Gå til innhold

Hvordan virker vg-lista?

nd4spd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cd-singler solgt over disk i Norge tror jeg.

Over disk på utvalgte butikker i oslo tror jeg.

Edit: Jeg tok vist feil, det er basert på salg i butikker over hele landet.

- Norges offisielle hitliste er basert på siste ukes salg hos ca. 100 musikkforhandlere over hele landet.

- VG-listene er utarbeidet av GGF for VG og NRK.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Det går ikke på hvor mye som er solgt, men hvor mye kjeden/butikken har kjøpt inn. Derfor kommer ting på hitlistene før folk kjøper, og folk kjøper som kjent det som er på listene.

Mange hemmelige avtaler mellom plateselskap, distributører osv. er med på å styre dette humbug-systemet.

Listepop, neitakk!

Lenke til kommentar
Lista er jo egentlig helt misvisende. Den baserer seg på salg i butikker, og er helt avhengig av hva butikkene selger. Skal man kjøpe f.eks metal her må man bestille på nettet.. Vanlige cd-sjapper har svært begrenset utvalg ;)

I trondheim har vi hvertfall to metall buler som er jæv*i bra. Apocalyptic empire og aftermath. Så det må du huske hvis du skal til trondheim engang ;)

Lenke til kommentar
Det går ikke på hvor mye som er solgt, men hvor mye kjeden/butikken har kjøpt inn. Derfor kommer ting på hitlistene før folk kjøper, og folk kjøper som kjent det som er på listene.

Mange hemmelige avtaler mellom plateselskap, distributører osv. er med på å styre dette humbug-systemet.

Listepop, neitakk!

Så dei bestemmer først kva som kjem på toppen for at folk skal kjøpe det? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Sound of Noise? Dritbra sjappe.

Det kan du banne på! Jeg stikker innom der hver eneste gang jeg er i nærheten, selv om jeg ikke kjøper noe. De har en internettbutikk også, som leverer over hele landet har jeg hørt...

Det er vel alt av singler solgt over disk i Norge utenom bensinstasjoner heh (lurer på hvorfor).

På bensinstasjoner selger de bare danseband o.l. Det vil vi da ikke høre på radioen :p

Jeg tviler også sterkt på at det som selges hos Sound Of Noise, Apocalyptic Empire, Aftermath o.l. registreres på VG-lista... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...