Gå til innhold

Post-idioti, Trenger litt hjelp til valg av frakt.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg hadde samme problem, men jeg tok da kontakt med webshoppen, og de sendte med en ferdigfrankert pakkelapp som jeg festet på pakken. De trakk det bare fra på beløpet jeg fikk tilbakebetalt.

Det er svindyrt/umulig å sende pakker over 25kg, så for meg ble det den eneste løsningen.

Skal undersøke om dette er mulig å ordne med butikken i morgen. Jeg betalte vel litt i overkant av 200Kr for å få den tilsendt, og å betale det samme i retur hadde vært helt kurrant.

-Stigma

Egenemballerte pakker - forhåndsbetalte adressekort

Vekt

Pris per pakke

Opptil 10 kg

110

10 - 25 kg

189

Uemballert sykkel

699

Dette er tatt fra Postens side.

189kr er jo *litt* mindre enn de 1100,- som de skulle ha ;)

Endret av Polarbastard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

@polarbastard.

Les innlegget en gang til, eller vei en 19", så ser du at det er 35kg, og ikke 25kg.

25kg er øvre grense hos Posten, kun firmaer får sende tyngre pakker.

Lenke til kommentar

Kontaktet butikken i dag. De sender meg en returlapp og trekker bare fra summen på det jeg skal ha kredittert. Grei nok ordning. Pakken koster meg ca 320kr å sende på denne måten, noe som er akseptabelt for en såpass stor pakke.

-Stigma

Lenke til kommentar
@polarbastard.

Les innlegget en gang til, eller vei en 19", så ser du at det er 35kg, og ikke 25kg.

25kg er øvre grense hos Posten, kun firmaer får sende tyngre pakker.

Da har jeg "sett over brillene" (jeg skal få meg briller snart) da jeg leste innlegget. Syntes det sto 25 kg :blush:

Men rart... jeg fikk da min 19" levert med posten, selv om den er 36kg. Det var riktig nok i 99`, så reglene har nok blitt forandret siden da.

Gikk nettopp inn på Linjegods sine nettsider. Der finner du prisliste.

Endret av Polarbastard
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

@Polarbastard :

jeg fikk også min 19-tommer levert med Posten, 30kg, men jeg kunne ikke sende den i retur. Privatpersoner kan ikke sende tyngre pakker enn 25 kg, bedrifter derimot kan sende over alt avhengig av hva slags avtale de har.

Idiotisk egentlig, og altså opphavet til denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...