kefirgut Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Har nå et zyxel prestige 600 series adsl modem. Modemet er koplet til en svitch som igjen er koplet til to maskiner, med fast ip. For å kople meg til internett må jeg lage en adsl tilkopling i Windows XP med brukernavnet og passordet mitt til Telenor ADSL. Dette virker fint og jeg er på nett. Men må den andre maskinen kommer jeg ikke på internett. Finnes det en måte som gjør at jeg slipper å ringe opp på denne måten. Slik at brukernavn og passord blir lagert i selve adsl modmet? Lenke til kommentar
pine Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvis jeg har rett så må du ha router funksjonalitet i modemet, sånn som Thopson speed touch 510 har. Zyxel prestige som er forholdsvis en av de beste og mest stabile modemer har ikke det. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis jeg har rett så må du ha router funksjonalitet i modemet, Zyxel prestige som er forholdsvis en av de beste og mest stabile modemer har ikke det. Vårt har det. Bare å skrive ipadressen i en nettleser og stille inn på saker og ting. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Alle ZyXEL modemene som Telenor bruker har rutingfunksjon men er som oftest låst i bridgemode. Endret 2. februar 2005 av Rim Lenke til kommentar
kefirgut Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Har logget meg inn på kontrollapanelet til modemet, men finner ikke noen plass jeg kan lagre brukernavn og passord. Noen som har gjort dette ?Eller vet om noen plasser det står beskrevet.? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jegg fikk satt opp 2 PC'er som er mot internett med Stjelenor ADSL, men da lagret jeg brukernavn og passord i en router. som igjen går mot switch. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Dersom det er mulig må du inn på Wizarden og endre fra bridge til routing mode. Encapsulation må endres fra RFC1483 til PPPoE og du vil da kunne legge inn brukernavn og passord (husk @online.no eller hva de bruker på brukernavnet). Dersom du ikke får lov til å lagre endringene er modemet "sperret" altså låst til bridgemode. Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Etter hva jeg erfarte , så gikk ikke dette, kjøpte derfor inn en 3com brebåndsrouter som er kobla etter modemet, 3com'n kan ha bruker/pass lagra. Så da blei det ingen problemer Lenke til kommentar
Rim Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det funker om modemet ikke er låst i bridgemode... Lenke til kommentar
kefirgut Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Får kommet meg inn på adsl modemet. Prøver å kjøre wizarden, men får bare følgende feilmelding: "ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... This remote Node is not allowed to access" Lenke til kommentar
Rim Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Dersom du ikke får lov til å lagre endringene er modemet "sperret" altså låst til bridgemode. Endret 2. februar 2005 av Rim Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Trykk inn reset-knappen bak på boksen i 5 sek. Da oppheves sperringen og alle innstillinger slettes. Hvis du ikke har innstillingene slik at du får lagt dem inn igjen, så blir du uten nett. Lenke til kommentar
kefirgut Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Noen som vet hva standard brukernavn og passord er på denne saken da? kan være greit å vite før man reseter Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 admin og 1234. Det jeg måtte fylle inn etterpå var tre eller fire ip-er for default gateway og DNS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå