am3k Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Merker meg at flere tråder er gjennåpnet i kjøp/salg. Riktignok holdt jeg en hard linje i denne kategorien, men er det noen som kan si meg hvor informative t.d disse emnefeltene er: Skal kjøpe ny pc jeg... Vurdering av ny PC Skal kjøpe pc Synes heller ikke "tiden har kommet...nytt pckjøp..(939)" er noe bra emnefelt. Hva skal du bruke pcen til? Hvilket budsjett har du? Riktignok får du et pluss i margen for at du legger ved socket, men det er ikke god bruk av emnefeltet. Jeg hold også en mer strikt linje vedr. hvor "erfaren" en bruke måtte være for at jeg skulle gi advarsel/endre emnefelt mot å stenge dette (over 30 innlegg kvalifiserte ikke da) Edit: Merker meg også Kevlar sin kommentar (Quotet av Ueland, postet her). Det ble ført en knallhard linjen som Desertglow opplyser om i første innlegg i denne tråden. Siden verken jeg eller styret (som jeg er informert om) har mottat noen klager på mine stenginer (utenom en og annen under dette lille raidet) synes jeg din formulering med : Virker som man bare leter etter påskudd for å stenge tråder på forumet noen ganger er uheldig. Til vanlig både endrer vi emnefelt, sender oppfordringer på PM samt poster innlegg i tråden hvor vi etterlyser endring av dårlig emnefelt. Om du skal bygge din kommentar (og oppfatning av meg som moderator) på hva som ble gjort under gårsdagens raid er dette uheldig. (Send meg gjerne link til tråden hvor bruker bare hadde 2 innlegg hvor jeg stengte.) Endret 2. februar 2005 av am3k Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Er stort sett enig med am3k. Det er ikke vanskelig å lage en topic som "Ny spillmaskin, 10k - sokkel 939". Jeg synes det er en fordel å vite hva en tråd handler om når jeg går inn på den. En topic som "Hjelp, ny pc" sier meg ingenting. Selvfølgelig skal du ha ny pc, du er tross alt i "Hjelp, jeg skal ha ny pc"-delen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hjelp til kjøp/salg av PC kategorien er vel for å hjelpe "vanlige" brukere som trenger råd. Ser at de aller fleste som starter noe der er nyregistrerte brukere eller brukere med svært få innlegg. Vil ikke si da at disse er avanserte brukere her på forumet og kanskje ikke har helt kjennskap til reglene(ja de skulle lest før de postet men hvis de også er første gang brukere i forum. Hva da?) som er gjeldene. Hva skal en bruker skrive hvis han ønsker seg en spille-pc til 10000kr? Hva om han ikke vet om det er Intel eller AMD han ønsker eller om det skal være ati/nvidia kort? Vær gjerne strenge, synes det er bra, men guide brukere som poster feil litt bedre når de er "ferske" på forumet. Ikke bare steng trådene med å skrive "dårlig emnefelt". Er vel en grunn til at de trenger hjelp am3k var litt streng mot de nyeste her inne Og ser også at disse har blitt rettet på. Bra Lenke til kommentar
am3k Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Ved alle tråder jeg stengte henviste jeg til sticky (har inntil videre fjernet min info der) samt at jeg ga beskrivelse på bruk av emnefeltet. Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes. Til dømes ville: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Skal en ha Spill pc til 10K skriver en akkurat det, ikke "jeg skal ha ny pc"/"skal kjøpe pc" el. det er ikke så vanskelig som dere skal ha det til. Og siden det virker som det er behov for det quoter jeg mitt innlegg over: Til vanlig både endrer vi emnefelt, sender oppfordringer på PM samt poster innlegg i tråden hvor vi etterlyser endring av dårlig emnefelt. Endret 2. februar 2005 av am3k Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hjelp til kjøp/salg av PC kategorien er vel for å hjelpe "vanlige" brukere som trenger råd. Ser at de aller fleste som starter noe der er nyregistrerte brukere eller brukere med svært få innlegg. Vil ikke si da at disse er avanserte brukere her på forumet og kanskje ikke har helt kjennskap til reglene(ja de skulle lest før de postet men hvis de også er første gang brukere i forum. Hva da?) som er