Arve28 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hva kan jeg bruke for å rense CPU? Neglelakkfjerner? Denne gangen skal jeg sette på en Zalman heatpipe på gpu. Men det blir vel samme opplegget? Holder det bare å ta burt gammel goop med en tørr klut, eller må jeg rense gpu? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Den bør renses ja. Jeg bruker doktorsprit, men isopropanol er en sikker vinner som du kan få (kanskje) på din lokale bensinstasjon. Også en del folk som bruker rødsprit og negelakkfjerner, men de lærde strides om hvor lurt dette er Endret 1. februar 2005 av C4STOR Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Som C4STOR sier, er isopropanol bra å bruke ettersom det fordamper lett, og da legger det ikke noe "rusk eller rask" igejn på cpu'n. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Bruk for all del ikke neglelakkfjerner! Den inneholder stoffer som legger seg som en hinne på CPU, skal du bruke aceton må den være 100% ren. Det er mange som tror at aceton etser i stykker prosessoren, men jeg har renset prosessoren minst 10 ganger med ren aceton, og det finnes ikke antydning til korrusjon. 100% ren aceton fordamper på samme måte som isopropanol, jeg pleier å ha litt i ett eggeglass så tar jeg q-tips å renser med.. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 En sak jeg lurer litt på; selges isopropanol under navnet isopropanol på bensinstasjoner eller? Har vært innom et par stasjoner og ingen av de har hatt det... hvor kjøper folk det hen? Altså, hva slags type stasjoner har? Jeg har vært innom Esso og Shell tror jeg.. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Lynol..Eller tynner som det kalles har jeg brukt og funker fint.. Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 En sak jeg lurer litt på; selges isopropanol under navnet isopropanol på bensinstasjoner eller? Har vært innom et par stasjoner og ingen av de har hatt det... hvor kjøper folk det hen? Altså, hva slags type stasjoner har? Jeg har vært innom Esso og Shell tror jeg.. Mulig jeg tar feil, men isopropanol tror jeg du enklest får tak i på apoteket..... Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Isopropanol er det samme som kondensfjerner. Er jaggu ikke rart att dem ikke vet det bensinstasjon. Er jo bare ungjenter som selger pølse i brød der. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ok, så det er kondensfjerner jeg bør spørre etter altså... Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Bruker tynner den tar vekk skitt og etterlater seg ikke noe fett fungerer fint* Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Isopropanol er den blå? Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Den du får kjøpt på feks farvehandelen er blå ja koster rundt 100 kr flasken Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Fått tak i noe universal tynner nr1. inneholder xylen. Er dette greit? Hvordan er rødsprit? Endret 2. februar 2005 av Arve28 Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Kondensfjerner (Isopropanol) og Q-Tips fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Isopropanol er den blå? Det står vel Blå isopropanol på den ja... Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 På min kondensfjerner står det: Inneholder 2-Propanol 60-100%. Duger dette? Hva med denne? Sitrusbasert.. må man bruke noe annet igjen ETTER bruk av denne? Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Ingen kjemikere her? Er 2-propanol 60-100% det samme som isopropanol? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Ingen kjemikere her? Er 2-propanol 60-100% det samme som isopropanol? Ja, kondensfjerner er blant det beste du kan bruke. Fungerer utmerket! Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Lekkert! Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå