Stigma Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Saken er (tilsynelatende) enkel. Jeg skal returnere en 21" CRT monitor til Databutikken på angrerett. Pakken veier 35Kg. Så kommer jeg på mitt lokale postkontor og skal sende pakken ut. Folka der (på Safari) har selvfølgelig ikke peil i det hele tatt. Etter ca en time med venting, så før vi i svar at den eneste måten de kan sende pakken er gjennom "over natten ekspress" til den vanvittige sum av 1100 kr. Jaha... rolleyes.gif Nå er jeg ikke noe ekspert på det norske post-system, men jeg har da heller ingen tro på at dette er eneste (og rimeligste) alternativet. Kan noen hjelpe? -Stigma Endret 1. februar 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det burde jo fungere med Norgespakke? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hørtes rart ut, kan du ikke spørre ett budbilfirma? Men posten er dyrt, erfarte det selv når jeg skulle sende en pc. Endte med å kjøre den selv Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Var vel ikke kr. 1100,- i frakt når du fikk den tilsendt heller, så dette er nok bare tøys fra en person som er litt på ett eller annet jorde. Kanskje du finner noe mer saklig her. Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 sjekk med fedex. de er billige. men tror det kan være litt vanskelig å få de til å sende innenlands i norge...? Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det burde jo fungere med Norgespakke? Burde og burde.. hadde du brukt to sekunder på å finne informasjonen på posten sine hjemmesider så ser du at det nødvendigvis ikke burde gå http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTje...er/Norgespakke/ Maks vekt: 25 kg pr kolli Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Det burde jo fungere med Norgespakke? Fikk høre denne bare gjaldt opp til 25Kg. Skikkelig dumt av meg å oppgi dette selv da jeg kom, siden det ikek fantes noe vekt heh... skulel bare ha ristet på skuldrene og sagt "vet ikke, du får nok veie den", så hadde den sikkert vært sendt av gårde som norgespakke allerede... =/ -Stigma Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det burde jo fungere med Norgespakke? Fikk høre denne bare gjaldt opp til 25Kg. Skikkelig dumt av meg å oppgi dette selv da jeg kom, siden det ikek fantes noe vekt heh... skulel bare ha ristet på skuldrene og sagt "vet ikke, du får nok veie den", så hadde den sikkert vært sendt av gårde som norgespakke allerede... =/ -Stigma Hvis du ikke er en pingle så skulle du bare komt med pakken under armen. De hadde da aldri klart å gjettet at den var over 25kg Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Posten tar maks 25 kilo på Norgespakken. Jeg skulle selge en Samsung Syncmaster 959NF,den veier 26 kilo. Da jeg kom på Posten med den fikk jeg beskjed om at den var for tung. Fikk derfor ikke solgt skjermen! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Har selvfølgelig vært innpå posten hjemmesider, men de er så fryktelig dørlig lagt opp at jeg ærlig må innrømme at jeg ikke finner ut av det. Jeg nekter å tro at du kan sende det i ekspress over natten, men IKKE som normal prioritet. Det er nok lite aktuelt å kjøre pakken selv, da den skal fra Bergen til Østfold. -Stigma Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Har selvfølgelig vært innpå posten hjemmesider, men de er så fryktelig dørlig lagt opp at jeg ærlig må innrømme at jeg ikke finner ut av det. Jeg nekter å tro at du kan sende det i ekspress over natten, men IKKE som normal prioritet. Det er nok lite aktuelt å kjøre pakken selv, da den skal fra Bergen til Østfold. -Stigma Perfekt sjanse til å ta seg en harrytur med det samme Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Her var det mange argumenter for å kjøpe LCD-skjermer . Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 tror posten har en absolutt grense på 35 kg ved sendinger og at dem henvender deg til linjegods eller noe men 1100 er sure penger for bruk av angreretten nok en grunn for å handle hos sin lokale leverandør og unngå nettbutikkene pris er ikke alt Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Har selvfølgelig vært innpå posten hjemmesider, men de er så fryktelig dørlig lagt opp at jeg ærlig må innrømme at jeg ikke finner ut av det. Jeg nekter å tro at du kan sende det i ekspress over natten, men IKKE som normal prioritet. Det er nok lite aktuelt å kjøre pakken selv, da den skal fra Bergen til Østfold. -Stigma Men du kan sikkert sende den som vanlig bedriftspakke, under "Priser Bedriftspakke Dør - Dør - 01.01.2005" står følgende: "NB! Pakkens reelle vekt kan ikke overstige 35 kilo." http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTje...ør+01012005.htm Ellers er det noe som heter Linjegods Privat tror jeg... - og NSB tar vel også pakker? Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Bruk Linjegods eller Tollpost, eventuelt Bussen, NSB eller lignende, de tar seg av kolli i den størrelsen til en mye rimeligere penge enn Posten. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Hmm, men kan jeg sende bedriftspakke som en privatperson da? Jeg kjenner til tollpost som alternativ, og kan muligens ende noe sånt gjennom jobben, men det vil være et jævla slit som jeg helst ønsker å unngå om mulig. -Stigma Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 "Trenger hjelp" er bannlyst fra emnefelt, vær snill å erstatte det med noe mer informativt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Heisann! Jeg hadde samme problem, men jeg tok da kontakt med webshoppen, og de sendte med en ferdigfrankert pakkelapp som jeg festet på pakken. De trakk det bare fra på beløpet jeg fikk tilbakebetalt. Det er svindyrt/umulig å sende pakker over 25kg, så for meg ble det den eneste løsningen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Heisann! Jeg hadde samme problem, men jeg tok da kontakt med webshoppen, og de sendte med en ferdigfrankert pakkelapp som jeg festet på pakken. De trakk det bare fra på beløpet jeg fikk tilbakebetalt. Det er svindyrt/umulig å sende pakker over 25kg, så for meg ble det den eneste løsningen. Skal undersøke om dette er mulig å ordne med butikken i morgen. Jeg betalte vel litt i overkant av 200Kr for å få den tilsendt, og å betale det samme i retur hadde vært helt kurrant. -Stigma Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) "Trenger hjelp" er bannlyst fra emnefelt, vær snill å erstatte det med noe mer informativt. Hadde vært greit om flere ga den advarslen før de gikk og stengte posten tvert. Det har vært rene stengefesten under CPU nå. Greit nok at vi gjør en feil nå og da, men en advarsel kan være en påminner noen ganger. Ellers ikke meningen med OT. EDIT: Men det jeg skulle si om topic er at jeg ville ikke sendt den som vanlig pakke. En skjerm tåler vel ikke mest juling og man ser hvordan ting blir behandlet enkelte ganger. Men å sende den som butikken gjør må være greit. Endret 1. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå