Gå til innhold

Post-idioti, Trenger litt hjelp til valg av frakt.

Anbefalte innlegg

Saken er (tilsynelatende) enkel. Jeg skal returnere en 21" CRT monitor til Databutikken på angrerett. Pakken veier 35Kg.

Så kommer jeg på mitt lokale postkontor og skal sende pakken ut. Folka der (på Safari) har selvfølgelig ikke peil i det hele tatt. Etter ca en time med venting, så før vi i svar at den eneste måten de kan sende pakken er gjennom "over natten ekspress" til den vanvittige sum av 1100 kr.

Jaha... rolleyes.gif

Nå er jeg ikke noe ekspert på det norske post-system, men jeg har da heller ingen tro på at dette er eneste (og rimeligste) alternativet.

Kan noen hjelpe?

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det burde jo fungere med Norgespakke?

Fikk høre denne bare gjaldt opp til 25Kg. Skikkelig dumt av meg å oppgi dette selv da jeg kom, siden det ikek fantes noe vekt heh... skulel bare ha ristet på skuldrene og sagt "vet ikke, du får nok veie den", så hadde den sikkert vært sendt av gårde som norgespakke allerede... =/

-Stigma

Lenke til kommentar
Det burde jo fungere med Norgespakke?

Fikk høre denne bare gjaldt opp til 25Kg. Skikkelig dumt av meg å oppgi dette selv da jeg kom, siden det ikek fantes noe vekt heh... skulel bare ha ristet på skuldrene og sagt "vet ikke, du får nok veie den", så hadde den sikkert vært sendt av gårde som norgespakke allerede... =/

-Stigma

Hvis du ikke er en pingle så skulle du bare komt med pakken under armen. De hadde da aldri klart å gjettet at den var over 25kg :)

Lenke til kommentar

Har selvfølgelig vært innpå posten hjemmesider, men de er så fryktelig dørlig lagt opp at jeg ærlig må innrømme at jeg ikke finner ut av det. Jeg nekter å tro at du kan sende det i ekspress over natten, men IKKE som normal prioritet.

Det er nok lite aktuelt å kjøre pakken selv, da den skal fra Bergen til Østfold.

-Stigma

Lenke til kommentar
Har selvfølgelig vært innpå posten hjemmesider, men de er så fryktelig dørlig lagt opp at jeg ærlig må innrømme at jeg ikke finner ut av det. Jeg nekter å tro at du kan sende det i ekspress over natten, men IKKE som normal prioritet.

Det er nok lite aktuelt å kjøre pakken selv, da den skal fra Bergen til Østfold.

-Stigma

Perfekt sjanse til å ta seg en harrytur med det samme ;)

Lenke til kommentar

tror posten har en absolutt grense på 35 kg ved sendinger og at dem henvender deg til linjegods eller noe

men 1100 er sure penger for bruk av angreretten

nok en grunn for å handle hos sin lokale leverandør og unngå nettbutikkene

pris er ikke alt

Lenke til kommentar

-Stigma

Men du kan sikkert sende den som vanlig bedriftspakke, under "Priser Bedriftspakke Dør - Dør - 01.01.2005" står følgende:

"NB! Pakkens reelle vekt kan ikke overstige 35 kilo."

http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTje...ør+01012005.htm

Ellers er det noe som heter Linjegods Privat tror jeg... - og NSB tar vel også pakker?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Heisann!

Jeg hadde samme problem, men jeg tok da kontakt med webshoppen, og de sendte med en ferdigfrankert pakkelapp som jeg festet på pakken. De trakk det bare fra på beløpet jeg fikk tilbakebetalt.

Det er svindyrt/umulig å sende pakker over 25kg, så for meg ble det den eneste løsningen.

Lenke til kommentar
Heisann!

Jeg hadde samme problem, men jeg tok da kontakt med webshoppen, og de sendte med en ferdigfrankert pakkelapp som jeg festet på pakken. De trakk det bare fra på beløpet jeg fikk tilbakebetalt.

Det er svindyrt/umulig å sende pakker over 25kg, så for meg ble det den eneste løsningen.

Skal undersøke om dette er mulig å ordne med butikken i morgen. Jeg betalte vel litt i overkant av 200Kr for å få den tilsendt, og å betale det samme i retur hadde vært helt kurrant.

-Stigma

Lenke til kommentar
"Trenger hjelp" er bannlyst fra emnefelt, vær snill å erstatte det med noe mer informativt.

Hadde vært greit om flere ga den advarslen før de gikk og stengte posten tvert. Det har vært rene stengefesten under CPU nå.

Greit nok at vi gjør en feil nå og da, men en advarsel kan være en påminner noen ganger.

Ellers ikke meningen med OT.

EDIT:

Men det jeg skulle si om topic er at jeg ville ikke sendt den som vanlig pakke. En skjerm tåler vel ikke mest juling og man ser hvordan ting blir behandlet enkelte ganger. Men å sende den som butikken gjør må være greit.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...