gjeldene. Hva skal en bruker skrive hvis han ønsker seg en spille-pc til 10000kr? Hva om han ikke vet om det er Intel eller AMD han ønsker eller om det skal være ati/nvidia kort? Vær gjerne strenge, synes det er bra, men guide brukere som poster feil litt bedre når de er "ferske" på forumet. Ikke bare steng trådene med å skrive "dårlig emnefelt". Er vel en grunn til at de trenger hjelp am3k var litt streng mot de nyeste her inne Og ser også at disse har blitt rettet på. Bra enig i det der helt klart. Hvorfor være så utrolig lame å stenge masse tråder akkurat der folk trenger hjelp. Se i Programvare eller Overklokking. Nesten ikke noe er stengt der. Prioriter heller det som virkelig er dårlig og ikke kom med Nettikette nå. @am3k; skal man lære seg alt om data før man registrer seg på forumet? Må ha med hva pcen brukes til i emnefeltet er greit, men socket og/eller hvilken produsent? Det er ikke alle som vet det. Det er jo derfor det finnes dette forumet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jo er enig med deg der am3k, men det er kanskje fordi at jeg også er litt oftere her og har lest litt mer enn de som har få innlegg. Steng tråder som ikke har blitt opprettet av "ferskinger" og guide brukere som er nye evt. hjelpe dem. Regler og skjønn er to måter å opprettholde "loven" på som gjør at de aller fleste blir fornøyde her inne Lenke til kommentar
am3k Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) @am3k; skal man lære seg alt om data før man registrer seg på forumet? Må ha med hva pcen brukes til i emnefeltet er greit, men socket og/eller hvilken produsent? Det er ikke alle som vet det. Det er jo derfor det finnes dette forumet Les for all del hva som ble postet i trådene som jeg stengte før du kommer med en uttalelse. Og se på hvilke jeg stengte. Under ingen omstendigheter har jeg kommet med noe som helst utsagn på at de _skal_ opplyse om socket og/eller produsent. Derimot skrev jeg "Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes." Edit am3k: Grunnet de mange intetsigende emnefeltene som romstrerer her er det greit med en liten spesifisering på dette. Emnefelt som: Ny PC! Trenger ny PC Hjelp til å velge deler Trenger hjelp til ny PC Skal kjøpe pc er ikke et godt emnefelt Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Til dømes ville: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Edit: Du nemner at det er lite stengt i Programvare og Overklokking, vi har en knapp hvor du kan rapportere disse! Endret 2. februar 2005 av am3k Lenke til kommentar
am3k Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jo er enig med deg der am3k, men det er kanskje fordi at jeg også er litt oftere her og har lest litt mer enn de som har få innlegg. Steng tråder som ikke har blitt opprettet av "ferskinger" og guide brukere som er nye evt. hjelpe dem. Regler og skjønn er to måter å opprettholde "loven" på som gjør at de aller fleste blir fornøyde her inne Som jeg har kommenter tidligere senket jeg "snillhets grensen" under raidet, de ble også gitt melding i denne tråd om at det ville bli ført en knallhard linje. Dermed ble ikke de med 30+ innlegg fritatt for stenging av tråd. At jeg gikk såpass hard inn i denne kategorien er at det er utrolig mye dårlige emnefelt ute og går akkurat her. Idag ville nok flere fått oppfordring i tråden eller via PM om endring av emnfelt, dette var ikke tilfellet igår. Brukerne ble etter min oppfatning guidet meget bra med informasjonen som ble postet i tråd samt den de kunne finne i sticky. Tenk nå over at dette var en "unik" situasjon, vi gikk inn for å få orden på forumet. Jeg kom igjennom til noen få om hvordan bruk av emnefeltet burde være, men det er tydelig at det er mange som er uenig med meg i dette (som er grunnen til at jeg har fjernet min oppfordring fra sticky) Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Raidet er avsluttet. Flere vil komme - og man skal ikke se bort i fra at vi kommer til å føre en generelt hardere linje i mellomtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg