Gå til innhold

Hjelp med kontaktskjema

Anbefalte innlegg

Selve kontaktskjemaet hvor man skriver inn navn, e-mail, emne, hjemmeside og beskjed har jeg nå laget. Men jeg vil gjøre slik at man må fylle ut alle feltene for å kunne sende eposten. Hva må jeg gjøre for at mailen skal bli sendt til meg, og det emnet som personen som har sendt meldingen har valgt, kommer som emne når jeg mottar eposten? Og hvordan skal jeg gjøre så navn og melding kommer øverst av epost?

Ble noen spørsmål dette, og det hadde vert fint om noen her kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre.

Tusen takk for alle svar!

Endret av kidden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

function tilbage($meddelelse) {

echo "$meddelelse";

exit;

}

if (!$ord) tilbage( "Du har ikke fylt inn ett ord");

if (!$forklaring) tilbage( "Du har ikke skrevet en forklaring");

Hei! Jeg bruker denne (har vel rappa den fra en tutorial ett sted.. Du definerer først funksjonen tilbage, som printer ut en beskjed og avslutter eksekveringen. Så har du en del if-setninger som sjekker ut om feltene ord og forklaring er fylt ut, er de ikke det (!-tegnet foran variabelen) så kaller den på funksjonen tilbage.

Lim inn denne kodebiten før selve utsendingen av mail.

Variablene ord og forklaring kan du bytte ut med det du har som name="variabel" i de ulike inputene i formen din..

For å sende ut mail bruker du funskjonen mail();

<?php

mail("[email protected]", "My Subject", "Line 1\nLine 2\nLine 3");

?>

slik som i eksempelet over.. bytt ut email adressen med din egen.. og putt variablene $navn, $email etc inn i stedenfor "My Subject" eller "line1..."

skjønner??

Lenke til kommentar

Jeg bruker noe ala dette:

if (!$ord) $error .= "<p>Du har ikke fylt inn ett ord";
if (!$forklaring) $error .= "<p>Du har ikke skrevet en forklaring";

if (!empty($error)) {
echo "Følgende feil oppstod:<br>";
echo $error;
exit();
}

else {
//send mail
}

Da får man en feil for hver felt som har "feilet".

Ellers kan man først få en for ikke å ha fylt ut "ord" og deretter en for å ikke ha fylt ut "forklaring".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...