Gå til innhold

Dell el. Toshiba el. Compaq


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg bærbar, men lurer litt på hvilken. Alternativene mine så langt er: Dell 8200 P4M 1.6/512DDR/30GB/Geforce4-44032MB/DVD * Toshiba 1900 P4 1.6 256SD/30GB/DVD-RW/MobilityRadeon16MB * Compaq evon800v P4 1.6 256SD/20BG/DVD/ATIRadeon750032MB

 

NB! Har en god stasjonær så f.eks. brenner er ikke noe must, men det hadde vært ok å kunne spille 3D spill på den bærbare!

 

Har dere noen erfaringer/råd til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt en Dell Inspiron 5000 i 2 år nå, og må

si jeg er veldig fornøyd. Det har aldri vært noen

problemer.15" skjermen som var en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte Dell bør fortsatt være en veldig god

grunn til å velge Dell.

 

Skulle bare ønske at jeg kunne oppgradere det lusne

ATi skjermkortet til Geforce2GO slik at jeg kan få

igang litt wolf spilling igjen :smile:

- og at man kan få muligheten til ikke å få med Win*

installert siden mange av oss er Linux brukere.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-18 17:14, live skrev:

Jeg har brukt en Dell Inspiron 5000 i 2 år nå, og må

si jeg er veldig fornøyd. Det har aldri vært noen

problemer.


 

Ja, det er vel alltid sånn at noen har gode og andre har dårlige erfaringer med samme produkt.

 

Quote:


15" skjermen som var en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte Dell bør fortsatt være en veldig god

grunn til å velge Dell.


 

Jeg har sett meg ut 15" skjermen, ja... :smile:

 

Quote:


Skulle bare ønske at jeg kunne oppgradere det lusne

ATi skjermkortet til Geforce2GO slik at jeg kan få

igang litt wolf spilling igjen :smile:


 

Jeg har vurdert å bestille med GeForce4GO - 32 eller 64 MB ram... Burde vel holde?

 

Quote:


- og at man kan få muligheten til ikke å få med Win*

installert siden mange av oss er Linux brukere.


 

Ikke så farlig for meg siden jeg er Windows-bruker, men jeg forstår godt hva du mener.

 

 

Eivind.

Lenke til kommentar

Ligg unna Compaq.

Svak fysisk design (For å få maskina lett har de ofret robusthet på chassiset.) Kan føre til material-tretthetsskader etter for eksempel sykling med maskina i veske på ryggen. Møter liten forståelse for dette hos Telehuset hvis du prøver å ta det på garantien..

 

Generelt: Kjøp maskin uten OS hvis du har tilgang på OS fra andre plasser (For eksempel fra installasjon på annen maskin) Makiner uten OS bør være ca 1000 kroner billigere enn ellers

 

OG: Å installere fra en cd til flere maskiner du eier ER LOV!!! Hvorfor kjøpe et OS til 1000 kroner som du allerede har betalt for fra før? Du betaler i realiteten 1000 kroner for ei cd-plate som er verdt 10 kroner.....

Lenke til kommentar

hva er dette for noe tull!

 

Ligg unna Compaq pga svak fysisk design! dette er jo bare tull da! er neppe noe svakhet med maskinen din, tipper du bare har behandla den litt for røft! Kan selvfølgelig hende at det blir en svakhet i plasten på en eller anna maskin...men det er jo ikke noe grunn til å ligge unna, kan jo skje med hvem som helst.

 

Har en compaq evo n600 selv og den virker veldig robust, i hvertfall i forhold til inspiron 4100 og 8200 som er veldig knirkete i plasten. Har drevet med salg av toshiba, fujitsu siemens, packard bell, hp og en og anna compaq bærbar, og de som virker mest robust er compaq og fujitsu siemens (hvis man ser bort fra imac/playmobil compaqene som var på markedet ei stund:)

 

Er Storfornøyd med maskinen min, fikk en feil med hovedkortet, tok compaq 3 dager å skifte, pcen ble henta på døra og jeg fikk den levert på døra.

noen dager etterpå ringte det ei dame og spurte om jeg var fornøyd med servicen og pcen.

Dette tror jeg noen leverandører kan lære av!

 

Jeg synes at når folk spør om råd til pckjøp, så skal de ikke frarådes pga av at en har fått ei sprekk i dekslet, man kan godt opplyse om det, så håper vi at hvis det er flere som har hatt samme problem også kommer med det, og de siom har positive erfaringer kan gjerne komme med det og!

 

mvh

geokri

Lenke til kommentar

hvis du skal spille mye på den er vel dell det beste valget, gjerne med 64mb skjermkort om du har råd...har selv en 8200 og maskinen har jeg lite å si på...

 

..men kundebehandlingen til dell har jeg svært lite til overs for, så hvis ikke 5000 poeng på 3d mark er et must, så anbefaler jeg deg å velge noe annet!;)

 

mvh

krister

Lenke til kommentar

Har også inspiron 8200, og er ganske fornøyd.

 

Det eneste jeg har å trekke på dell er kundebehandlingen, den stinker rett og slett.

Ser ikke ut som om noen tar ansvar der, så lenge de får gjort et salg så er de fornøyde. Hvis man trenger mer hjelp etter det så møter man veggen.

 

Har selv Geforce4 go med 64mb ram, har ikke testet den fult ut enda, måtte kjøpe meg litt mer ram først(hadde bare 128mb fy f.. hvor det stinker). Men den virker veldig habil.

 

Lerun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...