Gå til innhold

Skrive, hente og slette fra en database.

Anbefalte innlegg

Jeg driver nå og laget et lite program, men har stoppet totalt opp når det gjelder det og skrive og lese til en database.

Skriver i Visual Basic .NET og har etter en liten stund skjønt at det er elendigt lite guider ute på nett for å hjelpe meg videre...

Jeg skal rett og slett skrive, lese og slette noe fra en "database". Helst skulle dette vært en Access eller Excel database, men på en lettest mulig måte.

Det jeg trenger og "lære" er hvordan jeg skriver, leser, sletter og kobler meg opp til denne database. Helst skal dette IKKE være en SQL database siden programmet må være uavhengig noen tilkobling til en server.

Vil også i samme slengen ha noen nybegynner guider for visual basic ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, nå har jeg brukt en god del timer og har lastet ned en god del med guider o.l. men fleste av disse har INGEN form for forklaring i scriptene og så bruker de variabler her og der og mikser ting sammen..

Dette gjør det vannskelig ( i mine øyne ) og lese selve koden og jeg kommer ingen vei...

Vil gjerne ha en howto / guide på hvordan man setter inn, sletter og endrer rader i en access database....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...