Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Audiogalaxy er død!!! :o(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-18 22:18, GrevRev skrev:

Jeg blir kanskje litt upopulær for dette, men jeg mener at det er helt rett å stenge disse tjenestene.


 

Rett eller ei..

Bånn er det uansett, og har du kanskje aldri benyttet deg av p2p?

Er klar over at det går ut over ferske artister, men hvorfor stenge det tvert?

Hadde som sagt gladelig betalt for å kunne lastet ned musikk, vel og merke kun hvis utvalget var av AGs kaliber.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-18 22:18, GrevRev skrev:

Jeg blir kanskje litt upopulær for dette, men jeg mener at det er helt rett å stenge disse tjenestene. De hindrer mange grupper å tjene noe særlig penger, spesielt grupper som ikke har sterkt fotfeste enda. Vil folk ha musikk, kan de kjøpe det!



 

Det er der du tar feil.

 

Slike tjenester gjør at musikere kan spre musikken sin mye raskere enn tidligere. Mulig at kommers topp-20 musikk taper penger, men det er da bare bra. :wink:

 

Dyktige musikere får et godt fotfeste før de gir ut plater, folk (meg selv inkludert) kjøper musikk jeg synes er bra, jeg liker veldig lite radio musikk og den musikken som blir spilt på TV, så da er AG stedet hvor jeg hører ny musikk før jeg kjøper.

 

Platebransjen er DUM!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-18 22:46, Kjetil Lura skrev:

zuperMensch

Ferske artister finner du på mp3.com,du finner ikke mange ukjente artister p2p,der finner du de mest kjente artistene,det er derfor det er så populert blant ungdomen.

Kjetil


Ey, på AG finner (fant :sad: ) du ferske artister.

 

Jeg fant bl.a Kvist, ei black metal gruppe fra fosnavågen eller noe slikt.

 

Jeg fant også FortyTwo, ei metal gruppe fra Ålesund.

 

Så kom ikke å si at man ikke finner ferske artister på AG.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-18 22:46, Kjetil Lura skrev:

zuperMensch

Ferske artister finner du på mp3.com,du finner ikke mange ukjente artister p2p,der finner du de mest kjente artistene,det er derfor det er så populert blant ungdomen.

Kjetil


 

I AG fant jeg alt jeg ville, slettes ikke bare de mest kjente artistene. Det kan jeg love deg :wink:

Og det var/er vel ikke bare hos ungdommen (er jeg forresten ungdom? Er 23 år) p2p var/er populært?

 

Jeg har snust litt på mp3.com, men fant det ikke særlig tiltalende. Bare rotete og knotete!

Kanskje jeg ikke snuste grundig nok?

 

Er enig i at på kaZaa og all den skiten der så finner du nesten bare de mest populære og kjente artistene, men det er jo til dels fordi disse programmene er nedlastingskanaler for både video såvel som programmer, audio og dokumenter. AG var rendyrket musikk, og det er en av grunnene til at det var så populært.

En kan ikke få i både pose og sekk, så kaZaa er et mye, mye dårligere alternativ.

 

 

Edit: I opphisselsen skrev jeg en del feil.

 

_________________

:roll: tsk, tsk...

 

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-06-18 22:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-18 22:18, GrevRev skrev:

Jeg blir kanskje litt upopulær for dette, men jeg mener at det er helt rett å stenge disse tjenestene. De hindrer mange grupper å tjene noe særlig penger, spesielt grupper som ikke har sterkt fotfeste enda. Vil folk ha musikk, kan de kjøpe det!


 

Tror du tar feil i påstanden om at det spesielt gjelder grupper uten fotfeste.

 

De artistene p2p først og fremst går ut over, er one-hit-wonders, altså artister som gjerne ikke har noe mer å by på enn den sangen du har hørt på radio i det siste. Men som likevel havner i cd-samlingen din fordi du ikke gidder å stå i butikken og høre gjennom hele. Hvorfor kjøpe et helt album med Peaches til poden når han kan lste ned den der (fryktelig irriterende) Rosa Helikopter? Det er en kjent sak at mange av hit-artistene stort sett har fyllmasse på skivene sine likevel. Sånn straffes de artistene som ikke har mye å fare med, blant dem masse store kommerielle aktører. Bra!

