Gå til innhold

Får ikke installert Windows! Prøvd alt!

ADT

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg prøver å installere Windows XP Pro på en maskin bestående av:

-Abit NF7

-AMD M-XP 2400+

-ATi Radeon X800Pro VIVO

-1024MB "noname" PC3200 RAM 2,5-3-3-8

-160GB Seagate Barracuda / 40GB Wester Digital / 10GB "noname" disk

-Ørten forskjellige optiske drev (CD-ROM/DVD/CD-ROM brenner/DVD brenner)

-Seks forskjellige Windows XP Pro CD'er

-Mange forskjellige kabler mellom optisk drev/harddisker/hovedkort

Jeg ville kalle meg selv særdeles PC-kyndig, men denne tar rett og slett kaka, alt er prøvd! Men feilen som oppstår er at når Windows XP Pro installeres, vil rett og slett en hel haug med viktige systemfiler ikke kopieres fra CD'en til harddisken, og den sier altså at den ikke kan overføre filen fra CD'en, eller det kan være at filen ikke ligger på CD'en. Dette vet jeg derimot bare er tull, fordi jeg tidligere har installert Windows XP Pro på maskiner med disse CD'ene. Jeg har også prøvd å bytte CD'er når den sier at "filen finnes ikke, prøv med en annen CD", men dette hjelper heller ikke! Altså har jeg konkludert at det er noe galt med selve kopiprosessen. Men bytte av kabler, optiske drev, og harddisker, hjelper ingen ting. Det er ingen bestemte filer som feiler å kopieres hele tiden, men stadig vekk nye.

Jeg setter veldig stor pris på ethvert forslag dere kommer med :thumbup:

Vennlig hilsen en ekstremt frustrert Windows bruker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. ikke beskymre deg. tilogmed særdeles data kyndige mennesker gjør feil. nok om det. har du f. eks prøvd å bytte Rambrikke? bytta skjermkort eller ta ut en av harddiskene dine.

har du prøvd en annen Windows versjon cd. f. eks Windows 2000?

høres litt ut som at det er noe hardware feil. siden at du har prøvd mye rart nå.

Lykke til.

Vennelig Hilsen Lioall.

Lenke til kommentar

Fant akkurat ut at det var RAM'en som ødela morroa, var forresten ikke "noname" RAM, men jaggu så nærme man kommer... TwinMos :angry: Får returnere dem til netshop, og få penga tilbake, eller ny RAM...

edit: stamma litt gitt :p

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...