Gå til innhold

Dell Inspiron 6000


Hovis

Anbefalte innlegg

 

Hei! Min maskin er nå kommet til produskjon, og det var jammen meg på tide. Håper resten nå ikke tar så lamg tid. Kunne vært greit om man fikk beskjed når det blir store forsinkelser, men men.

 

 

:thumbup:

Min er også kommet til produksjon, men planlagt levering er 22/2 (3 uker etter bestiling). :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått min Dell I 6000 i dag og må si meg meget fornøyd. Likte godt at jeg fikk 1x512MB brikke isteden for 2x256MB.

Eneste jeg ikke helt liker er den hvite stripa rundt.

Alt annet er helt topp.

 

Noen som vet hvordan man kan få opp flere valg i biosen på Dell maskiner?

Den står 16MB delt minnet til skjermkortet og den kan ikke endres i bios.

Endret av RansoM
Lenke til kommentar
Har fått min Dell I 6000 i dag og må si meg meget fornøyd. Likte godt at jeg fikk 1x512MB brikke isteden for 2x256MB.

I tida før Sonoma var det meget fornuftig å velge én RAM-brikke først, for så å utvide senere. Men dette er ikke lenger så lurt, fordi du da går glipp av den doble minnekanalen man nå har mulighet for. Det vil si at en Inspiron 6000 med 2x256 MB vil yte bedre enn din med 1x512 MB. Dessuten har diverse nettbutikker (unntatt Dell selv) begynt å selge DDR2-RAM med hastighet på 533 MHz (også til bærbare). Dermed har du kanskje lyst på 533 MHz-minne den dagen du utvider. Men da må du i såfall kjøpe to nye brikker, siden den du har mottatt "bare" er på 400 MHz. :cry:

Eneste jeg ikke helt liker er den hvite stripa rundt.

Alt annet er helt topp.

Det høres bra ut. :thumbup:

Men vil du anbefale å betale litt ekstra for å få den i for eksempel svart? (Jeg ser at det går an å betale 300-400 kr ekstra for diverse farger, og det ser ut som om fargene da også dekker den hvite stripa, i alle fall på utsiden av lokket. Jeg er imidlertid usikker på om de dekker den på innsiden.)

 

Hvordan er tastaturet, skjermen og konstruksjonen generelt?

Lenke til kommentar

Hei!

Min Dell Inspiron 6000 er også på vei nå, men er UPS som står som leverandør!! Hvordan vet jeg når de kommer, trodde det var linjegods som sto for transporten?? Ringer de??

Godt å høre at du er fornøyd så langt! Hvordan er stønivået på maskinen??

Lenke til kommentar

Når det gjelder delt minnet, endres ikke dette automatisk.

 

Er klar over at det er dual channel minnet på maskinen, men nå koster det meg ikke så mye å oppgradere til 1GB minnet. Koster vel 2125,- ekstra hos Dell. En brikke hos Komplett.no koster 929,-

 

Når det gjelder valg av farge angrer jeg på at jeg ikke tok en annen, men det er for sent nå. Men det ser jo ikke stygt ut, bare ikke helt mitt første valg.

Lenke til kommentar
Er det slik at man trenger to helt prikk like minnebrikker for å utnytte DUAL channel - opplegget??

 

Eller er det mulig å kombinere 512mb brikka fra dell med annen 512 mb brikke?

Nei, man behøver ikke prikk like brikker. De må være samme størrelse, feks 2x512MB. De behøver heller ikke være samme hastighet, men jo likere brikker man kjøper jo større er kansjen for at de er kompatible.

Vist man kjøper en brikke som ikke er kompatibel, så er det bare å bruke angrefristen.

Så man tar egentlig ingen risker ved å prøve.

 

Tilgjengligheten på SO-DIMM DDR2 er ikke den beste enda, så jeg kommer til å vente en stund, så har kansje prisen gått litt ned også.

Endret av RansoM
Lenke til kommentar
En annen ting, er det noen som har noen pc vesker å anbefale?? Helst en som kan brukes som sekk, og koster lite penger!!!

Har sett litt på nbags osv, men vet ikke hva man bør ha av beskyttelse osv.

Jeg kjøpte denne fra Mpx.no og har vært meget fornøyd med den.

(Den ser mye bedre ut enn på bilde og den virker større/mer romslig i virkeligheten enn på bilde.)

Det står vel og merke et HP merke på den.

Lenke til kommentar

men min vifte går hele tiden, ikke noe høy lyd, men litt sus hele tiden!! finnes det noen måter man kan stille inn på vifte osv?? må jo få lage litt lyd, men trodde viften gikk ekstra mye av og til. tar jeg feil der?? min går jevnt rolig hele tide. men det er vel kanskje normalt??

dette gjelder en Dell inspiron 6000.

Lenke til kommentar

Angående farger på Inpiron 6000 så er det såkalte QuickSnap farger.

Kun et løst plastdeksel som klipses oppå Pcen. Kan se litt billig ut.

Hvis du har bestilt uten tipper jeg du kan bestille et som spareparts fra dell

 

Men det var et veldig bra kjøp da Dell hadde den på tilbud med fri frakt (verdt 844kr!!) og dobbel ram.

Bærbar pc med 512 ram og Wland til 7300 er vanskelig å få tak i!

 

Men den er ganske tjukk da.

 

Og ja, de ringer når de står på døra de hvis du ikke er hjemme ;-)

Lenke til kommentar

er dette et program, Speedswitch XP, som vil virke på vifte og strøm bruk på denne maskinen med Celeron M prossesoen?? ser at den ikke er testet med denne typen prossesor. Og om andre har noen program som anbefales til bærbare maskiner av denne typen.

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
men min vifte går hele tiden, ikke noe høy lyd, men litt sus hele tiden!! finnes det noen måter man kan stille inn på vifte osv?? må jo få lage litt lyd, men trodde viften gikk ekstra mye av og til. tar jeg feil der?? min går jevnt rolig hele tide. men det er vel kanskje normalt??

dette gjelder en Dell inspiron 6000.

 

Bråker den for mye til at den kan brukes på en lesesal?

 

Hvordan er konstruksjonen generelt? Er plastikken simpel, eller solid?

Endret av WladimirPutin
Lenke til kommentar
Bråker den for mye til at den kan brukes på en lesesal?

 

Hvordan er konstruksjonen generelt? Er plastikken simpel, eller solid?

Den bråker ikke masse, men viften går hele tiden. Men den er stille ja, så vil tro det går greit å sitte på lesesal uten at du forstyrrer andre.

Føler at den er ganske solid, litt plastikkfølelse. Men ikke sånn at det er helt plastic fantastic. Hehe. Er strålende fornøyd jeg hvertfall til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...