ATWindsor Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg har en p4, den er full av disker. Jeg tenkte det antakelig er billigere å kjøpe nytt hovedkort, enn ny kontroller. Derfor vil jeg gjerne ha tips Krav: - Mest mulig diskkontrollere Egentlig ett fett om det er ide eller s-ata, men helst mest s-ata om to kort ellers er like. - Relativ billig Ting som kommer godt med: - Gigabit Lan - Usb 2.0 Håper noen har tips, på forhånd takk. AtW Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 En slik blir vel billigere enn å kjøpe et helt nytt hovedkort? Da kan du koble på 4 disker ekstra.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 En slik blir vel billigere enn å kjøpe et helt nytt hovedkort? Da kan du koble på 4 disker ekstra.. Orker ikke mer IDE nå tror jeg. Og får jeg med gigabit-lan. ¤ s-ata tilkoblinger og mer enn 4 IDE-tilkoblinger så tror jeg det blir billigere alt i alt. Kan forreste klarifisere at jeg har socket 478 (nortwood) i tilfelle noen lurte. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304631&cks=PRL Det her hadde jo vært ett fett hovedkort, bare at det ikke har AGP Noen som vet om noe i samme bane? AtW Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 hva med Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz, SATA I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid ? ca 1175kr Tror dette er det billigste hovedkortet med 4 s-ata og gbitlan. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 hva med Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz, SATA I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid ? ca 1175kr Tror dette er det billigste hovedkortet med 4 s-ata og gbitlan. Forsåvidt er det greit med 2 s-ata også, sålenge det er mer enn 2 ide. Skal sjekke ut Abiten, takk for tipset. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Driver fortsatt å sikler på Asus P4GD1, iogmed at den skal brukes til harddisker er det viktig at ingen busser blir alt for overlastet, noen som vet noe mer teknisk om PCIe på dette kortet og GBit lan? Er det sånn at LANet går over PCI-bussen, eller har det den egen dedikert båndbredde? For PCIe-slots har egen dedikert båndbredde ikke sant? AtW Endret 3. februar 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Jeg innser at jeg nesten bare snakker til meg selv i tråden, men er det ingen som vet noe om hvordan det fungerer med båndbredde til PCIe-kort og gigabit Lan? AtW Endret 3. februar 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå