TaalibUshindi Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Jeg har koblet pcen til tv, men når eg gjør det blir bare bilde grått. Kan det ha noe med at jeg ikke har noe s-video på tven så jeg har kjøpt en scart med s-video inngang. Jeg har bakgrunnsbilde, men det er grått som sagt Endret 1. februar 2005 av TaalibUshindi Lenke til kommentar
gamblaren Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hei! Ja det har nok noe med det å gjøre. kjøp heller vanlig ledning ( gul rca plugg) i begge ender. funker bra for meg ivertfall Lenke til kommentar
TaalibUshindi Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg har bare s-video utgang på mitt skjermkjort (xfx6600gt) Må kjøpe meg nytt tv da Lenke til kommentar
ccalz Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 har du flere en èn scart inngang? prøv de isåfall, på min tv er det 3 og to av de blir svart/hvitt ;( Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Som ccalz sier Jeg bruker s-vid til scart men jeg må ha TV'n (phillips) på en spes "scart" kanal (EXT Y/C) for å få farger. Men du får kjøpt s-vhs til RCA plugger (jeg fikk en med skjermkortet ), de er vel billigere enn en TV enda Lenke til kommentar
TaalibUshindi Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 har to scart begge svart/hvitt og en rca på siden av skjermen hjelper lite:( Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg har samme problemet nå. Bruker svideo til scart omformer som går i tven. Funket fint med mitt 6800gt kort, men på x800xt pe (powercolor) som jge satt inn idag så fikk jeg bare sorthvit Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg har samme problemet nå.Bruker svideo til scart omformer som går i tven. Funket fint med mitt 6800gt kort, men på x800xt pe (powercolor) som jge satt inn idag så fikk jeg bare sorthvit Du forteller hva slags skjermkort du har, men hvorfor forteller ikke du heller hva slags TV du har...? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Skal vel være samma f det vel? Funket fint med nvidia 6800gt kort, da burde det funke fint med Ati kort også?` Jaja, kan event. bruke skjermkortet til å ha i serveren, no biggie, bare jævla irriternde. Lenke til kommentar
TaalibUshindi Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg har ett samsung tv Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 kanskje sett PAL B ut fra pc en og se hva som skjer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 SØK på forumet. Dette løses nesten daglig. Stikkord, chrominance og luminance, splitt. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Skal vel være samma f det vel?Da hadde jeg vel ikke spurt? Hvis det er innstillingen din når noen prøver å hjelpe, så er det vel ikke noe vits i å spørre i det hele tatt..... Funket fint med nvidia 6800gt kort, da burde det funke fint med Ati kort også?På nividia-kort kan man fravike standaren og få komposittsignal på s-videoutgangen. Hvis du har brukt dette og TV-en ikke støtter s-video eller du ikke har stilt den til å motta s-video via scart, vil du få svart/hvitt fra ATI-kortet. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) SØK på forumet. Dette løses nesten daglig. Stikkord, chrominance og luminance, splitt. Det som stort sett står på forumet er : "det er kabelen sin feil, kjøp ny" "det er tven din sin feil, kjøp ny" Når det gjelder min tv (hittetakki) så fikk jeg FARGer med et NVIDIA kort, men når jeg satt i ATI kort så fikk jeg bare sort/hvit. Ja, stod på PÆL-B. |edit| D: var ikke "samma f" til deg, var mer irritasjon over ati sin dårlige støtte for tv ut. |edit2|: Så for å bruke tven min til dette, så må jeg holde meg til nvidia?, roger rabbit Endret 1. februar 2005 av Allfather Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg har ett samsung tvDe fleste Samsung TV-ene støtter ikke s-video. Les her: NVIDIA support. Legg spesielt merke til punkt 3 og still dette til kompositt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) SØK på forumet. Dette løses nesten daglig. Stikkord, chrominance og luminance, splitt. Det som stort sett står på forumet er : "det er kabelen sin feil, kjøp ny" "det er tven din sin feil, kjøp ny" Når det gjelder min tv (hittetakki) så fikk jeg FARGer med et NVIDIA kort, men når jeg satt i ATI kort så fikk jeg bare sort/hvit. Ja, stod på PÆL-B. |edit| D: var ikke "samma f" til deg, var mer irritasjon over ati sin dårlige støtte for tv ut. |edit2|: Så for å bruke tven min til dette, så må jeg holde meg til nvidia?, roger rabbit Nei, det er det ikke. Det som står her er kombiner PIN15 og PIN20 i SCART-kontakten så får du farger. Hvilket de som vet hvordan søk-funksjonen virker fort finner ut av her på forumet. Hvor vanskelig kan det være? Endret 1. februar 2005 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Og det skal bety hva? Men det virker som (i mine øger) at saken med tv er mer: Bruk nvidia hvis du vil ha det til å fungere "out of te box", velg ati hvis du vil bruke tid og penger Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) |edit| D: var ikke "samma f" til deg, var mer irritasjon over ati sin dårlige støtte for tv ut. ATI følger standaren (s-video er s-video basta bom), men det gjør ikke nvidia. Som jeg skrev litt tidligere: På nividia-kort kan man fravike standaren og få komposittsignal på s-videoutgangen. Hvis du har brukt dette og TV-en ikke støtter s-video eller du ikke har stilt den til å motta s-video via scart, vil du få svart/hvitt fra ATI-kortet. Brukte du det gamle kortet med s-video- eller komposittsignal? Støtter TV s-video? Endret 1. februar 2005 av Mr D Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Men det er fortsatt dårlig støtte når det ikke fungerer like bra for alle som nvidia Tven min har bare RCA og scart, ingen svideo utgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå