bjarne88 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Trenger tips om hvordan få best mulig sikkerhetskopi av Dvdene mine, hvilke programmer bruker dere, teknikk, plater, brenner osv osv..Alle svar mottas med takk! Lenke til kommentar
Torro Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 DVD decrypyer til å få de ned på harddisken. DVD shrink til å få filene til å bli maks 4.5GB Fjerne "reklame", ekstramateriale og lydspor en ikke bruker. CloneDVD2 til å brenne filene. CloneDVD går også greit til å kopiere 2 DVDr om det ikke er kopisperre på de. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Tror ikke du kommer langt med det på dette forumet.. husk vi har en forumregel mot kopieringsprat;) Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 det er ikke ulovlig å lage sikkerhetskopier av cder, dvder og annet som man har kjøpt til eget bruk, så hvorfor skal man ikke spørre om råd for å få best mulig resultat? Lenke til kommentar
tobbiloll Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvor mange trur du som sikkerheskopierer sine egen dvd og cd? hehe Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) det er nok mange som piratkopierer, men det skal vel ikke gå utover meg? Endret 1. februar 2005 av bjarne88 Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvor mange trur du som sikkerheskopierer sine egen dvd og cd? hehe Jeg tak backup av mine cd og dvd`er, og kjenner en god del mennesker som gjør akkurat det samme. Uansett så er ikke dette temaet. Jeg bruker dvdshrink, det er det eneste jeg trenger stort sett. Noen ganger trenger jeg dvddecrypter til å kopiere over materiale til harddisk. Bruker plater av god kvalitet, lavkvalitetsplater har en tendens til å ikke virke etter en stund. Bruker en BenQ DW1620 Pro brenner til å brenne ut filmene, sammen med Stomp RecordNowMax. Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 takk wipeout og torro! Jeg prøvde å brenne noen filmer idag, da en ble perfekt(gammel dvd, vet ikke om dette har noe å si), så en som virket men bildekvaliteten var synlig redusert og en som i begynnelsen av filmen lagde firkanter og skurr på bilde for å så virke greit. brukte anydvd og dvdclone, og dette funket ikke særlig bra akkurat. Lenke til kommentar
Raper Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Bruker AnyDVD til du vet hva og Nero recode til å brenne ut filmene. Resultatet ble skremmende bra.Har en Nec DVD brenner. Bruker bare Verbatim DVD plater,DVD+R og DVD+RW Endret 1. februar 2005 av Raper Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hvis bildekvaliteten blir synlig redusert, så har du komprimert filmen for mye, det kan løses i dvdshrink ved at du går inn på compression setting og velger custom ratio istedenfor automatic. Da kan du velg kompresjonen på bl.a. ekstramateriale og meny. Eller du kan skaffe et program som heter dvd2one, som lager en backup med kun filmen, og ikke noe meny elle ekstramateriale, da vil kvaliteten på filmen bli bortimot optimal siden kompresjonen vil bli minimal. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Jeg bruker IfoEdit og PgcEdit til å fjerne logoer, copyrightnotiser og alt mulig slikt med, menuedit til å koble ut delene jeg har fjernet, og CCE til å komprimere. Mange er godt fornøyd med programmer som CloneDVD og DVDShrink, og det er jo greit nok, men om man sammenlikner stillbilder er det veldig lett å se at CCE gjør en mye bedre jobb. Skjønner ikke helt hvorfor folk begynner å mase om piratkopiering. Piratkopierte filmer er jo allerede klare til brenning. Endret 1. februar 2005 av tvangsgreie Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Blir det noe forskjell med CCE når jeg ikke komprimerer filene i det hele tatt? Enkelte filmer går rett inn på en 4,38 GB plate. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg bruker kun dvdshrink og nero. Har bestandig på automatic og da nero samarbeider med dvdshrink så brenner den filmen rett ut. Jeg liker å ha identisk kopi av filmene, alle undertekster og lydformater. Jeg kjører bestandig deep analyze uansett, og brenner på den hastigheten platene er beregnet på, eller litt under. Dersom man vil unngå at filmen fryser, eller hakker så bør man brenne på maks 4x etter egne erfaringer, selv på 8x media. 8x media funker som regel bare smertefritt på nyere stue dvd, og gjerne de som har divx funksjon. Billige dvd, og litt eldre stue dvd har en tendens til å være noe sære og derfor en del lesefeil som fører til frysing og skipping. Har også funnet ut at dvdshrink sin x% av kvalitet ikke bestandig har så mye å si, har kopiert filmer som var 49% av original men så bedre ut enn en på 65%. anydvd kjører i bakgrunnen (noen ganger må denne faktisk deaktiveres dersom dvdshrink har problemer med å lese plata) og dvddecrypter bruker jeg bare når dvdshrink ikke klarer jobben noe som er 1 gang pr 500 film for min del. Selv holder jeg meg til eproformance 8x platene til 95 kr for 25 stk. Et lite tips er for å se om filmen er fri for lesefeil på de fleste spillere, dersom man har en gammel dvdrom som da er litt sær, kjør kopien i dvdshrink. Den vil ta foreta den vanlige fast analyze som varer i ca 1 min. Får man lesefeil der så kommer den nok til å hakke eller fryse på en del dvd spillere, vist ikke så er den høyst sannsynlig helt grei. Jeg gjør nå dette med alle mine filmer før jeg sletter dem fra harddisken, da jeg har brent meg på noen. Får man lesefeil i dvdshrink så lag ny kopi med redusert brennehastighet. Noen ganger vil man få noe slikt som "this bla bla might be to big to burn out" Det vil si at den ikke klarer å komprimere hel filmen til å få plass på en 4.7gb plate, da er det bare å komprimere på nytt, bare at da henter man filmen fra hardisken etter at den har blitt komprimert en gang. Det er først og fremst i disse tilfellene at man virkelig vil se at filmen har blitt komprimert. Dette vel og merke dersom man ønsker 100% kopi av filmen, visst ikke så fjerner man bonus materialle etc. X. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Har også funnet ut at dvdshrink sin x% av kvalitet ikke bestandig har så mye å si, har kopiert filmer som var 49% av original men så bedre ut enn en på 65%. Har lagt merke til det selv. Tror det har sammenheng med filmens lengde. Har inntrykk av at enkelte filmer "blåser seg opp" til å bli store, men at man kan komprimere dem kraftig uten vesentlig kvalitetstap. Ellers om DVD Shrink: På flere DVD'er er det unødvendige lydspor som kan fjernes. Da slipper man å komprimere filmen så mye. Alltid verdt å sjekke muligheten for dette... Det er bare tull å la filmen bli 4465MB som DVD Shrink foreslår, jeg lar den stå på 4480MB. Jeg pleier også å styre med custom ratio. Som regel prioriterer jeg god kvalitet på filmen fremfor ekstramateriell. Med mindre ekstramateriellet er så lite at det ikke er noe å hente der. Hvis Menyen tar liten plass lar jeg den likegodt være ukomprimert. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis bildekvaliteten blir synlig redusert, så har du komprimert filmen for mye, det kan løses i dvdshrink ved at du går inn på compression setting og velger custom ratio istedenfor automatic. Da kan du velg kompresjonen på bl.a. ekstramateriale og meny. Eller du kan skaffe et program som heter dvd2one, som lager en backup med kun filmen, og ikke noe meny elle ekstramateriale, da vil kvaliteten på filmen bli bortimot optimal siden kompresjonen vil bli minimal. Kan du på denne måten få med det den norske teksten? Lenke til kommentar
enl Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Bruker DVDshrink. Funker fint Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Som tidligere nevnt. DVDShrink og Nero samarbeider veldig bra. Nero koster heller ikke mange kronene å kjøpe. DVDShrink er gratis. Du bare velger reauthor, klipper vekk det du ikke trenger av ekstra materiale og språk og trykker på backup, så kommer det ut en helt fin og fungerende plate. Det som er deilig med denne løsningen er at du kan kjøpe film med annen sonekoding og dvdshrinke dem om så de blir sonefrie. Veldig greit om du har en kranglete DVD-spiller eller ikke har lyst til å bruke opp mulighetene for soneskifte i leser og windows. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis bildekvaliteten blir synlig redusert, så har du komprimert filmen for mye, det kan løses i dvdshrink ved at du går inn på compression setting og velger custom ratio istedenfor automatic. Da kan du velg kompresjonen på bl.a. ekstramateriale og meny. Eller du kan skaffe et program som heter dvd2one, som lager en backup med kun filmen, og ikke noe meny elle ekstramateriale, da vil kvaliteten på filmen bli bortimot optimal siden kompresjonen vil bli minimal. Kan du på denne måten få med det den norske teksten? Ja, i dvdshrink kan du selv velge hvilke lydspor og hvlke undertekster du vil ha med. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 hvilke plater bruker dere for at dvd`ene skal holde lenge? altså kvalitetsplater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå