Gå til innhold

Gud, gi meg viljestyrke, ta bort min pc..

Billy Bob

Anbefalte innlegg

Noen andre her som synes at alt blir tiltak når en først har sittet seg ned med maskinen?

Jeg har to ukers oppvask, to hauger med klær som må ligges på plass, mangel på mat, en skittentøyskurv som roper om hjelp og generelt en leilighet som er på tur.

Noen som har råd/tips kanskje? Slår dere av maskinen? Snur dere ryggen til? Lager dere regler for ikke å sitte for lenge? Eller lar dere, som meg, leiligheten støve ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper å gå VEKK fra pc'en. Legg deg tidlig om kvelden og stå opp tidlig. Finn på noe annet å gjøre og ikke begynn på et eller annet inne på pc'en .. lage hjemmesider, spille o.l

Jeg var slik i fjor jeg også, men i år så måtte jeg skjerpe meg siden dette skoleåret mitt er ganske viktig for meg nå.

Og du som faktiskt har noe å gjøre utenom pc'en kan jo gjøre det! Ta oppvasken, vask klærne og slikt.

EDIT: En annen ting; spis sunt og ikke drikk cola! Drikk vann... vann smaker dritt i starten men etter 1 uke så er det mye bedre enn den søte cola'n. Man blir helt daff av cola og seig i hue. Og om man drikker vann istede så føler man seg MYE mer opplagt og slikt. Og det med å spise sunt er veldig viktig for hvordan følelsene dine om å "gidde å gjøre noe" er. Senest i dag så spiste jeg en sunn frokost og skoledagen var mye lettere, dagen gikk fortere, jeg fikk med meg mer ting osv. Slik var det absolutt IKKE da jeg satt foran pc'en 24/7 og drakk opptil 1 og 2 liter cola hver eneste dag.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg bruker fantastisk lang tid på å gjøre ting som å rydde rommet eller å spise for den saks skyld, alt på grunn av pc'n. Alt jeg gjør, lærer og interesserer meg for skjer på maskinen (nesten). Shit...

Spiser i alle fall sunt.

Lenke til kommentar
Jeg bruker fantastisk lang tid på å gjøre ting som å rydde rommet eller å spise for den saks skyld, alt på grunn av pc'n. Alt jeg gjør, lærer og interesserer meg for skjer på maskinen (nesten). Shit...

Spiser i alle fall sunt.

samme her. man får føler seg mer opplagt og kvikk hvis man spiser en sunn frokost før man går p skolen/jobb :thumbup:

men man må jo kose seg litt og da :love:

Lenke til kommentar

Det er vel allmennviten at en god frokost er en god start på dagen. Men det er ikke så lett når en bor "på landet", jobber i by'n og arbeidsdagen starter 07.00. Og der er vi tilbake til pc'en, om en skal stå opp klokken 06.00, spise en god frokost, da kan en ikke sitte her kveld ut og kveld inn. Drit altså. :blink:

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg føler meg så mye kvikkere etter at jeg sluttet å drikke cola. Det er vel 3-4 uker siden jeg drakk cola sist, og jeg føler meg egentlig temmelig slapp nå.

Jeg bruker nok også altfor mye tid foran PC'en, men jeg bryr meg egentlig ikke. Er jeg slapp så sitter jeg og daffer der.

Hvis jeg skal motivere meg selv til å rydde leiligheten, så pleier jeg som oftest tenke på hvor fint det blir etterpå. Jeg liker egentlig ikke rot, men jeg er bare så slapp. Da er det fint når jeg først har fått tatt meg sammen og ryddet/vasket. Gir en god følelse :)

Lenke til kommentar
Kan ikke si at jeg føler meg så mye kvikkere etter at jeg sluttet å drikke cola. Det er vel 3-4 uker siden jeg drakk cola sist, og jeg føler meg egentlig temmelig slapp nå.

Husk å drikke like mye vann i stedet. Dersom du kutter ut Cola uten å erstatte det med nope annet (les:vann), er det ikke rart du er slapp. Det er kanskje lettere å helle seg et glass cola enn å ta seg et glass vann (mer fristende --> lettere).

Et annet forslag er å begynne å trene. Jeg får iallefall mye overskudd når jeg trener regelmessig!

EDIT: ellers til vi som er til tider slappe foran PC'en.. Si som Nike: JUST DO IT!

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar

Husk å drikke like mye vann i stedet. Dersom du kutter ut Cola uten å erstatte det med nope annet (les:vann), er det ikke rart du er slapp. Det er kanskje lettere å helle seg et glass cola enn å ta seg et glass vann (mer fristende --> lettere).

Et annet forslag er å begynne å trene. Jeg får iallefall mye overskudd når jeg trener regelmessig!

EDIT: ellers til vi som er til tider slappe foran PC'en.. Si som Nike: JUST DO IT!

jeg drikker ganske mye vann da :) sikkert like mye eller mer enn jeg drakk cola. minuset er at jeg hele tiden må på toalettet :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...