Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Audiogalaxy er død!!! :o(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er bare utrolig trist, visste det ikke skulle vare, men trodde rettsaken ville drøye en god stund...

Nå får man finne noe annet. Audiogalaxy har vært så suveren på musikk at jeg ikke har vurdert de andre skikkelig. Men jeg har prøvd både WinMX og Kazaa og utvalget og oppkoblingstiden er utrolig dårlig sammenlignet med AG. Nå må horder av mennesker finne seg en ny fildelingstjeneste. Hvilken vil eller bør de velge?

Lenke til kommentar

"Framtidens" p2p-programmer vil være umulig å stenge/forby. Feilen som felte napster & co var at de hadde en sentral server som alle brukere måtte logge på. Dermed var det bare for "de store stygge" myndighetene å stenge denne serveren.

 

Kazaa (fasttrack) krever vel også pålogging. Gnutella er derimot et distribuert nettverk, og kan bare stenges ved å stenge alle pc'er som kjører de ulike klientene. Det er heller ingen som eier protokollen/nettverket som kan saksøkes.

 

En annen mulighet er programmer som "direct connect", hvor det er massevis av "servere"/hubber som man kan logge på. Er bare å passe på at det er mange nok/små nok hubber til at det ikke lønner seg å saksøke og

stenge hver enkelt.

 

Min erfaring er at "direct connect" fungerer best (til mitt bruk) for øyeblikket. Der unngår man nemlig problemet med "freeloadere" som Gnutella sliter med. Men på sikt tror/håper jeg at Gnutella vil bli det beste valget.

 

LeD

Lenke til kommentar

Slapp av, Det er masse bra programmer igjen, og det kommer stadig flere. Nå bruker jeg kazaa til musikk og dc++ til filmer & lignende.

Dette synes JEG er den beste løsningen.

 

Vi har jo i tilegg WinMX, Morpheus (kommet i ny verson, og viser at musiccity lever. De forbedrer den nye morpheus stadig) og sikkert en hel haug andre mindre progs.

 

Skal mye til for å stenge dc da...

Lenke til kommentar

Quote:


Slapp av, Det er masse bra programmer igjen, og det kommer stadig flere. Nå bruker jeg kazaa til musikk og dc++ til filmer & lignende.

Dette synes JEG er den beste løsningen.


 

Det viktigste er jo at alle finner en løsning de trives med :smile: Problemet med kazaa, dc, og flere, er at de "offisielle" programmene suger, er fulle med reklame og spyware. Er klar over at det finnes alternativer, men at selve protokollene ikke er åpne gjør livet surt for de som lager disse programmene.

 

Quote:


Vi har jo i tilegg WinMX, Morpheus (kommet i ny verson, og viser at musiccity lever. De forbedrer den nye morpheus stadig) og sikkert en hel haug andre mindre progs.


 

Musiccity lever dessverre, men de forbedrer ikke noe som helst. De har tar opensourceprogrammet Gnucleus og fordervet det med reklame og spyware.

 

Quote:


Skal mye til for å stenge dc da...


 

Skal enda mer til for å stenge Gnutella :smile: Men DCs konsept ser ut til å fungere bra. Muligheten for å sette grenser for hvor mye man må dele/hvor stor hastighet man må ha er nok en av nøklene til suksessen.

 

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...