Gå til innhold

Hvilket p4 hovedkort for mange harddisker?

ATWindsor

Anbefalte innlegg

Jeg har en p4, den er full av disker. Jeg tenkte det antakelig er billigere å kjøpe nytt hovedkort, enn ny kontroller. Derfor vil jeg gjerne ha tips

Krav:

- Mest mulig diskkontrollere Egentlig ett fett om det er ide eller s-ata, men helst mest s-ata om to kort ellers er like.

- Relativ billig

Ting som kommer godt med:

- Gigabit Lan

- Usb 2.0

Håper noen har tips, på forhånd takk.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En slik blir vel billigere enn å kjøpe et helt nytt hovedkort? Da kan du koble på 4 disker ekstra..

Orker ikke mer IDE nå tror jeg. Og får jeg med gigabit-lan. ¤ s-ata tilkoblinger og mer enn 4 IDE-tilkoblinger så tror jeg det blir billigere alt i alt.

Kan forreste klarifisere at jeg har socket 478 (nortwood) i tilfelle noen lurte.

Lenke til kommentar
hva med Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz, SATA I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid ? ca 1175kr

Tror dette er det billigste hovedkortet med 4 s-ata og gbitlan.

Forsåvidt er det greit med 2 s-ata også, sålenge det er mer enn 2 ide. Skal sjekke ut Abiten, takk for tipset.

AtW

Lenke til kommentar

Driver fortsatt å sikler på Asus P4GD1, iogmed at den skal brukes til harddisker er det viktig at ingen busser blir alt for overlastet, noen som vet noe mer teknisk om PCIe på dette kortet og GBit lan? Er det sånn at LANet går over PCI-bussen, eller har det den egen dedikert båndbredde? For PCIe-slots har egen dedikert båndbredde ikke sant?

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...