 

Når det gjelder de små uetablerte artistene derimot, kan pp2p fungere ganske ulikt- ja, dersom det viser seg at de har kvalitetene da. For disse er all PR god PR, og spredningen av musikken over nett kan bidra til å gi de fotfeste via "word of mouth" (og "ear" eller noe slikt). F.eks via gruppene i Audiogalaxy kunne man følge med i de sjangre man selv likte best, og få tilsendt nye artister i den sjangeren, samt for eksempel sende ut sanger fra Madrugada til utenlandske brukere som ellers aldri hadde hørt om de.

 

Det er ikke for ingenting at det er RIAA er mest opptatt av å beskytte de store artistene, og at så og si samtlige artister i undergrunnen er positive til fildeling.

Lenke til kommentar

hm... det er trist at audiogalaxy er død, poenget er at man fikk tak i god musikk som man ellers hadde slitt med å finne andre steder (slik som nå). Gamle 80 talls låter, funk o.l. (ikke trance rave goa super hardcore happy house musikk) er umulig å få tak i over slike elendige tjenester som kazaa og slikt. Det er dialups som bruker kazaa og da blir det som irc, ingen vil dele og alle vil ha. Audiogalaxy hadde alt av musikk og det var en helt sinnsyk god tjeneste, man fikk det man ville ha og ikke no mer enn det. Kanskje noen sanger var copyrighted, men det er bare bra. De som ikke vil at sangene sine skal være på audiogalaxy sier nei, de som ikke sier noe bare lar sangene sine være der. Det systemet fungerte jo ypperlig, så må nok lese til litt bedre om hvorfor akkuratt de ble saksøkt. Men trist er det, veldig, trist.. :

 

Får håpe noe liknende kommer ut igjen, for jeg savner å få tak i alle de ukjente låtene jeg har lett lenge etter, og audiogalaxy (slik jeg tror) ble ikke bare kjent på grunn av sin massive bibliotek liknende samling av populære sanger, men heller de mer ukjente som folk ikke fikk tak i andre steder enn på audiogalaxy. Hvor skal vi få tak i sangene nå...?

Lenke til kommentar

Ey, på AG finner (fant :sad: ) du ferske artister.

 

Jeg fant bl.a Kvist, ei black metal gruppe fra fosnavågen eller noe slikt.

 

Jeg fant også FortyTwo, ei metal gruppe fra Ålesund.

 

Så kom ikke å si at man ikke finner ferske artister på AG.

 

hey kvist er da ikke så nytt, de har jo drevet på en stund...

Lenke til kommentar

Kom tilfeldigvis over et annet p2p nett som kanskje kan bli arvtaker til AG vet ikke om jeg burde skrive linken her men jeg gjør det likevel.

http://www.blubster.com. Har ikke testet det enda men det skulle være ett sharecomunity uten sentralserver så den sto ikke i fare for å bli stengt av "de høyere herrer". Vi får se om moderatorene godtar dette innlegget.

Lenke til kommentar

Edonkey 2000 er jo ett fint program for film og program. Det TVINGER alle til å share ut en viss båndbredde: upload må minimum være 1/4 av download'en din.

Pluss at siden den laster ned i "parts" deles de filene du holder på å laste ned ut til alle.

OG at du kan gå på sider som Sharereactor som publiserer "Edonkey-links" som gjør at du kan få tak i bekreftede filer - Ingen fakes! Noe som jeg var plaget av i KaZaa.

 

De eneste minusene er at du må connecte til diverse servere for å søke på brukere, det kan føre til elendig nedlastning dersom du ikke får connecta til noen store servere :sad: Men slikt finnes det verktøy til.

Desverre har du heller ikke makt til å kunne sette feks. Maks upload per bruker, maks brukere i upload samtidig. Det betyr at overføring mellom enkelte brukere kan bli grusomt treg iblant(5-8 brukere deler en Upload på 12KB), men heldigvis støtter den nedlastning fra flere brukere per fil samtidig slik at det veies opp.

Lenke til kommentar

Det er synd AudioGalaxy har tatt kvelden :sad:

 

Jeg er enig i alle dere som mister muligheten til å sjekke ut mindre band. Hvor ellers kunne man finne up-and-coming metal band fra Hungarn eller finne demoene til de mer etablerte?

 

Og ikke minst, vi mister også den innebygde chatte-muligheten! Jeg har kjøpt minst 10 CDer siden nyttår på tips fra likesinnede på AG. (Selvsagt etter å ha lastet ned en låt eller to og sjekket det ut selv...)

 

mp3.com er IKKE like bra. Færre band og føkkings masing på e-mailen min :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...