan du forklare dette litt nærmere? 8HKA+-kortet har et innebygd P80P debug-kort som viser diverse koder i et LED-display når kortet booter. Se nederst til høyre i bildet på: http://www.epox.com/html/english/products/...rd/ep-8kha+.htm Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Sikker på at det ikke skjede noe før dette problemet dukket opp? Høres us som om ikke du har nok størm (W) for meg, men nå er jeg ingen ekspert. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Kan høres ut som en feil på PSU. Men sjekk at det ikke er noen kortslutning - koble fra disker og ting og prøv om det går med mindre belastning (men husk at en PSU ikke virker uten noe last). Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: kan du forklare dette litt nærmere? Quote: 8HKA+-kortet har et innebygd P80P debug-kort som viser diverse koder i et LED-display når kortet booter. Se nederst til høyre i bildet på: http://www.epox.com/html/english/products/...rd/ep-8kha+.htm Hva med å finne ut hva kodene som dette displayet viser betyr???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå