ELR Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Prøver å hjelpe en kamerat (via MSN) med en datamaskin som slår seg av etter en liten tie med spilling. Tror kun det er Sims 2 som blir spillt på den maskinen, så det er her problemet viser seg. Det som skjer er at alt fryser, og maskinen restarter seg automatisk. Det jeg vet om maskinen er: Gigabyte nforce 3 A64 3000+ ATI Radeon 9500 (?) Noen som vet om et program som kan finne temperaturen på hovedkort/CPU til denne maskinen? Tror det er et temp.-problem. Mulig det er skjermkortet også. Han har slått AGP ned til 4x uten at det hjalp. Har leita på hjemmesiden til Gigabyte, men det er ikke lett å finne programmer der. Kun download-center eller noe i den duren, men vil ikke ha det på min maskin (asus). Tar jeg feil når jeg mistenker temperaturen? Maskinen står inne i et "skap" som er åpent foran og bak, men er trangt på sidene. Han skulle sette den på et mer luftig sted. Kan nevne til slutt, maskinen er fra netshop sin pcbygger, så den er komponert og montert av dem. Takker for all hjelp! EDIT: Den låser seg etter en god stund. Eter en time eller to. Endret 2. februar 2005 av Pitbullo Lenke til kommentar
miCro Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Everest vil gi deg en god oversikt over din PC, dette inkluderer da div. temperaturer. Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det kan være PSU(strømfosyning) som ikke er kraftig nokk Det skjer på min hele tiden......(bestillt ny) Lenke til kommentar
ELR Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Takker!!!! Sender over linken til han, så får vi se. Ville være rart om netshop ikke klarer å putte inn en kraftig nok PSU i pakken sin.... skulle det være tilfellet må de pokker meg kompensere! Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jepp..Det er kan også være noe som blir for varmt der Svak Psu, Temp på cpu/ram/skjermkort muligens.. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Takk for mange forslag! Endra hobedinnlegget, det er visst etter en time eller to at maskinen låser seg. Tyder vel på at PSU klarer seg bra da, så sant den ikke bli maxa ut og får et dropp på leveringen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Skjer dette berre på Sims eller har du prøvd andre spel? Lenke til kommentar
ragge80 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Både Sims2 og MohAA blir spilt, men maskinen begynte å takle mohaa etter at ny driver til skjermkortet ble innstallert. Problemet med sims2 fortsatte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå