Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Audiogalaxy er død!!! :o(


Anbefalte innlegg

Japp, AudioGalaxy hadde putta inn noe spyware i senere versjoner av Sateliten sin. Men akuratt som KaZaa Lite kunne en laste ned en egen versjon her. Til og med hadde denne saken ett par ekstra funksjoner...

 

eDonkey er et OK alternativ. Men disse som setter opp servere går relativt fort lei pga. programmvaren for dette er såpass dårlig at en trenger en skikkelig kraftig maskin for å kunne holde i gang greiene. Og det er også veldig mange brukere i forhold til servere (og alle brukerene kobler seg også opp til flere servere), noe som gjør at det blir stor trafikk. Men det var bra før om en skulle laste ned svære ting...

 

KaZaa har jeg aldrig likt. Ikke iMesh heller. Mulig de har kvittet seg med disse knotete program duppedittene sine nå, osv. AudioGalaxy slet en stund med dårlig utvalg, og derfor ville ikke folk hoppe over til disse folka for deling av musikk. Men så kom alle sammen pluttselig, og en fikk tak i alt mulig rart. Litt trege servere i en periode, men så ble alt kjæmpe bra igjen. Ingenting som kan samenlignes med AG.

 

Mine meninger. :eek:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Hvorfor stenge Audiogalaxy? Audiogalaxy får jo musikk ut til folket, noe som kapitalistsvina (platebutikkene) ikke klarer. Etter at jeg begynnte med AG, så har jeg kjøpt flere plater enn tidligere, jeg har oppdaget masse ny musikk, og fått lastet ned masse bootlegs.


Så jeg tror platebransjen skyter seg selv i foten ved å stenge Audiogalaxy



Dette er jeg veldig enig i. De fleste tror jeg vil kjøpe de platene de virkelig er interessert i likevel.

Her er det mest av en mafi-krig som utspiller seg tror jeg. Det er ikke oppriktig hensyn til musikere/artister generelt som er bakrunnen for dette, det er sikkert som følge av

magnatene som er redde for at folk for lett skal høre at det fins musikk som ofte er av bedre kvalitet enn mye av den musikken som er preget av spekulativ kommersielle ingredienser _________________

 

madura

 

[ Denne Melding var redigert av: madura på 2002-06-23 01:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-23 01:01, madura skrev:

Quote:


Hvorfor stenge Audiogalaxy? Audiogalaxy får jo musikk ut til folket, noe som kapitalistsvina (platebutikkene) ikke klarer. Etter at jeg begynnte med AG, så har jeg kjøpt flere plater enn tidligere, jeg har oppdaget masse ny musikk, og fått lastet ned masse bootlegs.


Så jeg tror platebransjen skyter seg selv i foten ved å stenge Audiogalaxy



Dette er jeg veldig enig i. De fleste tror jeg vil kjøpe de platene de virkelig er interessert i likevel.

Her er det mest av en mafi-krig som utspiller seg tror jeg. Det er ikke oppriktig hensyn til musikere/artister generelt som er bakrunnen for dette, det er sikkert som følge av

magnatene som er redde for at folk for lett skal høre at det fins musikk som ofte er av bedre kvalitet enn mye av det som er preget av spekulativ kommersielle ingredienser med økonomisk sterk promotert ryggdekning

 

 

Amen!

 

Internettradio vil de ha vekk også :mad:

Lenke til kommentar

lavizh

Kan eg få spørre deg om noe,om du lager en cd hvor mye får du,ta noen av de store artistene som håver inn milioner av dollar,de har eg ikke noe vont om de taper noen dollar på grunn p2p netverket,de burde satt ned prisene,eg kjøpte en cd i går og betalte 195kr for den,er jo helt vilt spørr du meg,artisten som eg kjøpte er Sarah Brightman-the best of.

Kjetil

 

[ endret av Kjetil Lura den 2002-06-23 12:59 ]

Lenke til kommentar

Som sagt, mange CDer i min samling har blitt kjøpt etter å ha oppdaget de respektive artister gjennom AG. Nå sant skal sies så er det relativt få artister det er snakk om, men dog...

Hadde vi hatt musikkbuitkker som HMV i Stavanger skulle jeg ikke klaget, men når den butikken med størst utvalg er Platekompaniet sier det seg selv at tilværelsen er nokså trist.

 

Har ingenting i mot å betale for noe jeg virkelig liker. Alt det andre laster/lastet jeg ned gratis (les: trance og generell festmusikk).

Lenke til kommentar

For å si det sånn: Er det naturlig at artister av typen Britney Spears og Michael jackson oversvømmer i økonomisk suksess?

Det er spesifikt oppbyggede krefter som står bak og legger regien for at visse utøvere skal få herredømmet.

Artister blir ofte ødelagt og sterilisert. Se på feks ZZ top etter at de fikk fullt gjennomslag. Omtrent bare steril rekopiering igjen av dem de siste 20 årene,fordi selskapet er mer interessert i økonomisk utkomme enn kunstnerisk verdi.

Nevner ZZ top, fordi det er tross alt er et litt rart tilfelle..

Har fulgt gruppa siden de opererte som "moving sidewalks" og "american blues"(1969/70).

Etter det totale gjennombruddet rundt ca 1980, er det merkelig at så kreative musikere virker å være omgjort til noe som ligner roboter

(kankje ikke så rart at de etter den tid har gjemt seg bak solbrillene?)

Lenke til kommentar

Den 2002-06-18 20:29, hasund skrev:

Quote:


Den 2002-06-18 20:00, HoVeSkOt skrev:

Quote:


Den 2002-06-18 19:42, hasund skrev:

alt mulig annet som den som er interessert sikkert kan skaffe seg på andre måter uansett.


For meg har det vært greit sånn det har vært til nå- AG dedikert til musikk og WinMX osv. til "resten".

 

AG var da vel aldri så utrolig svært for å laste ned musikk? Skal man ha noe utenom det man finner i vanlige platebutikker så finner man jo ingenting.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-24 20:19, selters skrev:

AG var da vel aldri så utrolig svært for å laste ned musikk? Skal man ha noe utenom det man finner i vanlige platebutikker så finner man jo ingenting.


 

Hva er det du sier?

AG var jo Mekka for oss som var på leting etter spesielle artister eller sjeldne opptak/låter.

 

Fant mye gull med AG, skal jeg si deg!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-24 20:28, bidz skrev:

forøvrig -
ser ut som AG, fungerer som AG, samme client basert system og web-basert søking. kjappe søk, etc - selvsagt ikke så veletablert som AG var enda - sjekk det ut.



 

Dette ser litt lovende ut, hvis jeg bare får koblet på. Tjenesten er "busy" for øyeblikket, men jeg regner vel med at dette kun er kortvarige problemer.

 

Og angående etableringen: Er vel bare et spørsmål om tid før dette eller et annet system blir like etablert og bra som AG.

 

Uansett må jeg bare få si takk for tipset :smile:

Jeg nekter å tro at KaZaa og Direct Connect er de beste alternativene. DC er bare rot og KaZaa finner nesten ingenting av interesse.

 

Edit: Kolon istedenfor punktum

_________________

Christian Gehring Olsen

 

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-06-25 01:37 ]

Lenke til kommentar

vel, som de refererer til på forsiden på mediaseek.pl, så har de hatt en utrolig stor vekst/pågang siden AG ble "lagt ned", så de sliter litt med servere, osv, men alt skal oppgraderes og fikses snart. Ser foreløpig ut som et greit alternativ til AG iallefall, bare det vokser, og det kjapt! :smile:

Lenke til kommentar

Hva hvis jeg er nødt til å bestille CDen over nettet?

Hadde jo vært kjekt å fått hørt den først!

 

> Ved å stjele den?

 

Platebutikkene har jo som kjent ganske magert utvalg, og noen av mine favorittartister finnes ikke i butikkene!

Og hva med alle konsertopptakene, remixene og bootlegene jeg ikke får tak i?

 

> Du kan såklart bestille. Mange gir såklart en mulighet til å høre på CD'n før du kjøper den. Mange av låtene hører du mange ganger på Radio, MTV osv osv. Jeg har en stor tro på at du er en vanlig digital tyv som liker å stjele andres rett til deres produkt.

 

Platebransjen gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å stenge AG og liknende tjenester. De må jo skjønne at det går mot et nettbasert platemarked!?

 

> Om de tjener, taper eller om det er likegyldig er ganske irrelevant.

Jeg kan dra en metafor; hvis jeg har løst til å kaste brikksten på den nye bilen min, har du en rett til å stoppe meg? Har du rett til å ta bilen og kjøre fra meg, fordi det er lønnsomt at du forsvarer bilen?

Nei, nei, nei og ATTER nei. Det er mitt produkt, og jeg ber deg bare ligge unna!

Hvis Sony, warner etc kommer til å tjene penger på å ha Mp3'ne på A.g og morpheus, så kan de gi tillatelser til dette.

 

Det er ganske typisk hos dagens ungdom.

En redelig moral er totalt fraværende. Hvis de har sjangsen til å stjele, så tviler de ikke et sekund.

Det er bare mye lettere når det gjelder IT og digital kopiering.

 

Mvh

lars

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-18 19:22, GeeZuZz skrev:

Hurra...


Audiogalaxy sugde uansett.


Nå går forhåpentligvis alle over til WinMX, slik at den blir enda bedre enn før...


 

LOL!=) AG var tusen ganger bedre enn WinMX. AG hadde bedre interface, var raskere og man fannt mye mere med AG enn med WinMX. Dessuten fjerner WinMX alle filene fra download-lista som ikke er påbegynt hvis du restarter...irriterende...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke går over til programmet Direct Connect++. Dette programmet overgår alt av fildelingsprogrammer der ute. Massevis av musikk deles på passe store servere slik at det ikke vil lønne seg for RIAA å saksøke menneskenene bak programmet. Man kan logge seg på så mange servere man ønsker, og alle deler filer. Man finner terrabytes på terrabytes med media og spill etc. og en hel masse musikk. Det er mye bedre enn Kazaa etc, da disse har et middelmådig musikkutvalg. Dette programmet bør dere absolutt sjekke ut.

