Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wlan-et som forsvant....Hjelp!

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn , så finner ikke pc-en min det trådløse nettverket i huset mitt lenger....Det dukker opp av og til og forsvinner like fort når jeg søker etter det. Jeg har prøvd med to forskjellige WLAN kort i pc-en, reinstalert windows, nyeste drivere, nyeste firmware på routeren, resettet routeren uten hell. Jeg fikk til og med låne en maken router av en kamerat som jeg vet virker, men problemet er akkuratt det samme. Routeren er en asus 500g. Jeg har nesten lyst til å beskylde naboen eller noen andre i nærheten for å jamme signalet på en måte som ødelegger alt. Nå er det rett før det klikker for meg hvis jeg ikke kan klare å finne en løsning på dette problemet. Noen derute som har noen gode råd og erfaringer å komme med? alle svar mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Av en eller annen grunn , så finner ikke pc-en min det trådløse nettverket i huset mitt lenger....Det dukker opp av og til og forsvinner like fort når jeg søker etter det. Jeg har prøvd med to forskjellige WLAN kort i pc-en, reinstalert windows, nyeste drivere, nyeste firmware på routeren, resettet routeren uten hell. Jeg fikk til og med låne en maken router av en kamerat som jeg vet virker, men problemet er akkuratt det samme. Routeren er en asus 500g. Jeg har nesten lyst til å beskylde naboen eller noen andre i nærheten for å jamme signalet på en måte som ødelegger alt. Nå er det rett før det klikker for meg hvis jeg ikke kan klare å finne en løsning på dette problemet. Noen derute som har noen gode råd og erfaringer å komme med? alle svar mottas med takk.

Finner du noen andre wlan i nærheten da? Hvis naboen din f.eks. har wlan kan det hende du finner hans. Og hadde du ikke på Kryptering/MAC filtrering på wlanet ditt?

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd både med og uten kryptering, uten resultat. Kjører med kryptering til vanligt. Det virker som hele signalet har forsvunnet. Naboene har ikke WLAN såvidt jeg har merket.

Da tviler jeg på at det er naboen som har mekka det. Har du testet med en annen sin pc med wlan da? ikke bare bytte kortet, sjansene er der at begge ikke virker :p

Lenke til kommentar

jeg hadde det sammen problemet.

1/ har du SP2 instalert på pc'en?

jeg måtte fjerne det.

2/ bruker du windows sin "automatiske tråløse innstillinger" eller bruker du program varen som fulgte med til kortet?

Jeg måtte sette opp SSID'en selv og da funka alt fint :thumbup:

håper dette hjelper deg videre

Lenke til kommentar

Det du kan prøve er å logge deg på routeren med ledning. gå inn på egenskapene og prøve å sende på en annen kanal. Dette vet jeg har hjelp mange som har hatt problemer med det trådløse nettet sitt. Det skal stå greit i manualen hvordan man logger seg inn på routeren, derfra skal det være en enkel sak å finne kanalen den sender på nå (Trolig kanal 6) Prøv å bytt denne til kanal 3 eller noe sånt. Håper det hjelper!

Endret av rhumbor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...