Gå til innhold

Bilde fra pc til tv

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde i kveld å koble pc-en til tv-en i stua via s-video utgangen på skjermkortet, et Connect 3D X800XT PE. S-video kabelen går over i en vanlig rca-kabel som er koblet til tv-en.

Problemet mitt er at bildet som vises på tv-en kun er bakgrunnsbildet på desktopen i windows. Jeg ser ingen ikoner eller vinduene jeg har åpne.

I Catalyst Control Center (versjon 4.10) kan jeg gå inn på Video->Theater Mode og velge hvordan video skal vises på det sekundære displayet, men alle valgene her er "grået ut".

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et problem jeg også, og tenkte jeg kanskje kunne slenge det inn her, ettersom det delvis har med samme tingen å gjøre. Skal spille av fra PC og over på TV. Har dette skjermkortet:

POV GeFORCE 6600GT 128MB PCIe Retail PCI-EXPRESS 128MB DDR/ TV-out/DVI

Men tv-kabelen min vil ikke passe på tv-out. (kjøpt for et par hundre kroner på datakjeden for noen måneder siden) Finnes det ulike typer kabler? Denne har tidligere vært brukt og fungert fint på dette skjermkortet:

POV GeFORCE FX 5700 ULTRA 128MB retail 128MB DDR 3/ 256-bit TV-out/DVI

Skjønner ikke helt hvorfor den ikke vil passe på tv-utgangen på skjermkortet...

Hmmm...?

Lenke til kommentar

Leste litt på forumet angående dette, og fant ut av det. Lå en overgang i esken, så da er alt greit. Men lurer litt på en annen ting....

Når jeg nå skal se noe på TV'n blir det jo slik at dataskjermen blir svart, mens det vises på TV'n. Og for å i hele tatt få vist noe på tv'n må jeg gå inn på egenskaper -> Innstilninger -> Avansert osv...

Dette funker vel forsåvidt greit, men er jo ganske så tungvint. På min forrige maskin kom det etterhvert (sikkert med en eller annen oppdateringen) en mulighet for å bare høgreklikke på feks et videoklipp, for så å trykke på et-eller-annet (husker ikke hva det sto) for så direkte å kunne se dette på tv'n. Husker ikke helt sikkert, men er rimelig sikker på at det også da var visning på skjermen. Noen som vet hvordan man får til dette, evt andre måter som er mer lettvint for raskt og enkelt kunne se noe på tv'n uten å gå inn på innstilningene? Hadde vært kjempegreier om noen kunne hjelpe, for regner med at det er folk der ute med mer kunnskap enn meg ;)

På forhånd Takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Vedr. byttng av skjerm mot tv kan du sette opp hurtigtaster...

Jeg kjører ASUS x800xt pe. Går inn på ATI Catalyst Control Center 5.1.

Du går inn der du kan sette opp taster og lar deg ned ang. det å bytte skjerm...

anske enkelt å sette opp. Du kan også få den til å vise bilde på tv og pc hele tiden vis du vil det. Det er bare å gjøre det i ATI sitt controll panel. Plasser bege skjermene i samme rute så har du det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...