 

DC++ forever!

Lenke til kommentar

Alle snakkor hvor gale nedlasting av mp3 er for plateselskaper og artister, men så hvidt jeg vet har det ikke vært noen nedgang i salget i CD butikker etter at nedlasting av mp3 ble vanlig.

 

jeg har ca 7000 mp3 på PC'en min. Har plateselskaper eller artister tapt penger på meg? NEI! Tror dere jeg hadde kjøpt alle sangene jeg har?

 

Hvis ikke jeg hadde hatt PC, hadde sannsynligvis ikke jeg vært noe interressert i musikk.

Dessuten så har jeg lastet ned en del sanger fra en gruppe, og siden jeg digger de sangene, fant jeg ut at jeg skulle kjøpe en CD av de. (men den CD'en hadde selvsagt ikke CD butikken.). Jeg hadde ikke visst om den gruppen hadde det ikke vært for internett og at jeg lastet ned musikken.

Lenke til kommentar

Quote:


colombo230 skrev (2002-06-29 20:33):

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke går over til programmet Direct Connect++. Dette programmet overgår alt av fildelingsprogrammer der ute. Massevis av musikk deles på passe store servere slik at det ikke vil lønne seg for RIAA å saksøke menneskenene bak programmet. Man kan logge seg på så mange servere man ønsker, og alle deler filer. Man finner terrabytes på terrabytes med media og spill etc. og en hel masse musikk. Det er mye bedre enn Kazaa etc, da disse har et middelmådig musikkutvalg. Dette programmet bør dere absolutt sjekke ut.


DC++ forever!


 

Direct Connect blir ikke det samme. der finner du bare filer. mens AG hadde diskusjonsforum (som faktisk var bra), masse innformasjon om grupper, og veldig få låter fantest i to versjoner. Jeg håper virkelig at AG ikke er død for alltid. Kanskje vi skal skrive brev til RIAA og be de om å trekke søksmålet, da AG fører til oppgang i platesalget.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig med både GeeZuZz og Olsens innlegg, bortsett fra uttalelsen om at AG "suger"! Platebransjen har faktisk tjent penger på at jeg har lastet ned musikk og mange artister ville vært uoppdaget for meg hadde det ikke vært for bl.a AudioGalaxy. Direct Connect er forsåvidt greit nok, men det er litt uoversiktlig og tungvindt, synes iallfall jeg.

 

Og til Larsie:

som den moral -og skruppeløse "ungdommen" jeg er, blåser jeg rett og slett i om Sony og andre foretak taper penger på piratkopiering. Bare jeg får musikken min, så er jeg fornøyd. Faktisk talt så tenker jeg ikke ett sekund på at jeg gjør noe ulovlig mens jeg fråtser i gratis musikk (ja, jeg er klar over at det er ulovlig :wink: )

Så lenge tilbudet ligger der ute på nettet, ja, da benytter jeg meg av det, slik som storparten av dere andre! Mindretallet får bare være så skinnhellige og hyklerske de bare vil! Ikke dermed sagt at jeg går rundt i byen og nasker CDer fra Platekompaniet, hvis noen hadde mistanke om det. Eneste forbrytelse jeg har gjort, og forsåvidt gjør hver dag, er å bryte fartsgrensen på vei til jobb.

 

Quote:


Mange av låtene hører du mange ganger på Radio, MTV osv osv. Jeg har en stor tro på at du er en vanlig digital tyv som liker å stjele andres rett til deres produkt.


 

Nei, nei og atter nei! Hva mener du med at jeg liker å stjele? Jeg ser ikke på det som stjeling, selv om det strengt tatt kanskje er nettopp det.

Hører jeg en låt på f.eks radioen, og hvis jeg attpåtil liker det jeg hører, da går jeg sporenstreks ned til en butikk og hører gjennom plata før jeg eventuelt kjøper den. Er ikke slik at jeg på død og liv er nødt til å laste den ned via Internett. Mye av det jeg liker blir aldri spilt på noen radiokanal, og ihvertfall ikke MTV, så for å få en smakebit må jeg laste det ned. Gidder slett ikke gå helt ned til byen for å bestille uten å ha hørt det først! Det du nevnte om å få prøvelytte har jeg aldri opplevd. Må ha vært en eksepsjonell butikk du handlet i!

Jeg synes selv jeg har en fin platesamling, og av favorittartistene mine har jeg nesten alt av hva de har gitt ut (til tross for at jeg meget enkelt kunne fått det gratis). Er liksom ikke det samme når det bare ligger sjelløst og kaldt inne på harddisken min. Ikke kan jeg briefe med det på fester heller.

 

Synes det er litt trasig å måtte "forsvare" mine nedlastingsvaner, spesielt når argumentene jeg bruker er såpass tynne og usaklige, men,men...

 

Forresten litt rart at denne tråden ikke er blitt stengt. Ikke en oppfordring, bare en kommentar :wink:

 

_________________

Christian Gehring Olsen

 

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-07-01 02:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...