Gå til innhold

Rense CPU. Hvordan?

Arve28

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den bør renses ja. Jeg bruker doktorsprit, men isopropanol er en sikker vinner som du kan få (kanskje) på din lokale bensinstasjon. Også en del folk som bruker rødsprit og negelakkfjerner, men de lærde strides om hvor lurt dette er ;)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Bruk for all del ikke neglelakkfjerner! Den inneholder stoffer som legger seg som en hinne på CPU, skal du bruke aceton må den være 100% ren. Det er mange som tror at aceton etser i stykker prosessoren, men jeg har renset prosessoren minst 10 ganger med ren aceton, og det finnes ikke antydning til korrusjon. 100% ren aceton fordamper på samme måte som isopropanol, jeg pleier å ha litt i ett eggeglass så tar jeg q-tips å renser med..

Lenke til kommentar

En sak jeg lurer litt på; selges isopropanol under navnet isopropanol på bensinstasjoner eller?

Har vært innom et par stasjoner og ingen av de har hatt det... hvor kjøper folk det hen? Altså, hva slags type stasjoner har? Jeg har vært innom Esso og Shell tror jeg..

Lenke til kommentar
En sak jeg lurer litt på; selges isopropanol under navnet isopropanol på bensinstasjoner eller?

Har vært innom et par stasjoner og ingen av de har hatt det... hvor kjøper folk det hen? Altså, hva slags type stasjoner har? Jeg har vært innom Esso og Shell tror jeg..

Mulig jeg tar feil, men isopropanol tror jeg du enklest får tak i på apoteket.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...