Suppelars2k Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Emnetittelen sier vel det meste. Jeg trenger en blokk isopor, ca. 1m x 1m og kanskje 30-40 cm tykk (skal lage juksegravsteiner). Noen som vet hvor jeg får tak i slikt, bør nesten være i Oslo eller omegn. Takk for alle fornuftige svar. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Kan ikke si akkurat hvor, men typen butikk er ihvertfall byggevarehandler, som Bygger'n, Monter, etc. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Hmm, det er vel kanskje sant. Kan jo prøve å ringe Maxbo i morgen. Aller helst skal det være gratis, tho', er til et non-profit skoleteater. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Gå til en byggeplass, de har alltid noe "skrap-isopor". Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Byggefirmaer har vane for å sponse slike ting til skolebruk.... Endret 1. februar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 BM har ihvertfall. Men om de finnes så tjukke veit jeg ikke. evt. kan du jo lime sammen flere plater (bruk cellplastlim eller flislim, alt annet etser.) Hvis du har skikkelig flaks, har de noen knekte plater de gir bort. tror vanlig praksis er å ta 50% avslag på brukne isopor-plater, men, hvis du smeller på ditt vakreste smil og har litt flaks, kanskje du får det gratis. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Byggvareshops. Isopor kommer sjelden i så tykke utganger som 40cm, men det er null stress å lime sammen flere plater. Evt går det også an å lage skjelettstrukturer ut fra flere plater. Den trenger neppe å være massiv, denne gravstøtten? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 10-4. Takk for gode tips alle sammen. :--) Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Du burde skaffe deg hvit jackofon, isopor lignende isoleringsplater fåes i tykkelser opptil 8 cm hvis jeg ikke tar feil, mye mer solid og holdbar enn vanlig isopor er ikke laget av "kuler" slik som vanlig isopor, god å skjære i er den og. Med tapetkniv blir kutt i disse veldig glatte og fine. Vær forsiktig med hvaslags lim du velger, mange typer lim har egenskapen at de "smelter" isoporlignende matrialer. Samme med spraylakk. Evt kunne du ta kontakt med en profesjonell skulptør og spørre om råd, vil tippe at personen gladelig vil hjelpe deg, tviler på at de blir nedringt av folk som lurer på ting Endret 2. februar 2005 av Den Polse 1 Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) På skolen min trengte jeg engang noen isoporplater, en i klassen (forøvrig skiftet skole ) kjøpte da fire isoporplater til ca. 70 kroner. Jeg måtte nemlig betale for dem... EDIT: Ca. 1 kvm, 5-6 cm tykk. Endret 2. februar 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
Sail Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Du burde skaffe deg hvit jackofon, isopor lignende isoleringsplater fåes i tykkelser opptil 8 cm hvis jeg ikke tar feil, mye mer solid og holdbar enn vanlig isopor er ikke laget av "kuler" slik som vanlig isopor, god å skjære i er den og. Med tapetkniv blir kutt i disse veldig glatte og fine. Vær forsiktig med hvaslags lim du velger, mange typer lim har egenskapen at de "smelter" isoporlignende matrialer. Samme med spraylakk. Evt kunne du ta kontakt med en profesjonell skulptør og spørre om råd, vil tippe at personen gladelig vil hjelpe deg, tviler på at de blir nedringt av folk som lurer på ting Fant denne pga deg, ville dele den med flere ^^ http://www.jackon.no/bygg/jackopor/blokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå