Peterman Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Cd-singler solgt over disk i Norge tror jeg. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Cd-singler solgt over disk i Norge tror jeg. Over disk på utvalgte butikker i oslo tror jeg. Edit: Jeg tok vist feil, det er basert på salg i butikker over hele landet. - Norges offisielle hitliste er basert på siste ukes salg hos ca. 100 musikkforhandlere over hele landet. - VG-listene er utarbeidet av GGF for VG og NRK. Endret 1. februar 2005 av likferd Lenke til kommentar
Musty Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) trodde det var spilt på radioen jeg.. edit: tok feil jeg også ja..var redd for det.. Endret 1. februar 2005 av Musty Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 trodde det var spilt på radioen jeg.. Vel, da trodde du feil. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Lista er jo egentlig helt misvisende. Den baserer seg på salg i butikker, og er helt avhengig av hva butikkene selger. Skal man kjøpe f.eks metal her må man bestille på nettet.. Vanlige cd-sjapper har svært begrenset utvalg Lenke til kommentar
Endre Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Vel, nå er det ikke så mange som kjøper metal CD-singler. Så fjortismusikken vil nok trone på toppen uansett. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 trodde det var spilt på radioen jeg.. edit: tok feil jeg også ja..var redd for det.. Det er vel hit40 (om det fortsatt finnes) som baserer seg på det? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Vel, nå er det ikke så mange som kjøper metal CD-singler. Så fjortismusikken vil nok trone på toppen uansett. Hehe, du har nok rett i det.. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 i disk eller hva butikkene kjøper inn? Nokia trodde jo de hadde enorme salgstall, så var det kun antall mobiler shippet til butikkene..og ikke solgt. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Skal man kjøpe f.eks metal her må man bestille på nettet.. Hvis du bor i Oslo: Henrik Ibsens gt. 4!!! Jeg sier ikke mer... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Skal man kjøpe f.eks metal her må man bestille på nettet.. Hvis du bor i Oslo: Henrik Ibsens gt. 4!!! Jeg sier ikke mer... Sound of Noise? Dritbra sjappe. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Skal man kjøpe f.eks metal her må man bestille på nettet.. Hvis du bor i Oslo: Henrik Ibsens gt. 4!!! Jeg sier ikke mer... Hehe, er der hver gang jeg er i oslo.. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det er vel alt av singler solgt over disk i Norge utenom bensinstasjoner heh (lurer på hvorfor). Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det går ikke på hvor mye som er solgt, men hvor mye kjeden/butikken har kjøpt inn. Derfor kommer ting på hitlistene før folk kjøper, og folk kjøper som kjent det som er på listene. Mange hemmelige avtaler mellom plateselskap, distributører osv. er med på å styre dette humbug-systemet. Listepop, neitakk! Lenke til kommentar
sixx Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Lista er jo egentlig helt misvisende. Den baserer seg på salg i butikker, og er helt avhengig av hva butikkene selger. Skal man kjøpe f.eks metal her må man bestille på nettet.. Vanlige cd-sjapper har svært begrenset utvalg I trondheim har vi hvertfall to metall buler som er jæv*i bra. Apocalyptic empire og aftermath. Så det må du huske hvis du skal til trondheim engang Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det går ikke på hvor mye som er solgt, men hvor mye kjeden/butikken har kjøpt inn. Derfor kommer ting på hitlistene før folk kjøper, og folk kjøper som kjent det som er på listene.Mange hemmelige avtaler mellom plateselskap, distributører osv. er med på å styre dette humbug-systemet. Listepop, neitakk! Så dei bestemmer først kva som kjem på toppen for at folk skal kjøpe det? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Ja, for har musikkbransjen noen sinne hatt et godt rykte på seg? Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Sound of Noise? Dritbra sjappe. Det kan du banne på! Jeg stikker innom der hver eneste gang jeg er i nærheten, selv om jeg ikke kjøper noe. De har en internettbutikk også, som leverer over hele landet har jeg hørt... Det er vel alt av singler solgt over disk i Norge utenom bensinstasjoner heh (lurer på hvorfor). På bensinstasjoner selger de bare danseband o.l. Det vil vi da ikke høre på radioen Jeg tviler også sterkt på at det som selges hos Sound Of Noise, Apocalyptic Empire, Aftermath o.l. registreres på VG-lista... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå