BlackieL Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Er dette mulig?.....har nå et vanlig oppsett med en pc og en standard ruter. Det jeg lurte på er om det er mulig å koble til en pc nr2 trådløst,uten å kjøpe en trådløs ruter? (feks.et kort som jeg kan sette i pc nr.1 som gjør at jeg kan koble meg til?) Lenke til kommentar
BlackieL Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Hva bruker jeg da? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10279 enten et PCI kort eller en USB dongle fra den listen der f.eks.. (de som heter pcmcia er til laptoper, og det kan du (vanligvis) ikke bruke på stasjonære) Edit: ser ut til at pcmcia kortene heter Cardbus. altså kan du IKKE bruke CARDBUS kort.. Endret 1. februar 2005 av Musty Lenke til kommentar
BlackieL Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Vil det si at alt jeg trenger er 2 trådløse pci nettverkskort? Lenke til kommentar
pine Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ja, og i konfigurasjonen til nettverkskortene setter du de opp i ADHOC mode. Da kommuniserer de med hverandre. Lenke til kommentar
BlackieL Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Hm...da har jeg lært litt i dag også.... Tnx.... Lenke til kommentar
joebush Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Du trenger et trådløst kort per PC som skal på nett. Alle maskinene med trådløst kort stilles til Ad-hoc modus med samme SSID slik de kan koble seg sammen. Maskinen som er koblet til internett må så stilles til å bridge LAN og WLAN kortene, slik at de trådløse klientene får internettilgang. Det er ikke like lett i praksis vanligvis.....skjer alltid noe 'morsomt' underveis, men denne er iallefall løsningen uten aksesspunkt. Endret 1. februar 2005 av joebush Lenke til kommentar
petersv Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 er ikke mulig å opprette noen bro mellom to wlan og lan på internett-maskinen når den faste tilkonlingen er delt for at andre skal få nett. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Neida, men jeg må nesten anta at det finnes en ruter i nettverket som er ansvarlig for internettkoblingen. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg fikk med et wlankort på mitt MSI-hovedkort, og programmet MSI DigiCell satt opp bro mellom koblingene ved et tastetrykk. Genialt!. Kanskje hvis du har nforcechipsett at du kan laste ned og bruke DigiCell på ditt system. Ligger ute på MSI sine sider. Lenke til kommentar
BlackieL Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 ...har faktisk det hovedkortet jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå