Pomfri Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Får altså ikke startet PC'n. De POST kodene som kommer opp er CF og FF. Det eneste som er plugget i nå er strøm. Tatt ut alt for å sjekke om det kunne være no av det som var plugget i. Får bare svart skjerm uansett hva jeg har i når jeg prøver å starte PC'n. POST CODE FF or CF 1. Bios inserted incorrectly - Reinsert the BIOS chip 2. Incorrect BIOS update - Donwload the correct BIOS version update 3. Mainboard problem - Replace mainboard 4. Add-on card insterted incorrectly - Remove ande replace the add-on card CF - Test CMOS R/W functionality FF - Boot attempt Veldig bra med svar Endret 1. februar 2005 av Pomfri Lenke til kommentar
mct1980 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hmmm.. Ingen som veit detta broder... Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Får altså ikke startet PC'n. De POST kodene som kommer opp er CF og FF. Det eneste som er plugget i nå er strøm. Tatt ut alt for å sjekke om det kunne være no av det som var plugget i. Får bare svart skjerm uansett hva jeg har i når jeg prøver å starte PC'n. POST CODE FF or CF 1. Bios inserted incorrectly - Reinsert the BIOS chip 2. Incorrect BIOS update - Donwload the correct BIOS version update 3. Mainboard problem - Replace mainboard 4. Add-on card insterted incorrectly - Remove ande replace the add-on card CF - Test CMOS R/W functionality FF - Boot attempt Veldig bra med svar Ka du ellers har for noen ting,kosn cpu er det?og kabinett?har vært problemer med noen kabinett og 939 kort Endret 4. februar 2005 av Shuttle Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) fikk FF meldingen på mitt EPoX EP-8KDA3J, minnebrikkene var problemet. det er jo ikke samme kort(ikke samme sokkel en gang) men det sto samme forklaringen i manualen, så jeg vil tro at kortene kan være i slekt... Endret 9. februar 2005 av sir_enzo Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Fant du noen gang ut hva som var feilen??? har samme feilmelding å jeg vet ikke hva det kan være da alt ser ut til og funke bra! holder forsåvidt bare på med å installere winxp da men hittil ser alt ut t å funke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå